Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Noreng: Nvidias offisielle grunn var for å bygge opp bedre lager på 3070 før lansering slik at folk fikk kjøpt. Vi får se om det hjelper. Bra det, men de har problemer, så de fiker det og øker produksjonen. En driver fikser ikke hw problemet. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 N o r e n g skrev (1 minutt siden): "Skal ikke ha AMD-kort, men jeg vil gjerne at de endrer markedet" Tror du AMD eksisterer for å få Nvidia til å senke prisen? Hvis ingen kjøper kortene deres har de ingen grunn til å lage dem. Sist jeg hadde radeon kort så var jeg ikke veldig fornøyd med driverne for å si det slik. Selfølgelig konkuranse er fint men jeg trenger ikke å være med å kjøpe et produkt jeg egentlig ikke ønsker. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Du trenger ikke kjøpe noe du ikke vil ha. Absolutt. Du trenger heller ikke anta at alle kort for all fremtid fra AMD er søppel fordi du ikke klarte installere en driver i 2008. 🙊 6 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 7 minutes ago, N o r e n g said: "Skal ikke ha AMD-kort, men jeg vil gjerne at de endrer markedet" Tror du AMD eksisterer for å få Nvidia til å senke prisen? Hvis ingen kjøper kortene deres har de ingen grunn til å lage dem. Kan ikke å se at MOO skrev "Skal ikke ha AMD-kort, men jeg vil gjerne at de endrer markedet" Til det andre, ja tror det om de kan få noe som er lik det nvidia har nå, Ja prisene vil gå ned om de får det til? Bra for vi som vil kjøpe 30xx serien? Blir billiger? Hvem vet Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Kyrre S. skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke kjøpe noe du ikke vil ha. Absolutt. Du trenger heller ikke anta at alle kort for all fremtid fra AMD er søppel fordi du ikke klarte installere en driver i 2008. 🙊 Skulle sikkert ha formulert meg bedre her, det var mye rot med driverne deres før men der igjen så har jeg å hatt utrolig mange timer i nvidia inspector for å få sli profiler til å virke i nye spill. Selfølgelig tror jeg ikke de lager søppel, men poenget mitt var at jeg håper de kan ta igjen nvidia så vi som er forbrukere får to selskaper som presser priser ned og ytelse opp. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) MOO- skrev (9 minutter siden): Skulle sikkert ha formulert meg bedre her, det var mye rot med driverne deres før men der igjen så har jeg å hatt utrolig mange timer i nvidia inspector for å få sli profiler til å virke i nye spill. Selfølgelig tror jeg ikke de lager søppel, men poenget mitt var at jeg håper de kan ta igjen nvidia så vi som er forbrukere får to selskaper som presser priser ned og ytelse opp. Problemer kan man få ja 😕 De siste årene har jeg gått radeon 4870x2, radeon 5870 CF, Gtx 580, gtx 770, gtx 780 sli, gtx 980 ti sli, Vega 56, 5700xt og RTX 3080. Og så mye annet innimellom i sekundære maskiner. Jeg syntes verken den eller eller andre peker seg ut som noe bedre (bruksmessig), hvis man ser bort fra toppsegmentet som nvidia har eid den siste tiden. Endret 19. oktober 2020 av Kyrre S. 1 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Kjetil Lura skrev (15 minutter siden): En driver fikser ikke hw problemet. Men det var nøyaktig det den gjorde: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/geforce-graphics-cards/5/400499/rtx-3080-board-stability-new-driver-capacitors/ 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Det er en stund siden man gikk vekk fra kondensator teorien ja. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) 37 minutes ago, N o r e n g said: Men det var nøyaktig det den gjorde: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/geforce-graphics-cards/5/400499/rtx-3080-board-stability-new-driver-capacitors/ Ser du mere en meg? Hva er det den driveren gjør? Bedre capacitors. eller lavere boost NVIDIA posted a driver this morning that improves stability. Regarding partner board designs, our partners regularly customize their designs and we work closely with them in the process. The appropriate number of POSCAP vs. MLCC groupings can vary depending on the design and is not necessarily indicative of quality. Endret 19. oktober 2020 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 NVIDIA-kort selger seg selv på grunn av eksklusive funksjoner som folk er avhengige av. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Kjetil Lura skrev (1 minutt siden): Ser du mere en meg? Hva er det den driveren gjør? Bedre capacitors. eller lavere boost Det er mulig boost er lavere på nyere drivere, men de som har testet dette har fått resultater med under 1% forskjell i ytelse, så det kan like godt være forskjell i romtemperatur, viftehastighet, eller tilfeldigheter. Angående kondensatorer, så har jeg et RTX 3080 med 5 stk "dårlige" og en "pakke" med MLCC, og likevel har jeg tredjeplass i verden på Port Royal for RTX 3080 (de over bruker flytende nitrogen). Min 3900X er rett og slett ikke god nok for å ta toppen i Time Spy. Dette er altså med et av de "dårligste" RTX 3080-kortene, det "eneste" som måtte til var en shunt-mod for at kortet skulle kunne trekke mer strøm enn 330W 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 BadCat skrev (13 minutter siden): NVIDIA-kort selger seg selv på grunn av eksklusive funksjoner som folk er avhengige av. Hvilke "ekslusive" funksjoner er det som folk er avhengig av? 2 1 Lenke til kommentar
lals Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 N o r e n g skrev (27 minutter siden): Det er mulig boost er lavere på nyere drivere, men de som har testet dette har fått resultater med under 1% forskjell i ytelse, så det kan like godt være forskjell i romtemperatur, viftehastighet, eller tilfeldigheter. Angående kondensatorer, så har jeg et RTX 3080 med 5 stk "dårlige" og en "pakke" med MLCC, og likevel har jeg tredjeplass i verden på Port Royal for RTX 3080 (de over bruker flytende nitrogen). Min 3900X er rett og slett ikke god nok for å ta toppen i Time Spy. Dette er altså med et av de "dårligste" RTX 3080-kortene, det "eneste" som måtte til var en shunt-mod for at kortet skulle kunne trekke mer strøm enn 330W Sjekket du forskjellen i spill før du shunt-modet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 lals skrev (5 minutter siden): Sjekket du forskjellen i spill før du shunt-modet? Med drivere? Merket ingen problemer med kræsj selv, prøvde "kræsjdriveren" en hel kveld uten problemer. Stabiliteten blir dårligere om spenningen hopper opp og ned, men det er jo bare å forvente. Lenke til kommentar
lals Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 N o r e n g skrev (7 minutter siden): Med drivere? Merket ingen problemer med kræsj selv, prøvde "kræsjdriveren" en hel kveld uten problemer. Stabiliteten blir dårligere om spenningen hopper opp og ned, men det er jo bare å forvente. Tenkte på forskjell i fps i spill før og etter shunt mod. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 lals skrev (6 minutter siden): Tenkte på forskjell i fps i spill før og etter shunt mod. Jeg målte ikke nei, men forskjellen i benchmarks som Time Spy og Port Royal er ca 5% Jeg gikk fra å kunne kjøre 1965 MHz til 2070 MHz i spill ved å kjøre på 975 mV istedenfor 912 mV. Det er sikkert mulig å skvise ut litt til med høyere spenning, men det er ikke nødvendigvis stabilt i alle spill og kan potensielt stange inn i Power Limit Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 52 minutes ago, N o r e n g said: Det er mulig boost er lavere på nyere drivere, men de som har testet dette har fått resultater med under 1% forskjell i ytelse, så det kan like godt være forskjell i romtemperatur, viftehastighet, eller tilfeldigheter. Angående kondensatorer, så har jeg et RTX 3080 med 5 stk "dårlige" og en "pakke" med MLCC, og likevel har jeg tredjeplass i verden på Port Royal for RTX 3080 (de over bruker flytende nitrogen). Min 3900X er rett og slett ikke god nok for å ta toppen i Time Spy. Dette er altså med et av de "dårligste" RTX 3080-kortene, det "eneste" som måtte til var en shunt-mod for at kortet skulle kunne trekke mer strøm enn 330W Får håpe det blir bedre når de fikser det. Lurer på om de skulle spare penger på det. De kunne laget dem bedre fra start. Tiden vil vis om de lærer? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Kjetil Lura skrev (3 minutter siden): Får håpe det blir bedre når de fikser det. Lurer på om de skulle spare penger på det. De kunne laget dem bedre fra start. Tiden vil vis om de lærer? Troll? 3 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 meg0709 skrev (1 time siden): Hvilke "ekslusive" funksjoner er det som folk er avhengig av? Ansel! 😂 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 22 minutes ago, 6u4rdi4n said: Troll? Veldig bra til denne diskusjonen. Bedre mine svar enn bare troll😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå