Mumriken Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 6 minutes ago, Kjetil Lura said: Bytte ram for å få bedre poenger i test programmene. Ville ventet jeg, kan bli bedre med nyere drivere/bios. Men min mening Maximus X er legacy hardware med god margin så noe mer optimalisering må han skyte ei pil etter 😜 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg klarer ikke helt å tolke hvorvidt denne artikkelen kun omtaler bøying av GPU eller av hele kretskortet, men er det et problem med disse monsterkortene som Aorus Xtreme at de blir for tunge/lange? https://www.igorslab.de/en/geforce-rtx-3080-und-rtx-3090-with-bent-package-why-it-water-and-air-coolers-so-heavy-investigative/2/ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Saftis skrev (20 minutter siden): Jeg klarer ikke helt å tolke hvorvidt denne artikkelen kun omtaler bøying av GPU eller av hele kretskortet, men er det et problem med disse monsterkortene som Aorus Xtreme at de blir for tunge/lange? https://www.igorslab.de/en/geforce-rtx-3080-und-rtx-3090-with-bent-package-why-it-water-and-air-coolers-so-heavy-investigative/2/ Selve brikken er konveks, og buler ut. Dette fører til at kontakten med kjølere blir dårligere. Hvis du strammer skruene for hardt kan du derfor bøye kretskortet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 46 minutes ago, Mumriken said: Maximus X er legacy hardware med god margin så noe mer optimalisering må han skyte ei pil etter 😜 Okay, nok nå? Denne handler om 30xx, ikke hk, eller 5000 serien til amd + nye ram brikker. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) 38 minutes ago, N o r e n g said: Selve brikken er konveks, og buler ut. Dette fører til at kontakten med kjølere blir dårligere. Hvis du strammer skruene for hardt kan du derfor bøye kretskortet. Konveks i hvilken grad da? Er det GPU die eller noe annet som er konvekst? Endret 13. november 2020 av G Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 IMG_9512.MP4 Lenke til kommentar
ultrastasjon Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Nizzen skrev (6 timer siden): Ca 1950-2000mhz og +400-500mhz på minnet. Generelt på 30 serien. Den er grei, hvilke temperaturer tror du jeg vil få hvis jeg går litt høyere enn det? 2 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Åpnet opp GPU-z står at den kjører pcie 2.0? Er det noe feil med programvaren? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 16 minutes ago, ultrastasjon said: Den er grei, hvilke temperaturer tror du jeg vil få hvis jeg går litt høyere enn det? Du kommer ikkje høyere med mindre du kjører vannblokk på skjermkortet. Temperatur er nøkkelen, samt powerlimit. 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Noen andre som har problemer med støy på 3090? Kun 2 av 3 vifter går, og hva enn jeg stiller på, så reagerer ikke viftene. Prøvd clean install med bare MSI afterburner, og clean install med bare Aorus engine. Men nada, skjermkortet responderer ikke til viftekontroll, durer bare videre som en støvesuger med 2 av 3 vifter. Temp er det ingen ting å si på, går ikke over 38 grader på full last i gaming. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Orker ikke høre på støvesuger dagen lang Endret 13. november 2020 av Emile the rat Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Emsal skrev (1 time siden): Åpnet opp GPU-z står at den kjører pcie 2.0? Er det noe feil med programvaren? Sånn ser det ut her, på et asus z390 extreme Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jdyver skrev (25 minutter siden): Sånn ser det ut her, på et asus z390 extreme Trykk på ? og Start render test 1 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Emsal skrev (1 time siden): Åpnet opp GPU-z står at den kjører pcie 2.0? Er det noe feil med programvaren? Ser slik ut hos meg. Edit: ser at printscreen fjernet bobla. Men PCI-Express x 16 3.0 under currently running hos meg. Så enten er noe feil, eller bug i programvaren, skal stå 3.0. Endret 13. november 2020 av Emile the rat Lenke til kommentar
lals Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Emsal skrev (2 timer siden): Åpnet opp GPU-z står at den kjører pcie 2.0? Er det noe feil med programvaren? mener å ha lest at den går ned til x16 2.0 når kortet idler, prøv å trykk på spørsmålstegnet ved siden av og trykk på "start render test" se om den endrer seg da Endret 13. november 2020 av lals Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 4 minutes ago, lals said: mener å ha lest at den går ned til x16 2.0 når kortet idler, prøv å trykk på spørsmålstegnet ved siden av og trykk på "start render test" se om den endrer seg da Skal sjekke når jeg er får tid Lenke til kommentar
lals Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg gir ikke opp enda @Noreng 😀 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 9 minutes ago, lals said: Jeg gir ikke opp enda @Noreng 😀 Prøver dere å bli best i norge på Timespy? https://www.3dmark.com/search#advanced?test=spy P&cpuId=&gpuId=&gpuCount=0&deviceType=ALL&memoryChannels=0&country=NO&scoreType=overallScore&hofMode=false&showInvalidResults=false&freeParams=&minGpuCoreClock=&maxGpuCoreClock=&minGpuMemClock=&maxGpuMemClock=&minCpuClock=&maxCpuClock= Backup er klar, og det er ikkje 2080ti 1 Lenke til kommentar
lals Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Nizzen skrev (3 minutter siden): Prøver dere å bli best i norge på Timespy? https://www.3dmark.com/search#advanced?test=spy P&cpuId=&gpuId=&gpuCount=0&deviceType=ALL&memoryChannels=0&country=NO&scoreType=overallScore&hofMode=false&showInvalidResults=false&freeParams=&minGpuCoreClock=&maxGpuCoreClock=&minGpuMemClock=&maxGpuMemClock=&minCpuClock=&maxCpuClock= Backup er klar, og det er ikkje 2080ti Det er juks, x2 kort😀 Lenke til kommentar
Athos70 Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 lals skrev (35 minutter siden): Det er juks, x2 kort😀 Stop counting the cards ! 🤪 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå