Djevlen90 Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) Det er jo en smule interessant at CD Project Red fikk Tom's Hardware til å ned grafene fra den artikkelen jeg linket til tidligere. Grunnen er at de mener presseversjonen av Cyberpunk 2077 sin ytelse ikke er sammenlignbart med den ferdige versjonen. Det kommer jo en stor patch på lanseringsdagen, samt at presseversjonen har DRM (Denuvo) som jo er kjent for å svekke CPU-ytelse i spill med den implementert. Retailutgaven vil ikke ha noe DRM så vidt jeg har skjønt. I tillegg så kommer jo Nvidia med en optimalisert driver snart vel, så det blir jo interessant å sammenligne. Nvidia sine egne slides: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rtx-3090-and-rtx-3080-performance-leaks-out Endret 9. desember 2020 av Djevlen90 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2020 2 hours ago, Djevlen90 said: Det er jo en smule interessant at CD Project Red fikk Tom's Hardware til å ned grafene fra den artikkelen jeg linket til tidligere. Grunnen er at de mener presseversjonen av Cyberpunk 2077 sin ytelse ikke er sammenlignbart med den ferdige versjonen. Det kommer jo en stor patch på lanseringsdagen, samt at presseversjonen har DRM (Denuvo) som jo er kjent for å svekke CPU-ytelse i spill med den implementert. Retailutgaven vil ikke ha noe DRM så vidt jeg har skjønt. I tillegg så kommer jo Nvidia med en optimalisert driver snart vel, så det blir jo interessant å sammenligne. Nvidia sine egne slides: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rtx-3090-and-rtx-3080-performance-leaks-out Denuvo vs drm free? Best å kjøpe fra GOG 5 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 1 hour ago, Nizzen said: Best å kjøpe fra GOG This! 😊 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2020 13 minutes ago, Mumriken said: This! 😊 Da får også utviklerene "100%" av pengene, i motsetning om man kjøper fra f.eks steam... 9 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Kjøpte fra GOG og preloada i går 2 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Epic er også et bedre alternativ enn Steam for spillkjøp, mer penger til utviklerne og ingen innebygd DRM i klienten, slik som Steam har. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 graavik skrev (18 minutter siden): Epic er også et bedre alternativ enn Steam for spillkjøp, mer penger til utviklerne og ingen innebygd DRM i klienten, slik som Steam har. Stoler ikke et sekund på Epic ass. 2 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 1 minute ago, MrMarbles said: Stoler ikke et sekund på Epic ass. ??? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Noen som har prøvd kort fra PNY? Vurderer et 3060 ti fra elkjøp, grei pris og størrelse. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 graavik skrev (5 minutter siden): ??? Som i, jeg tror ikke at de er så mye bedre enn Steam på sikt. Jeg tror de bare vil ha stor markedsandel og så sette opp prisene. Men det er jo en helt annen diskusjon enn RTX 30xx ^^ Lenke til kommentar
graavik Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) 22 minutes ago, MrMarbles said: Som i, jeg tror ikke at de er så mye bedre enn Steam på sikt. Jeg tror de bare vil ha stor markedsandel og så sette opp prisene. Men det er jo en helt annen diskusjon enn RTX 30xx ^^ De tar vel 12% fra utviklerne, mens Steam tar 30%. Ser ingen grunn til å ikke stole på det. Hva både Epic og Steam evt. gjør i framtiden blir spekulasjoner og man må nesten forholde seg til hvordan ting er i dag. Endret 9. desember 2020 av graavik Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 graavik skrev (3 minutter siden): De tar vel 12% fra utviklerne, mens Steam tar 30%. Ser ingen grunn til å ikke stole på det. Hva både Epic og Steam evt. gjør i framtiden blir spekulasjoner og man må nesten forholde seg til hvordan ting er i dag. Det er hele oppførselen til Tim Sweeny som jeg misliker. Dette "kårstoget" mot Apple via Fortnite osv. Lukter grådig milliardær lang vei. Har ingen tro på at han er rene intensjoner. Han vil bare bli rikere. 2 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 MrMarbles skrev (3 minutter siden): Det er hele oppførselen til Tim Sweeny som jeg misliker. Dette "kårstoget" mot Apple via Fortnite osv. Lukter grådig milliardær lang vei. Har ingen tro på at han er rene intensjoner. Han vil bare bli rikere. Men Apple er noe bedre? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Kryptodebunker skrev (Akkurat nå): Men Apple er noe bedre? Hvor skrev jeg det? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Kryptodebunker skrev (Akkurat nå): Men Apple er noe bedre? Er Nintendo, Sony, Microsoft bedre? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 MrMarbles skrev (17 minutter siden): Hvor skrev jeg det? Apple er en enda større grådig milliardær. MrMarbles skrev (17 minutter siden): Er Nintendo, Sony, Microsoft bedre? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
graavik Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) 23 minutes ago, MrMarbles said: Det er hele oppførselen til Tim Sweeny som jeg misliker. Dette "kårstoget" mot Apple via Fortnite osv. Lukter grådig milliardær lang vei. Har ingen tro på at han er rene intensjoner. Han vil bare bli rikere. For min del synes jeg det er svært bra at noen tar en oppgjør med grådigheten til Apple. Flere burde ha gjort som Epic i dette tilfellet. Endret 9. desember 2020 av graavik 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 MrMarbles skrev (1 time siden): Som i, jeg tror ikke at de er så mye bedre enn Steam på sikt. Jeg tror de bare vil ha stor markedsandel og så sette opp prisene. Men det er jo en helt annen diskusjon enn RTX 30xx ^^ Det er jo nøyaktig det Steam også har gjort. Hensikten med å konkurrere er å vinne, bedre produkter og tjenester er verktøy for å vinne. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 graavik skrev (16 minutter siden): For min del synes jeg det er svært bra at noen tar en oppgjør med grådigheten til Apple. Flere burde ha gjort som Epic i dette tilfellet. Men Sony, MS og Nintendo er bedre altså? For de tar jo ikke 30%... eh, oi, jo, de gjør visst det! Lenke til kommentar
graavik Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) 1 hour ago, MrMarbles said: Men Sony, MS og Nintendo er bedre altså? For de tar jo ikke 30%... eh, oi, jo, de gjør visst det! Jeg aner ikke hvor mye nevnte selskaper tar. De du nevner over er uansett mer en kun distribusjons-plattformer, slik som Epic Games, Steam (eller Apple App Store). Epic tar 12% mens Steam + Apple tar 30%. Steam + Apple fremstår som veldig grådige i forhold til Epic. Endret 9. desember 2020 av graavik 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå