L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Just now, Theo343 said: Hva var høyeste watt og traff du den ofte? 341W - Traff den en gang på denne benchen: Average på 300-320. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Skal prøve i morgen jeg også iom. at vi har veldig like systemer. Bør få ganske likt. EDIT Nei vent du har 10700F, desto mer interessant. Man må kjøpe Pro lisens for PR var det slik? Endret 3. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 3 minutes ago, Theo343 said: Skal prøve i morgen jeg også iom. at vi har veldig like systemer. Bør få ganske likt. EDIT Nei vent du har 10700F, desto mer interessant. Man må kjøpe Pro lisens var det slik? Jeg kjøpte bare 3DMark bundle på Steam. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Takker, da gjør jeg det samme. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 2 minutes ago, L1pslide said: Jeg kjøpte bare 3DMark bundle på Steam. Krever det at Steam-programvaren også kjører i bakgrunnen? Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Just now, G said: Krever det at Steam-programvaren også kjører i bakgrunnen? Ja. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Null påvirkning på benchmark? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Eller så kan du gjøre dette for å unngå å kjøre steam i bakkgrunnen. Originally posted by UL_Jarnis: Quote Yes, by installing the standalone version. Normally it should see your keys in registry automatically. If not, start steam version, write down keys from Options page and input them into the standalone version. 2 Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Med litt fomling i Afterburner og Time spy gikk RTX 3090 fra ut av boksen 18016 til 19247 på luft. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Imponerende. All denne benchingen gjør at man får lyst på en 10900K rigg på vann. Ikke minst kjøre en cleaninstall stripped down win10. Endret 3. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) 26 minutes ago, Theo343 said: Eller så kan du gjøre dette for å unngå å kjøre steam i bakkgrunnen. Originally posted by UL_Jarnis: Takk 22 minutes ago, Theo343 said: Imponerende. All denne benchingen gjør at man får lyst på en 10900K rigg på vann. Ikke minst kjøre en cleaninstall stripped down win10. Hadde vært artig om noen med et litt rått potensiale forsøkte punkt til prikke nyinnstallasjon av Win10 og la til disse endringene for å se om det er målbare forskjeller i benchingen Endret 3. oktober 2020 av G Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Merko skrev (3 timer siden): Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V? Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte. Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛 CPU: Ryzen 3900X GPU: 3080 OC Minne: 3200Mhz Oppløsning: 3840x1080 Ingame Settings: Ultra Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50% Spiller du i Directx 12 ? Det må du gjøre. DX11 i BFV må unngås. Endret 3. oktober 2020 av Mala Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Mala skrev (4 minutter siden): Spiller du i Directx 12 ? Det må du gjøre. DX11 i BFV må unngås. Spiller på default 😛 hvor endrer jeg dette? i BF:V Video settings? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Husker faktisk ikke hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings" In Battlefield V, go into your Advanced video settings and toggle DirectX 12 on. Scroll down in the Advanced Menu until you see DXR Raytrace Reflections Quality. Choose the setting you prefer and hit Apply. You should now see DXR Enabled at the top of the list: Restart the game to apply these changes. Veldig mange som syter og klager om stuttering og dritt under directx 12. Dette forekommer når cachen skal fylles, og går over etter hvert som du spiller de forskjellige kartene. Så opplever du det...bare hold ut 😛 Husker det var ett tips som gikk på å cleare direcx cachen i windows 10 også i forbindelse med clean install av driveroppdatering om man vil "begynne med blanke ark". Endret 3. oktober 2020 av Mala 1 Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 59 minutes ago, Mala said: Husker faktisk ikke hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings" In Battlefield V, go into your Advanced video settings and toggle DirectX 12 on. Scroll down in the Advanced Menu until you see DXR Raytrace Reflections Quality. Choose the setting you prefer and hit Apply. You should now see DXR Enabled at the top of the list: Restart the game to apply these changes. Veldig mange som syter og klager om stuttering og dritt under directx 12. Dette forekommer når cachen skal fylles, og går over etter hvert som du spiller de forskjellige kartene. Så opplever du det...bare hold ut 😛 Husker det var ett tips som gikk på å cleare direcx cachen i windows 10 også i forbindelse med clean install av driveroppdatering om man vil "begynne med blanke ark". Jeg sliter med små stutters normalt i Windows, driverne Nvidia har lansert er noe drit. Reinstallert Windows 10 (Byttet SSD) tilbakestilt BIOS, og problemet frekommer bare når NVIDIA driver er installert. Dette gjeld 3080 spesielt da 1080TI ikke gir meg tilsvarende problemer. Ting du kan gjøre hvis du opplever problemer er: skrua av HPET (High Precision Event Timer) i BIOS Skru av drivere fra "Device managment" enkeltvis Vil du sjekke latency kan du installere: https://www.resplendence.com/latencymon 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Mala skrev (1 time siden): Husker faktisk ikke hva BFV har som default, men det ligger under "Advanced settings" Fant det, det stod aktivert som standard. Jeg aktiverte noe DCCP(?) eller noe sånt i BIOS, noe minne-profil greier tilsvarende\samme som XRP(?) i tillegg til at jeg deaktiverte HDR. Nå er den nærmest locked på 120fps, men det kan jo være pga mappene jeg spilte også som kanskje hadde mindre detaljer. testet 2 maps hvor den var nærmest låst til 120fps, så får prøve mer i morgen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 6 hours ago, BB8bit said: Jeg sliter med små stutters normalt i Windows, driverne Nvidia har lansert er noe drit. Reinstallert Windows 10 (Byttet SSD) tilbakestilt BIOS, og problemet frekommer bare når NVIDIA driver er installert. Dette gjeld 3080 spesielt da 1080TI ikke gir meg tilsvarende problemer. Ting du kan gjøre hvis du opplever problemer er: skrua av HPET (High Precision Event Timer) i BIOS Skru av drivere fra "Device managment" enkeltvis Vil du sjekke latency kan du installere: https://www.resplendence.com/latencymon Hvilke drivere? Har du forsøkt 460.20 eller hva Nizzen linket til? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Merko skrev (10 timer siden): Fant det, det stod aktivert som standard. Jeg aktiverte noe DCCP(?) eller noe sånt i BIOS, noe minne-profil greier tilsvarende\samme som XRP(?) i tillegg til at jeg deaktiverte HDR. Nå er den nærmest locked på 120fps, men det kan jo være pga mappene jeg spilte også som kanskje hadde mindre detaljer. testet 2 maps hvor den var nærmest låst til 120fps, så får prøve mer i morgen. V-sync? Har du dette raytracing styret aktivert kanskje? Tror ikke det er veldig mange som bruker dette under online spilling 😛 Endret 4. oktober 2020 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå