G Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) 7 hours ago, Mumriken said: Chilled water 🤗 4 grader temperatur? Vannet er mest sammentrengt da, så det vil vel skyte stor fart på utslangen tilbake i reservoaret da, og sånn skape større fart på innslangen av kjøleblokken pga. sugekrefter fra utslangen (antar jeg) Basert på teoretisk kunnskap om fysikk. Tenker sikkert på fri flyt. Men det bremses vel av pumpeskovlene igjen? Endret 3. desember 2020 av G Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Mumriken skrev (7 timer siden): Chilled water 🤗 Hvordan håndterer du kondens? Og prisene på 3060ti er latterlige, kan like greit kjøpe konsoll. Endret 3. desember 2020 av Heiti 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) 2 minutes ago, Heiti said: Hvordan håndterer du kondens? Og prisene på 3060ti er latterlige, kan like greit kjøpe konsoll. Radiatorviftene bør blåse inn i kabinettet for å få kald luft inne i kabinettet. Dermed blir det ikkje kondens. Konsoll er latterlig, det er min mening Endret 3. desember 2020 av Nizzen 4 Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Og der døde mitt evga 3080 kort... Lyser ett rødt led lys over strømkablene 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) @Belfez Hvilken modell? Ganske så vesentlig, er det Gigabyte min tro? Lanseringskortene hadde jo ræva blues tilkoblingspunkt for strømkablene. EDIT: Herrefred, jeg er jo blind. Endret 3. desember 2020 av Mala 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 8 minutes ago, Belfez said: Og der døde mitt evga 3080 kort... Lyser ett rødt led lys over strømkablene Brukt ikke-orginal bios eller bare kjørt stock? ingen klokk el? Hvilken PSU? 1 Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA Ser at flere med Evga har hatt problemer med det, og har fått tilsendt nytt EDIT: @theo343 Lekte meg med litt overklokk når jeg fikk den i slutten av september men etter det har den vært stock. Psu er en 800w gold corsair 2-3 år gammel, Utifra det jeg leser på evga sitt forum skal det ikke være psu som skaper problemer https://forums.evga.com/m/tm.aspx?m=3120936 Endret 3. desember 2020 av Belfez 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 2 hours ago, Belfez said: snip Godt å høre at dere blir ivaretatt og at produsenten retter feil Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) En ganske slapp testkjøring som referanse før moro til helgen. https://www.3dmark.com/3dm/54158623? En like slapp timespy med forholdsvis lav CPU score. Ellers imponert over hva den stakkars 750W Seasonicen klarer helt uten problemer. Endret 3. desember 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) 8 minutes ago, Theo343 said: En ganske slapp testkjøring som referanse før moro til helgen. https://www.3dmark.com/3dm/54158623? Ellers imponert over hva den stakkars 750W Seasonicen klarer helt uten problemer. Mitt 3080 ligger et stykke bak NVIDIA GeForce RTX 3080 video card benchmark result - Intel Core i7-10700F Processor,ASUSTeK COMPUTER INC. ROG STRIX Z490-E GAMING (3dmark.com) Endret 3. desember 2020 av L1pslide Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 3 hours ago, G said: Vannet er mest sammentrengt da Vann kan ikke komprimeres. Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Aetius skrev (34 minutter siden): Vann kan ikke komprimeres. /OT Joda. Men i praksis for oss, nei. Det er veldig vanskelig å presse sammen vann. Ved romtemperatur må vi opp til en milliard pascal før det begynner å skjer noe 😉 https://forskning.no/fysikk-spor-en-forsker-kjemi/spor-en-forsker-hvor-mye-kan-vann-presses-sammen/484502 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) 3 hours ago, Aetius said: Vann kan ikke komprimeres. Har jeg vel heller aldri påstått. Jeg oppgav kun den åpenbare egenskapen til vann ved 4 grader Celcius. Dessuten så sier du i mot de egenskapene jeg har lært om væske (som jo vann er). Vann kan komprimeres men ikke mye. Mindre enn 1 % eller noe sånn. Eller litt under 2 % under spesielle forhold da. Så du tar litt feil. Men i prinsippet så er jo hydraulikk en veldig effektiv måte å overføre kraft. Google-søk, om du ønsker å verifisere: does water compress under pressure Det blir litt flisespikk, men greit å kanskje sjekke ting først? Temperaturendring i fra minusgrader og i fra gradene rundt null og opp til 4 grader er nok mye mer effektivt på å få vann til å trekke seg sammen. Eller å senke temperaturen fra høy til lav gir tilsvarende krymping når man når ned på 4 grader. Endret 4. desember 2020 av G 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Hva skjer om man tømmer vann opp i et svart hull? Må da bli komprimert en drøss? OT alarm 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 7 hours ago, G said: Dessuten så sier du i mot de egenskapene jeg har lært om væske (som jo vann er). Vann kan komprimeres men ikke mye. Joda, jeg mente i praksis, i et vannkjølingssystem. Burde nok vært mer flisespikkende nåær jeg først skulle spikke flis. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 42 minutes ago, Knutgrus said: Hva skjer om man tømmer vann opp i et svart hull? Må da bli komprimert en drøss? Jo, men da går både molekylær- og atomstruktur fløyten lenge før det når inn. 2 Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Da har jeg endelig fått Aorus 3080 xtreme i hus 😁 forstår ikke helt bios oppdatering da det er 2 stk ute nå, noen som vet om den siste tar for seg begge deler eller hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg ville tatt de i rekkefølge. Eldste først og nyeste sist. https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3080AORUS-X-10GD/support#support-dl-bios Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Jeg synes 3080 Ventus kortet var veldig stille og kjølig men 3090 Aorus Xtreme er hakeslipp kjølig. Har ennå ikke vært over 70C med tung benching og watt milevis over ventus. Helt klart at den enorme kjøleren er meget bra. Endret 4. desember 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Ser ut som den siste biosen kan være en update av den som kommer med kortet, og at F3 er for høyere power limit? Hvertfall det jeg fikk inntrykk av når jeg prøvde med update. Min kjøler på 3080 xtreme er ikke så bra, får 73-77 ca på stock kort, og opp til 81 ved å makse power limit og temp limit 😛 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå