Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Msi 3070 Suprim X fra komplett. Jeg har fått kortet, og det funker flott 😁 Det tok bare en uke, selv om det fortsatt står at det ikke er på lager. 

Det jeg lurer på er hvorfor det er samme pris på Suprim X og Gaming X Trio hos komplett? Suprim X skal vel være et bedre kort? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, MrMarbles said:

Ja, dette er første gang jeg har sett det her til lands. Kan ikke huske å ha sett noen andre klaget på det her, og det har jo tross alt blitt levert en god del Gigabyte kort som ikke er Aorus (kompis har Vision OC, og det har fungert fint siden oktober).

Edit: ah well. Har søkt retur hos komplett. Får se hva de sier :)

Jeg fikk Eagle OC fra Komplett i november og hdet var vanskelig å koble til strømkablene. Har nevnt det i min post her:

Her er link hvor du kan lese mer om saken i UK.
https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/3080-3090-3070-gigabyte-eagle-gaming-oc-vision-power-connector-concerns.18900176/
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jokab skrev (1 time siden):

Jeg fikk Eagle OC fra Komplett i november og hdet var vanskelig å koble til strømkablene. Har nevnt det i min post her:

Her er link hvor du kan lese mer om saken i UK.
https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/3080-3090-3070-gigabyte-eagle-gaming-oc-vision-power-connector-concerns.18900176/
 

Hva gjorde du med kortet? Levde med det eller fikk du det utbedra?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

Den gang var det helt akseptabelt å sende kortet til RMA.

Når da? Jobbet med Gigabyte fra 2006 til 2011. Vi gav alltid kunden nytt produkt/eller pengene tilbake og samlet sammen større forsendelser som vi sendte til Gigabyte for utbedring. Når vi fikk produktene tilbake, så var de reparert. Da ble de solgt som demo. 

Hadde vi skulle sendt hvert enkelt produkt tilbake til Gigabyte ett og ett, så hadde det blitt alt for dyrt i fraktkostnader. I tillegg ville vi slitt med å holde fristen på den absolutte tidsfristen for håndtering av reklamasjoner. Noe som ville ført til heving/omlevering for kunden uansett.

Jeg tviler på at Komplett har samme avtale som vi hadde, og tipper deres er mye bedre. Dvs. at de bare sender defekte produkter tilbake og at de får de kreditert.

Lenke til kommentar
6 hours ago, MrMarbles said:

Hva gjorde du med kortet? Levde med det eller fikk du det utbedra?

Solgte etter at jeg brukte det i en uke og kjøpte Suprim X. Informerte kjøper om at det er vanskelig å koble til strømkablene. Han brydde seg ikke om det. Pinnene var ikke skjeve som hos deg, men bare litt vanskelige å koble til.

Lenke til kommentar
jokab skrev (13 timer siden):

Solgte etter at jeg brukte det i en uke og kjøpte Suprim X. Informerte kjøper om at det er vanskelig å koble til strømkablene. Han brydde seg ikke om det. Pinnene var ikke skjeve som hos deg, men bare litt vanskelige å koble til.

Takk. Jeg har jo lest at det er fullt mulig å bytte ut PCIe tilkoblingene, men får se om Gigabyte har noen ordning for dette i Norge. Spent på hva Komplett sier.

Lenke til kommentar

Ser bare ikke hvorfor den ikke booster pittelitt høyere. Average 69C er jo litt lavere enn Ventusen som holdt seg på 75C. Temp target er også langt høyere. Jeg skal ikke klage, TUF er i en helt annen verden enn Ventus mtp. støy og average clocks. 

Endret av L1pslide
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjøpte MSI RTX 3080 SUPRIM X for noen dager siden, men fikk koblet det opp nå. Tidligere hadde jeg et Gainward 3080 kort som jeg også hadde et problem med(samme problem). 

Problemet er at mitt Steel Series Actis Pro(wireless) oppfører seg merkelig. OLED-skjermen på "huben" flimrer og er fryst, lyden kommer ikke. Høyttalerene er koblet via huben, ingen lyd derfra heller. Har prøvd 3070 og 3060Ti hvor det ikke har vært lignende problem.

Vet dere hva det kan skyldes? Virker som at det bare gjelder RTX 3080. 

PSU: 750W. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Singh tha king said:

Hei. Jeg kjøpte MSI RTX 3080 SUPRIM X for noen dager siden, men fikk koblet det opp nå. Tidligere hadde jeg et Gainward 3080 kort som jeg også hadde et problem med(samme problem). 

Problemet er at mitt Steel Series Actis Pro(wireless) oppfører seg merkelig. OLED-skjermen på "huben" flimrer og er fryst, lyden kommer ikke. Høyttalerene er koblet via huben, ingen lyd derfra heller. Har prøvd 3070 og 3060Ti hvor det ikke har vært lignende problem.

Vet dere hva det kan skyldes? Virker som at det bare gjelder RTX 3080. 

PSU: 750W. 

Vet iallfal at min Arctis Pro "hub" flimrer om man bruker plugins som cs-stats, osv.

Lenke til kommentar
19 hours ago, MrMarbles said:

Når da? Jobbet med Gigabyte fra 2006 til 2011. Vi gav alltid kunden nytt produkt/eller pengene tilbake og samlet sammen større forsendelser som vi sendte til Gigabyte for utbedring. Når vi fikk produktene tilbake, så var de reparert. Da ble de solgt som demo. 

Hadde vi skulle sendt hvert enkelt produkt tilbake til Gigabyte ett og ett, så hadde det blitt alt for dyrt i fraktkostnader. I tillegg ville vi slitt med å holde fristen på den absolutte tidsfristen for håndtering av reklamasjoner. Noe som ville ført til heving/omlevering for kunden uansett.

Jeg tviler på at Komplett har samme avtale som vi hadde, og tipper deres er mye bedre. Dvs. at de bare sender defekte produkter tilbake og at de får de kreditert.

Jeg snakker om sluttbruker, ikke forhandler. Har man fått et slik kort kan man fint sende det tilbake til forhandleren med kilde om problemet. Tror du misforsto hva jeg skrev? :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Jeg snakker om sluttbruker, ikke forhandler. Har man fått et slik kort kan man fint sende det tilbake til forhandleren med kilde om problemet. Tror du misforsto hva jeg skrev? :)

Ja jeg tror ikke jeg helt forstod hva du mente. Eller, hva poenget var🙂 Ble litt for diffust for meg😅

Lenke til kommentar
18 hours ago, MrMarbles said:

Ja jeg tror ikke jeg helt forstod hva du mente. Eller, hva poenget var🙂 Ble litt for diffust for meg😅

Mente bare at man kan sende det tilbake til komplett når man ser at man blir påvirket av feilen :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...