Emile the rat Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 PaladinNO skrev (9 minutter siden): Jeg vet ikke engang hva jeg skal velge når jeg engang skaffer meg en smarttelefon (ser på Moto G7 Plus). Kjøpte meg en Nokia 3720 i 2009. Plastikken som satt på skjermen fra fabrikk er ganske ripete, men den sitter fortsatt på. Min forrige, som også var min første mobiltelefon, var en Nokia 3410 som jeg fikk i gave. ^^ Gjør alt jeg skal på nettet hjemmefra, og tilbringer nok timer der uansett, så ser ikke behovet for å ha med meg enda en skjerm å glane på. Så da heller legge penger i et dugelig skjermkort, som man kan gjøre langt mer med enn en "skikkelig" telefon. Er mye ute, så er nesten avhengig av smarttelefon, men mulig vi er fra ulike generasjoner. Har jo nesten vokst opp med smarttelefon her Merko skrev (3 minutter siden): Haha. egentlig stikk motsatt her. På ca. 10år, så har jeg kun ødelagt èn mobilskjerm. Ellers ikke fått noen skader (annet en mindre bruksmerker). Går jo litt på flaks da det har hendt at jeg har mistet telefonen i bakken ol. ---------------------- Kjenner at høsten blir dyrere og dyrere. Ønsker meg: nVidia 3080Ti (evt 3090 avhengig av hva vi ender opp på i pris). Samsung 49" Curved Odyssey G9 Ny gamingstol Heldigvis fiksa jeg meg gamingstol i høst som var, da den gamle var 10 år og ting falt fra hverandre (bokstavelig talt), så ny stol måtte jeg kjøpe. Gamingskjerm er også i boks. Men når jeg leser reviews, brukererfaringer, og at Odyssey er trekt fra butikkene i flere land, ville jeg aldri ha turt å kjøpe den for bruk med nVidia skjermkort. Dessverre tror jeg den skjermen fungerer bedre med AMD skjermkort. Må nok skaffe 3080ti/3090 selv, da 2080ti sliter i enkelte spill med fps, men kommer vel an på hvor man legge lista Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 1399 $ er mye mindre enn jeg fryktet Blir vel priser rundt 15999,- her i Norge da. Med 5-6 lapper for en brukt 2080ti så blir oppgraderingen på 10k som er endel mer enn for siste generasjon men til gjengjeld ser man ut til å få en skikkelig økning i ytelse. Side note: Hardware Unboxed gjengen ser ut til å endre test rigg for testing av 3090 til AMD 3950x pga Pcie 4.0 støtte. Spennende.. 2 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 1 hour ago, scuderia said: Hardware Unboxed gjengen ser ut til å endre test rigg for testing av 3090 til AMD 3950x pga Pcie 4.0 støtte. Spennende.. Gawd... ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 1 hour ago, scuderia said: 1399 $ er mye mindre enn jeg fryktet Blir vel priser rundt 15999,- her i Norge da. Med 5-6 lapper for en brukt 2080ti så blir oppgraderingen på 10k som er endel mer enn for siste generasjon men til gjengjeld ser man ut til å få en skikkelig økning i ytelse. Side note: Hardware Unboxed gjengen ser ut til å endre test rigg for testing av 3090 til AMD 3950x pga Pcie 4.0 støtte. Spennende.. Side note 2: HWB har ikkje bare èn testrigg. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Håper nå de tester både Intel og AMD jeg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 De kommer garantert til å teste PCIe 3 vs 4 ganske kjapt. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 N o r e n g skrev (11 minutter siden): Håper nå de tester både Intel og AMD jeg. Det er vel noe som er mer og mer vanlige blant tech journalistene, at de tester hardware på begge plattformene? Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 20 minutes ago, Nizzen said: Side note 2: HWB har ikkje bare èn testrigg. Nope.. og tror nok de ender opp med begge systemer til slutt. Men dette var om de skulle velge amd eller Intel for release testingen. Ser ut som det blir amd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Uderzo skrev (9 minutter siden): Det er vel noe som er mer og mer vanlige blant tech journalistene, at de tester hardware på begge plattformene? Nei, det er det ikke Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Skulle ønske at de som tester skjermkort har en testrigg der CPU og RAM er max tweaka for å utelukke det mest mulig, og på den måten viser hva hver enkelt GPU er god for. HWUB tester fortsatt med 3200C14 minne som ikke akkurat viser hva en 10900K er god for. Men de gjør det kanskje også fordi de vet at 99% av gamere der ute sitter ikke med RAM tweaka til 4700 C17 heller...og de fleste kjører CPU stock også. Endret 19. august 2020 av Betroz 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 9 minutes ago, Betroz said: Skulle ønske at de som tester skjermkort har en testrigg der CPU og RAM er max tweaka for å utelukke det mest mulig, og på den måten viser hva hver enkelt GPU er god for. HWUB tester fortsatt med 3200C14 minne som ikke akkurat viser hva en 10900K er god for. Men de gjør det kanskje også fordi de vet at 99% av gamere der ute sitter ikke med RAM tweaka til 4700 C17 heller...og de fleste kjører CPU stock også. Burde gjør det uansett. Er ikke vits å teste med gimpet cpu som ikke viser potensialet til gpu Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 9 minutes ago, Betroz said: Skulle ønske at de som tester skjermkort har en testrigg der CPU og RAM er max tweaka for å utelukke det mest mulig, og på den måten viser hva hver enkelt GPU er god for. HWUB tester fortsatt med 3200C14 minne som ikke akkurat viser hva en 10900K er god for. Men de gjør det kanskje også fordi de vet at 99% av gamere der ute sitter ikke med RAM tweaka til 4700 C17 heller...og de fleste kjører CPU stock også. XOC Norge enters the chat Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 6 minutes ago, Nizzen said: XOC Norge enters the chat Joda, men AIDA64 minnetester og 3DMark rekorder er ikke akkurat det de fleste er ute etter da Nizzen. Bare en liten minoritet av entusiaster. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 15 minutes ago, Mumriken said: Burde gjør det uansett. Er ikke vits å teste med gimpet cpu som ikke viser potensialet til gpu Jeg er veldig spent på om noen av de klarer å vise potensialet. Intel som mangler pcie 4 og amd som er amd. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) Betroz skrev (13 minutter siden): Joda, men AIDA64 minnetester og 3DMark rekorder er ikke akkurat det de fleste er ute etter da Nizzen. Bare en liten minoritet av entusiaster. Selv på HWBOT er det fortsatt en god del verdensrekorder av 3D-benchmarks som er gjort med 9900K. Mulig det er noen "lavthengende" frukter der (hvis du har LN2-utstyr, tid, og alt annet er bra)? EDIT: Jeg kom på at det er mulig å overklokke PCIe-bussen på Z490, kanskje det kan hjelpe? Hvis man kjører en 200 MHz PCIe-frekvens med 3.0 er man jo i prinsippet på 4.0-hastighet Endret 19. august 2020 av N o r e n g Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 (endret) 12 minutes ago, N o r e n g said: Jeg kom på at det er mulig å overklokke PCIe-bussen på Z490, kanskje det kan hjelpe? Hvis man kjører en 200 MHz PCIe-frekvens med 3.0 er man jo i prinsippet på 4.0-hastighet Liker m.2 ssder og slik dette da? Vi gjorde jo igrunn dette i gamledager da vi benchmarket pcmark og slikt. Max hastighet med ssder og kontrollere med ssder. Da var vel "bclk" syncet med pci-e hastigheten eller.no om jeg ikkje husker feil? Endret 19. august 2020 av Nizzen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Nizzen skrev (Akkurat nå): Liker m.2 ssder og slik dette da? Tviler sterkt ? Kanskje det går bedre hvis du begrenser dem til PCIe 2.0? Lenke til kommentar
G Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) 4 hours ago, PaladinNO said: Jeg vet ikke engang hva jeg skal velge når jeg engang skaffer meg en smarttelefon (ser på Moto G7 Plus). Kjøpte meg en Nokia 3720 i 2009. Plastikken som satt på skjermen fra fabrikk er ganske ripete, men den sitter fortsatt på. Min forrige, som også var min første mobiltelefon, var en Nokia 3410 som jeg fikk i gave (har den fortsatt, med eske og kvittering - fungerer fint, jeg bare ville ha noe med kamera...og fargeskjerm) . ^^ Gjør alt jeg skal på nettet hjemmefra, og tilbringer nok timer der uansett, så ser ikke behovet for å ha med meg enda en skjerm å glane på. Så da heller legge penger i et dugelig skjermkort, som man kan gjøre langt mer med enn en "skikkelig" telefon. Lommelykter! http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?87150-list-your-lights&p=5108586#post5108586 Men har innsett at jeg har nok håndholdt lys nå, så har for lengst gått over til å sette mer lys på bilen. Ikke kjøp for billig, ikke kjøp for dyr. Gå for android om du orker. Gjerne så nytt android OS som du kan få med, slik at du er garantert minst noen oppdateringer. I dag er det vel mye android 10 å få vil jeg anta, uten å ha sjekket markedet. Vet ihvertfall at et nettbrett fikk en oppdatering. Har ikke helt sansen for Samsung mobiler, men vet at noen er fan av det, og det er jo like dyrt som Apple så kanskje ikke så rar fanboisme. Noen jeg kjenner har Motorola, og den var fin i starten, mistenker at mange apper er åpne samtidig hos brukeren, og det har vært noe kluss etter langvarig bruk, så tror det er et helt ok merke. Har selv en Nokia 8, som er super til min bruk (4 tusen på Black Friday, det året den ble kjøpt). Kjempefornøyd med denne Nokia-generasjonen. Har aldri hatt bedre mobil før, men har aldri betalt så mye som 4 tusen heller. Har helst vippet rundt fra tusenlappen, 1500 og bikket 2000 over de siste generasjoner. Brukeren av den motorolaen, hadde Sony før. Verste mobilen som fantes vil jeg si. Bare trøbbel etter trøbbel å se. Sony er derfor bannlyst for mobiler hos oss. Endret 19. august 2020 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) 4 hours ago, Merko said: Haha. egentlig stikk motsatt her. På ca. 10år, så har jeg kun ødelagt èn mobilskjerm. Ellers ikke fått noen skader (annet en mindre bruksmerker). Går jo litt på flaks da det har hendt at jeg har mistet telefonen i bakken ol. ---------------------- Kjenner at høsten blir dyrere og dyrere. Ønsker meg: nVidia 3080Ti (evt 3090 avhengig av hva vi ender opp på i pris). Samsung 49" Curved Odyssey G9 Ny gamingstol Her blir det sånn vente å se, regner med at AMD ikke kan sitte på gjerdet når Nvidia lanserer noe stort. Men, kan jo hende de hopper over 3090 å ha motstykke til og venter til 3080 lanseres (altså at AMD venter til Nvidia 3080 kommer). Dersom det kun kommer en modell først, som vel ikke er helt trolig. Ønsker uansett et informert skjermkortvalg denne gangen. Playstation 5 ønskes, men vet ikke om en kan utsette det et halvår/år siden jeg har PS4 å kose meg med. Men skal bli spennende å se hva Xbox blir til med sin nye generasjon. Det er jo ikke alt Sony gjør som er helt topp heller. Det jeg minst ønsker å kaste penger vekk på er det stygge PS5-designet, ærlig talt. Noen bare liker design, og jeg synes de burde holdt det firkantet så det i det minste lar seg stable med noe annet. Ny SSD ønskes. Kanskje noe mer, men ihvertfall de nevnte tingene står på ønskeliste. Tipper at denne spillhøsten/spillvinteren kommer til å suge ut noen hundrelapper på spill for en gangs skyld. Er mye rart som kommer ut nå i våre dager. Endret 19. august 2020 av G Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 19. august 2020 Del Skrevet 19. august 2020 Hvor stor oppgradering blir 3060/70 over 2060/70 tror dere? Har ventet litt med å kjøpe nytt gfxkort, siden jeg antar at de blir såpass mye bedre at det blir verdt å vente litt til. (Skal spille med 1440p-skjerm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå