Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 Just now, Schweigaard said: Hvor stor oppgradering blir 3060/70 over 2060/70 tror dere? Har ventet litt med å kjøpe nytt gfxkort, siden jeg antar at de blir såpass mye bedre at det blir verdt å vente litt til. (Skal spille med 1440p-skjerm). Fasiten kommer nok om 14 dager Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 1 minute ago, Schweigaard said: Hvor stor oppgradering blir 3060/70 over 2060/70 tror dere? Har ventet litt med å kjøpe nytt gfxkort, siden jeg antar at de blir såpass mye bedre at det blir verdt å vente litt til. (Skal spille med 1440p-skjerm). Det er bare spekulasjoner der ut akkurat nå, vent til avdukingen på slutten av måneden så vet vi kanskje mer. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Jeg bare minner om at RTX 30xx er temaet for tråden, selv når det er nyhetstørke så betyr ikke det at det åpner for å snakke om alt mellom himmel og jord.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 19. august 2020 av Uderzo 6 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Cowboystrekk skrev (9 timer siden): kan nok fort bli 10x+25% Er denne som bekymrer meg også. Typisk for Komplett er ihvertfall [valuta] X 10 + 25 % = norsk pris. Men hvis 3090 virkelig kommer til å gå for ~1400 USD, noe som vil tilsi ~17.700 NOK, så er det fortsatt bare litt i overkant av halvparten av hva RTX Titan fortsatt går for. @ Uderzo: Det vil bare pågå i rundt 2 uker til. Du får tilgi at nerdene er litt overivrige i disse dager. Endret 19. august 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 Just now, PaladinNO said: Er denne som bekymrer meg også. Typisk for Komplett er ihvertfall [valuta] X 10 + 25 % = norsk pris. Men hvis 3090 virkelig kommer til å gå for ~1400 USD, noe som vil tilsi ~17.700 NOK, så er det fortsatt bare litt i overkant av halvparten av hva RTX Titan fortsatt går for. @ Uderzo: Det vil bare pågå i rundt 2 uker til. Ca samme pris som mine 2 stk Asus 2080ti white edition ? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Nizzen skrev (1 minutt siden): Ca samme pris som mine 2 stk Asus 2080ti white edition ? Husk hva Uderzo nettopp sa - vi skal snakke om 30xx-serien her - ikke utgått hardware som ikke engang har de portene jeg trenger. Jeg må ha 3x DisplayPort + 1x HDMI. ...Vet vi forresten hvilke utganger 30xx-serien vil komme med? Jeg har ikke helt holdt meg oppdatert på DP 1.6 / HDMI 2.2 eller hva enn versjonene heter i disse dager. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 2 minutes ago, PaladinNO said: Husk hva Uderzo nettopp sa - vi skal snakke om 30xx-serien her - ikke utgått hardware som ikke engang har de portene jeg trenger. Jeg må ha 3x DisplayPort + 1x HDMI. ...Vet vi forresten hvilke utganger 30xx-serien vil komme med? Jeg har ikke helt holdt meg oppdatert på DP 1.6 / HDMI 2.2 eller hva enn versjonene heter i disse dager. Gigabyte pleier å komme med mange porter, så hold øye med dem 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Nizzen skrev (14 timer siden): Gigabyte pleier å komme med mange porter, så hold øye med dem Jeg håper EVGA kommer med noe snadder. Veldig godt fornøyd med servicen til EVGA. Har hørt varierte rykter om kvaliteten på viftene / kjøleløsningene til Gigabytes kort. Men skal ikke uttale meg uten personlig erfaring. Asus er desverre ut - sikkert bra kort, men de har omtrent aldri de utgangene jeg ønsker. Zotac har etter hva jeg har sett kun 2 års garanti på alt de selger. MSI...vel, det er vel opp til hver enkelt å vurdere dem etter de siste nyhetssakene fra MSIs PR-avdeling. Og KFA2 / Palit sine kort føles litt...vel, billige. Med det sagt, så har jeg ikke G-Sync aktivert på mine G-Sync skjermer, så kanskje HDMI er like greit da. Jeg klarer ikke å finne igjen linken her (kanskje Uderzo har et poeng...), men stod det ikke et sted at noen tredjepartsprodusenter kanskje gir ut sine egne kort (antageligvis ikke med egen PCB ennå) samtidig / noe etter Nvidias egen utgivelse? Jeg antar 30xx-serien vil først komme med "Founders Edition"-kort? Endret 20. august 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
G Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) 23 minutes ago, PaladinNO said: Jeg håper EVGA kommer med noe snadder. Veldig godt fornøyd med servicen til EVGA. Har hørt varierte rykter om kvaliteten på viftene / kjøleløsningene til Gigabytes kort. Men skal ikke uttale meg uten personlig erfaring. Asus er desverre ut - sikkert bra kort, men de har omtrent aldri de utgangene jeg ønsker. Zotac er etter hva jeg har sett kun 2 års garanti på alt de selger. MSI...vel, det er vel opp til hver enkelt å vurdere dem etter de siste nyhetssakene fra MSIs PR-avdeling. Og KFA2 / Palit sine kort føles litt...vel, billige. Med det sagt, så har jeg ikke G-Sync aktivert på mine G-Sync skjermer, så kanskje HDMI er like greit da. Jeg klarer ikke å finne igjen linken her (kanskje Uderzo har et poeng...), men stod det ikke et sted at noen tredjepartsprodusenter kanskje gir ut sine egne kort (antageligvis ikke med egen PCB ennå) samtidig / noe etter Nvidias egen utgivelse? Jeg antar 30xx-serien vil først komme med "Founders Edition"-kort? Dersom det blir Nvidia i denne omgang, så tipper jeg at jeg kommer til å styre unna MSI, Powercolor, Asus, Asrock og kanskje også holde meg unna Gigabyte. Ble skuffet over noe plastikkbakplate på budsjettkort. Husker ikke lengre om det var på Gigabyte. Sapphire er ikke det utelukkende et AMD sentrert merke? Dersom AMD så kanskje Sapphire. EVGA er vel sånn sett utelukkende Nvidia, eller? EVGA sine pleier så se pene ut, men de har fort for å ligge i øvre prisleie også. Founders ed. ser jo artig ut, dersom prislapp står i stil. Så om Nvidia, så kanskje dette blir noe å vurdere ihvertfall. Endret 19. august 2020 av G Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 10 hours ago, G said: Sapphire er ikke det utelukkende et AMD sentrert merke? Dersom AMD så kanskje Sapphire. Sapphire er vel i hvertfall supertight med AMD, jeg har AMD Sapphire i dag, og er ganske så fornøyd med det Jeg skal bytte til høsten, men prisen avgjør om jeg går for nVidia eller AMD neste gang. Fristende å kline til med nVidia, men der blir jo så sinnsvakt dyrt (i min verden, i hvertfall) 2 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 G skrev (11 timer siden): Dersom det blir Nvidia i denne omgang, så tipper jeg at jeg kommer til å styre unna MSI, Powercolor, Asus, Asrock og kanskje også holde meg unna Gigabyte. Ble skuffet over noe plastikkbakplate på budsjettkort. Husker ikke lengre om det var på Gigabyte. Sapphire er ikke det utelukkende et AMD sentrert merke? Dersom AMD så kanskje Sapphire. EVGA er vel sånn sett utelukkende Nvidia, eller? EVGA sine pleier så se pene ut, men de har fort for å ligge i øvre prisleie også. Founders ed. ser jo artig ut, dersom prislapp står i stil. Så om Nvidia, så kanskje dette blir noe å vurdere ihvertfall. Evga, Gainward og Galax er Nvidia only. Powercolor og Sapphire er AMD only. Skulle ønske Sapphire laga Nvidiakort, de har generelt lage de beste AMD-kortene de siste generasjonene og har bl.a Sapphire Trixx som kan skalere til andre oppløsninger i nær sagt alle spill. Hadde vært kult å kombinere med freestyle som har litt mer i verktøykassa enn AMD som stort sett bare har den glimrende radeon image sharpening som er verdt å bruke. 2 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 10 minutes ago, Cowboystrekk said: Evga, Gainward og Galax er Nvidia only. Powercolor og Sapphire er AMD only. Skulle ønske Sapphire laga Nvidiakort, de har generelt lage de beste AMD-kortene de siste generasjonene og har bl.a Sapphire Trixx som kan skalere til andre oppløsninger i nær sagt alle spill. Hadde vært kult å kombinere med freestyle som har litt mer i verktøykassa enn AMD som stort sett bare har den glimrende radeon image sharpening som er verdt å bruke. This! Sapphire kortene har jeg bestandig likt veldig godt og de hadde garantert mekket gode nvidia kort Freestyle er så sårt savnet at det for meg er uaktuelt med noe big navi uansett hva det yter om dem ikke får inn noe tilsvarende.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Mumriken skrev (45 minutter siden): This! Sapphire kortene har jeg bestandig likt veldig godt og de hadde garantert mekket gode nvidia kort Freestyle er så sårt savnet at det for meg er uaktuelt med noe big navi uansett hva det yter om dem ikke får inn noe tilsvarende.. Litt OT, men hva bruker du på freestyle? Personlig er det bare image sharpening jeg har brukt og den fungerer vell ca like bra som AMD sin RIS, dog med noe ytelsestap sist jeg sjekka. Liker ikke at man må bruke freestyle via geforce experience som jeg synes er en søppelapp, finnes det noen måte å bruke freestyle på uten å gå via GF experience? Lumasharpen er jo en mulighet, men der er vell ytelsestapet enda mer uttalt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Cowboystrekk skrev (12 minutter siden): Litt OT, men hva bruker du på freestyle? Personlig er det bare image sharpening jeg har brukt og den fungerer vell ca like bra som AMD sin RIS, dog med noe ytelsestap sist jeg sjekka. Liker ikke at man må bruke freestyle via geforce experience som jeg synes er en søppelapp, finnes det noen måte å bruke freestyle på uten å gå via GF experience? Lumasharpen er jo en mulighet, men der er vell ytelsestapet enda mer uttalt. Nei, men du kan bruke reahade, i enkelte spill og enkelte funksjoner synes jeg nesten reshade er bedre enn nVidia sin egen freestyle. Lite tips, vært å sjekke ut om du ikke har enda 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Emile the rat skrev (Akkurat nå): Nei, men du kan bruke reahade, i enkelte spill og enkelte funksjoner synes jeg nesten reshade er bedre enn nVidia sin egen freestyle. Lite tips, vært å sjekke ut om du ikke har enda Takk for tips, skal sjekke ut Liker virkelig ikke GF experience! Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 17 minutes ago, Cowboystrekk said: Litt OT, men hva bruker du på freestyle? Personlig er det bare image sharpening jeg har brukt og den fungerer vell ca like bra som AMD sin RIS, dog med noe ytelsestap sist jeg sjekka. Liker ikke at man må bruke freestyle via geforce experience som jeg synes er en søppelapp, finnes det noen måte å bruke freestyle på uten å gå via GF experience? Lumasharpen er jo en mulighet, men der er vell ytelsestapet enda mer uttalt. Mikser en del forskjellig for å bedre "synlighet" kan lete frem alt om du lurer ønsker RIS får jeg ikke til å funke dx12? Om den funker så er det fryktelig dårlig Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 5 minutes ago, Emile the rat said: Nei, men du kan bruke reahade, i enkelte spill og enkelte funksjoner synes jeg nesten reshade er bedre enn nVidia sin egen freestyle. Lite tips, vært å sjekke ut om du ikke har enda Reshade funker jo så veldig bra i dx12 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Mumriken skrev (1 minutt siden): Mikser en del forskjellig for å bedre "synlighet" kan lete frem alt om du lurer ønsker RIS får jeg ikke til å funke dx12? Om den funker så er det fryktelig dårlig Ok, ikke testa så mye funksjoner selv, men ser det er endel kult der. RIS funker fint hos meg, dvs eneste spillet den sliter litt med er RDR2 hvor ting blir litt vell oppskrapa med 80%. Funka bra i ROTTR, SOTTR, Gears 4\5 og A plague tale for min del. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Just now, Cowboystrekk said: Ok, ikke testa så mye funksjoner selv, men ser det er endel kult der. RIS funker fint hos meg, dvs eneste spillet den sliter litt med er RDR2 hvor ting blir litt vell oppskrapa med 80%. Funka bra i ROTTR, SOTTR, Gears 4\5 og A plague tale for min del. Primert modern warfare jeg spiller for tiden og det funker ikke der.. Mye hadde vært løst om det ikke var for sugen AA implementering fra spillprodusenteme Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Mumriken skrev (4 minutter siden): Primert modern warfare jeg spiller for tiden og det funker ikke der.. Mye hadde vært løst om det ikke var for sugen AA implementering fra spillprodusenteme Har ikke testa nyutgaven av MW, men rart at det ikke fungerer. Etter de siste driverne hvor de oppdaterte støtta fungerer det i alle spill jeg har testa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå