Cowboystrekk Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Interessant artikkel: https://wccftech.com/nvidia-rtx-30-fine-wine-investigating-the-curious-case-of-missing-gaming-performance/ Ytelsa til Ampere vil trolig øke kraftig i tiden framover da drivere og optimaliseringer i spill vil utnytte den nye arkitekturen bedre. Litt som vi så med AMD Vega, ytelsa har økt drastisk siden lansering. 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 10 hours ago, Nizzen said: ALT er trygt med ny driver Så nå er den saken lagt død. Itavisen ER epic fail.... Hmm fordi de degraderte ytelsen. Tror ikke denne saken er ferdig med denne driveren for å si det slik. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 The Norwegian skrev (1 time siden): Jeg skrev på en særdeles dårlig og clickbait-y artikkel kommentaren "artikler som dette er grunnen til at jeg bruker adblock." Bannet for livet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 The Norwegian skrev (14 timer siden): I samme tråd, er det noen benchmarks som sammenligner 1070 mot 3080? Tiny Tom Logan har alltid test av mange kort samtidig: https://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/gigabyte_rtx_3090_gaming_oc_24g_review/14 Og i mange spill. Har tilbake til 1070FE 1 Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 SD-CAPs vs MLCC er dessverre ikke død enda. Der8auer byttet ut 2 av 6 SD-CAPs på et Gigabyte 3090 med 20x MLCC og det resulterte i litt høyere overklokk. 1 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 50 minutes ago, scuderia said: Hmm fordi de degraderte ytelsen. Tror ikke denne saken er ferdig med denne driveren for å si det slik. Degraderer de ytelsen? Regner med du har tall på dette med ditt 3080/3090 kort Ikkje sett noe lavere ytelse, bare mindre yoyo frekvens. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Kanskje på tide med en RTX 30XX klagemur-tråd ? 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 14 hours ago, ap1978 said: "ASUS also caught modifying GeForce RTX 3080 TUF and ROG STRIX PCB designs". https://videocardz.com/newz/asus-also-caught-modifying-geforce-rtx-3080-tuf-and-rog-strix-pcb-designs Men kan man nå altså risikere å få 'gammelt' design på kort man kjøper, eller var det BARE tidlige test design bilder? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Just now, JarleGutt said: Men kan man nå altså risikere å få 'gammelt' design på kort man kjøper, eller var det BARE tidlige test design bilder? Nei, det er pre production design Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 27 minutes ago, Carillo said: Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ? Mange her som ikke har kjøpt entry level kort og venter på STRIX, FTW3++ eller AORUS. Om det er flest som leser eller har lest, så betyr det bare at folk vil ha de beste kortene 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 1 minute ago, Mumriken said: Nei, det er pre production design Bra, ellers hadde dette blitt et mareritt å finne 'riktig' kortdesign ved kjøp. Men det meldes om at forskjellige produsenter/merker har brukt forskjellige typer caps, så forskjell mellom merker er det nok. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Carillo skrev (29 minutter siden): Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ? Ja. Hvis du reduserer tråden til de som har prøvd RTX 30XX vil det bare bli fire-fem postere der8auer har nå testet: Virker som om antall og type kondensatorer har noe å si, men det ser ikke ut til å være så ekstremt. Han måtte overklokke for å i det hele tatt møte en kræsj, og bedre kondensatorer forbedret klokkefrekvensene med 15 MHz eller noe sånt. 6 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Carillo skrev (39 minutter siden): Er dette en tråd for de som har prøvd RTX 30XX eller mest for de som leser og har lest om 30-serien på internett ? ? For alle regner jeg med. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) 5 hours ago, PaladinNO said: Waat? Så å undervolte klokkefrekvensen er altså ikke normal terminologi? ^^ "undervolte klokkefrekvensen" ? Jeg kunne forstått det om en trøtt forumbruker etter noen kvelder ut i nattetimer hadde skrevet noe slik før insta-edit (skyldig ofte). Men en teknologi journalist? ? Hvis man shunter driveren og underklokker voltfrekvensen så får man hvistnok ennå bedre resultater. Men hardcore bypass-stint er best. (Får litt JayZ vibber når jeg skriver dette). Endret 29. september 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 3 hours ago, koots said: Fikk mitt Palit RTX3090 Gaming Pro i går og dæven dette er noe annet. Var etterspurt litt erfaringer da man tidligere postet oppdateringer om shipping og whatnot før det ble lempet i egen tråd, så får dele litt fra bruken. Kommer i det store og hele fra en i5-3570k, 8GB RAM og GTX1060 3GB, og er nå på Ryzen 9 3900X, 32GB RAM og RTX3090 (Har vært et par uker på ny maskin men gammel GPU da). Gått fra 1080p 60hz skjerm til 1440p 144hz G-Sync-skjerm. Det er greit tight i min Fractal Meshify C med frontmontert AIO, men det gikk akkurat om jeg byttet ene viften til en 15mm tykk vifte. Førsteinntrykket er at panelovnen på kontoret mitt er helt overflødig nå, jeg kan game i shorts og slipper garantert å fryse på beina. Rakk og teste litt gaming i Apex Legends i går, utrolig godfølelse og sette alt på maks uten å måtte vurdere det mot FPS for å få det smooth. Stort sett 144FPS med enkelte dips ned på 120-tallet. Temperatur på GPU rundt 83-85 på stort sett maks utnyttelse. CPU på rundt 60, men Apex er nok ikke mest krevende spillet for CPU. Passe heftig støynivå sammenlignet med hvor jeg kommer fra, men vet ikke hvor det ligger sammenlignet med andre high-end GPUer. Neste spill som skal prøves ut blir Flight Simulator, det var sånn ish spillbart på gamle maskinen uten alt for mange CTD, men der hjalp det godt med ny maskin selv om jeg fortsatt hadde gammel GPU. Videre blir det nok RDR2 for min del, kjekt at Steam kjører 30% om dagen. Nice review og rigg. Grattis Hvilken PSU kjører du? Ser ut som 2x8pin på 3090 custom også? Trodde de kom med 3x8 som standard ellerno. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Har akkurat vært og hentet mitt 3090 (Phoenix GS) på terminalen. Blir testing etter jobb, men det blir i serveren da jeg ikke gidder bygge om vannkretsen før jeg får vannblokk. Endret 29. september 2020 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Theo343 skrev (21 minutter siden): Nice review og rigg. Grattis Hvilken PSU kjører du? Ser ut som 2x8pin på 3090 custom også? Trodde de kom med 3x8 som standard ellerno. Har en Corsair RM750 80 Plus Gold sertifisert. Er kun 2x8pin på kortet ja (til sammenligning, det gamle hadde 1x6pin :p) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 koots skrev (3 timer siden): Fikk mitt Palit RTX3090 Gaming Pro i går og dæven dette er noe annet. Var etterspurt litt erfaringer da man tidligere postet oppdateringer om shipping og whatnot før det ble lempet i egen tråd, så får dele litt fra bruken. Kommer i det store og hele fra en i5-3570k, 8GB RAM og GTX1060 3GB, og er nå på Ryzen 9 3900X, 32GB RAM og RTX3090 (Har vært et par uker på ny maskin men gammel GPU da). Gått fra 1080p 60hz skjerm til 1440p 144hz G-Sync-skjerm. Det er greit tight i min Fractal Meshify C med frontmontert AIO, men det gikk akkurat om jeg byttet ene viften til en 15mm tykk vifte. Førsteinntrykket er at panelovnen på kontoret mitt er helt overflødig nå, jeg kan game i shorts og slipper garantert å fryse på beina. Rakk og teste litt gaming i Apex Legends i går, utrolig godfølelse og sette alt på maks uten å måtte vurdere det mot FPS for å få det smooth. Stort sett 144FPS med enkelte dips ned på 120-tallet. Temperatur på GPU rundt 83-85 på stort sett maks utnyttelse. CPU på rundt 60, men Apex er nok ikke mest krevende spillet for CPU. Passe heftig støynivå sammenlignet med hvor jeg kommer fra, men vet ikke hvor det ligger sammenlignet med andre high-end GPUer. Neste spill som skal prøves ut blir Flight Simulator, det var sånn ish spillbart på gamle maskinen uten alt for mange CTD, men der hjalp det godt med ny maskin selv om jeg fortsatt hadde gammel GPU. Videre blir det nok RDR2 for min del, kjekt at Steam kjører 30% om dagen. Vis skjult innhold Fin test\info Om det går litt "hett" for seg kan du vurdere en undervolt på GPUen, 1800@800mv ser ut til å gi marginalt under stock ytelse, men 50-100W lavere strømforbruk. Fastvolt\frekvens på CPU kan og gjøre underverker om du holder deg til max 1.2V, noe du kanskje greier all core med 4.1-4.2GHz avhengig av binning. Kjør på med dram calc så får du henta ut max ytelse fra CPU 2 Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Til info: Dustin har ingen informasjon om når de får inn EVGA-kort. På Europa/EU-basis sier EVGA selv at det vil strømme på med kort ila første halvdel av oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå