L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Just now, Theo343 said: Jeg overlater disse rådene til de mer drevne Men rapporter hva du prøver. Venter på Nizzen jeg😅 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 3 minutes ago, L1pslide said: Skal jeg kjøre core hardere? Redd for å sprenge mem og, føler det er en høy clock. Gass på tll det tryner eller skalerer negativt. Er ikke sann du klare å ødlegge noe med biosene vi har tilgang til nå 2 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 8 minutes ago, Mumriken said: Gass på tll det tryner eller skalerer negativt. Er ikke sann du klare å ødlegge noe med biosene vi har tilgang til nå Hvor mye makser folk vanligvis mem på 3080 da? Vil ikke kjøre mem for hardt. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 1 minute ago, L1pslide said: Hvor mye makser folk vanligvis mem på 3080 da? Vil ikke kjøre mem for hardt. Mitt kjørte +1050 stabilt 24/7. Benchmark stabilt på 1200. Etter det skalerte det feil vei. Aner ikke hva som er vanlig 😜 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2020 58 minutes ago, L1pslide said: Langt høyere average clock. Kjører stabilt +200 clock nå. +110 (? cirka) var det eneste som klarte seg igjennom en RDR2 bench uten kræsj før +200 nå (ikke kommet til noen kræsj enda, så har ikke nådd taket) Deilig tilbakemelding 🤙👌👍 Loop en benchmark i "window mode) så justerer du opp minnet opp 50mhz av gangen til fps går feil vei. Som Mumriken nevnte. "Heaven" benchmark er fin å bruke, eller f.eks et spill, der du står stille og ser på fpstelleren mens du setter opp frekvensen. 1 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Men tror dere eneste grunn til 320W draw er pga temps? Har ikke mulighet til å teste nå siden det er CS-kveld med gutta🙃 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 L1pslide skrev (25 minutter siden): Men tror dere eneste grunn til 320W draw er pga temps? Har ikke mulighet til å teste nå siden det er CS-kveld med gutta🙃 Nei, mitt kort nekter å passere 330W gjennomsnittlig uansett om det er Gigabyte eller Palit BIOS. Virker som om det er begrenset hvor mye strøm kjernen kan trekke. 1 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 6 minutes ago, N o r e n g said: Nei, mitt kort nekter å passere 330W gjennomsnittlig uansett om det er Gigabyte eller Palit BIOS. Virker som om det er begrenset hvor mye strøm kjernen kan trekke. Hm.. Fatter ikke hvorfor kortet brått klokker mye bedre etter biosbytte. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Nizzen skrev (1 time siden): snipp Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V? Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte. Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛 CPU: Ryzen 3900X GPU: 3080 OC Minne: 3200Mhz Oppløsning: 3840x1080 Ingame Settings: Ultra Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50% Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 21 minutes ago, Merko said: Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛 Tune minnet ditt vil hjelpe, men det er ingen hemmelighet at dersom du skal dytte høy fps i bfv så er det intel som gjelder 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Hjalp litt med ny bios 1 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 1 hour ago, N o r e n g said: Nei, mitt kort nekter å passere 330W gjennomsnittlig uansett om det er Gigabyte eller Palit BIOS. Virker som om det er begrenset hvor mye strøm kjernen kan trekke. Er vel begrenset av spenning. Evt justere vf kurven for å dytte mer frekvens på høyere spenning. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Merko skrev (1 time siden): Du nevnte at du hadde opp mot 300 FPS i BF:V? Spilte litt i stad og på flere av mapsa så droppa FPSen godt ned mot 60 ofte. Noe spesielle tweaks jeg kan gjøre uten at jeg må dra ned grafikken? 😛 CPU: Ryzen 3900X GPU: 3080 OC Minne: 3200Mhz Oppløsning: 3840x1080 Ingame Settings: Ultra Eller er det bare at enkelte maps har for mye detaljer? Dog litt merkelig at ifølge enhetsbehandling så jobber skjermkortet på ca. 30-40% mens CPU: rundt 40-50% Huff, dette skremmer meg litt siden jeg ønsker å spille i 4K. Har akkurat satt opp den nye skjermen min nå, og 4K er en voldsom forbedring fra 1440p. Dessverre kommer ikke mitt 3080 Ventus før neste uke, så jeg får ikke testet noe som helst før da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Deimos_Anomaly skrev (1 time siden): Er vel begrenset av spenning. Evt justere vf kurven for å dytte mer frekvens på høyere spenning. Disse kortene er absolutt ikke begrenset av spenning. Selv på 900 mV stanger man inn i Power Limit ofte. Det at kortet faktisk ikke klarer å utnytte mer enn 925 mV før Power Limit er en fullstendig vegg er jo rimelig merkelig, hva er poenget med å ha en kurve opp til 1075 mV? Håper det kommer et XOC BIOS eller i det minste et 600W+ BIOS. SKulle aldri trodd at 320W var lite for en GPU, men Nvidia har klart å lage det. Man kan fortsatt gå ned til ca 200W ved å låse maksimal spenning til 750 mV, men det er også en veldig lav spenning for å være en GPU. Splitter skrev (47 minutter siden): Huff, dette skremmer meg litt siden jeg ønsker å spille i 4K. Har akkurat satt opp den nye skjermen min nå, og 4K er en voldsom forbedring fra 1440p. Dessverre kommer ikke mitt 3080 Ventus før neste uke, så jeg får ikke testet noe som helst før da. Det bør ikke skremme deg for 4K, for det er ikke skjermkortet som stopper opp. Problemet til Merko er at 3900X-en hans (og minnetimingene) ikke klarer å holde skjermkortet opptatt. Endret 3. oktober 2020 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 7 minutes ago, N o r e n g said: Disse kortene er absolutt ikke begrenset av spenning. Selv på 900 mV stanger man inn i Power Limit ofte. Det at kortet faktisk ikke klarer å utnytte mer enn 925 mV før Power Limit er en fullstendig vegg er jo rimelig merkelig, hva er poenget med å ha en kurve opp til 1075 mV? Håper det kommer et XOC BIOS eller i det minste et 600W+ BIOS. SKulle aldri trodd at 320W var lite for en GPU, men Nvidia har klart å lage det. Man kan fortsatt gå ned til ca 200W ved å låse maksimal spenning til 750 mV, men det er også en veldig lav spenning for å være en GPU. Da kan jo ikke PT ha endret seg etter bios oppdatering, men det var kanskje det som var poenget ditt i utgangspunktet 😄 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Beste jeg får til m/ Ventus OC + Gigabyte OC bios. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 L1pslide skrev (1 minutt siden): Beste jeg får til m/ Ventus OC + Gigabyte OC bios. Trykk på Curve Editor Hold inne shift, og dra nedover til alle punkter på kurven er under 2000 MHz Velg 900 mV-punktet, dra dette opp til 1980 MHz Velg 925 mV-punktet, dra dette opp til 2010 MHz Trykk Apply Kjør Port Royal på nytt Hva får du nå? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Har litt å glede meg til i morgen ser jeg 😮 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 13 minutes ago, N o r e n g said: Trykk på Curve Editor Hold inne shift, og dra nedover til alle punkter på kurven er under 2000 MHz Velg 900 mV-punktet, dra dette opp til 1980 MHz Velg 925 mV-punktet, dra dette opp til 2010 MHz Trykk Apply Kjør Port Royal på nytt Hva får du nå? 11378 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) 9 minutes ago, L1pslide said: 11378 Hva var høyeste watt og traff du den ofte? (dvs. lå du å stanga i PL gjennom hele) Endret 3. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå