Gaea Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 1 innlegg med persondiskusjon og off topic har blitt skjult. 1 innlegg som kommenterte dette ble også skjult. I denne tråden diskuteres NVIDIA GeForce RTX 30xx, ikke hva man synes om hverandre. Sistnevnte oppfattes som støy. Hold en høflig tone og send heller rapport om du reagerer på noe(n). Dette innlegget skal som vanlig ikke kommenteres. Evt. spørsmål eller kommentarer kan rettes på PM til meg eller i kategorien for tilbakemeldinger. Ytterligere avsporinger og persondiskusjoner kan resultere i advarsler og evt. utestengelse. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Den som venter på noe godt osv... Lenke til kommentar
thomjak Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 -=HellBound=- skrev (6 minutter siden): Tenker at dette er grunnen til at det var lite kort på release da. De hadde nok mange klare som ikke kunne sendes ut likevel. It all makes sense then. 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 16 hours ago, nagina said: Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie? Når jeg etterhvert får et 3090 i hus blir det brukt til det jeg har brukt GTX 680, Titan, 1080 og 2080 Ti til: GPU render, Davinci Resolve, 3D modellering, fluid sim m.m. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) nagina skrev (17 timer siden): Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie? Spiller lite, men blir noe innimellom. Ellers går det en del i Adobe premiere pro og after effects I tillegg til de andre adobe programmene. Eksperimenterer også med python + AI Edit: I tillegg til 3d modellering men det er veldig basic til 3d printeren min Endret 26. september 2020 av Merko 1 Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Gigabyte 3090 har ikke POSCAPs det er SP-CAP: https://www.digikey.com/product-detail/en/panasonic-electronic-components/EEF-HX0D471R4/EEF-HX0D471R4-ND/5684217 Ser det på bilde her: POSCAPs: https://www.digikey.com/product-detail/en/panasonic-electronic-components/2R5TPE470MF/P16191CT-ND/4146634 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 nagina skrev (18 timer siden): Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie? Føler 90% av brukere er cinebench, forum, muligens noen med virkelig fritidsproblemer osv? Jeg vet eller jeg ser ofte at man skal bruke ting til streaming, noen twitchere her med flere enn 1 viewer? Bruker tegnebrett og programmer som støtter CUDA Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 20 minutes ago, BB8bit said: Gigabyte 3090 har ikke POSCAPs det er SP-CAP: https://www.digikey.com/product-detail/en/panasonic-electronic-components/EEF-HX0D471R4/EEF-HX0D471R4-ND/5684217 Ser det på bilde her: POSCAPs: https://www.digikey.com/product-detail/en/panasonic-electronic-components/2R5TPE470MF/P16191CT-ND/4146634 Alle kortene i 30xx serien bruker SP-CAPs. Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutes ago, L1pslide said: Alle kortene i 30xx serien bruker SP-CAPs. Hvorfor sier alle at de bruker POSCAPs da? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Det var en som sa det, resten er papegøyer. 2 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 10 minutes ago, BB8bit said: Hvorfor sier alle at de bruker POSCAPs da? Fordi ingeniører kaller SP-CAPS for POSCAP, siden det egentlig er same shit. SP-CAP er en variant av Panasonics POSCAPs. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Piece of Shit Capacitor, ruining my graphics. Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Just now, BadCat said: Piece of Shit Capacitor, ruining my graphics. Piece of shit AIB, saving money. Hvilket kort har du? Få kort som i det hele tatt er påvirket. Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) 31 minutes ago, L1pslide said: Fordi ingeniører kaller SP-CAPS for POSCAP, siden det egentlig er same shit. SP-CAP er en variant av Panasonics POSCAPs. SP-CAPS er vel aluminum kondensator og POSCAP er tantalum kondensator. Aluminum kodensator er vel billigere og tåler ujevne volt endringer bedere der enn tantalum med eksplosiv reponse når du overgår volt spec hvis jeg husker korrekt. Jeg er ingen ekspert er lenge siden jeg hadde dette på skolen. Endret 26. september 2020 av BB8bit Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 2 minutes ago, BB8bit said: SP-CAPS er vel aluminum kondensator og POSCAP er tantalum kondensator. Aluminum kodensator er vel billigere og tåler ujevne volt endringer bedere der enn tantalum med eksplosiv reponse når du overgår volt spec. Quote Panasonic's SP-CAP is marked as SP-CAP / POSCAP on their website detailing the parts. You could say they're just Panasonic's own POSCAP. They're both Polymer Capacitors. Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 4 minutes ago, L1pslide said: Polymer er jo et dielektrisk skille med lavt varmetap https://imgur.com/a/uYG3Lwo Lenke til kommentar
BB8bit Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Dette problemet virker mer innviklet enn X kodensator er dårlig og Y kodensator er bedre, NVIDIA har vel tatt inn avvik i strøm frekvenser til GPU-DIE og alle produsenter har vel fått informasjon om specc. Virker som EVGA har gjort et markedføring stunt med og hoppe på "POSCAPs bad" hype train, sånn at de virker som et bedere merke. EVGA er vel en av produsentene som ikke faktisk produserer kortene sine selv, gir jo ingen troverdighet da trolig en annen konkurrent produserer kortene. 1 Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Asus kort kommer det til å bli sinnsykt etterspørsel etter nå. Hva vil skje med de som allerede er laget med Poscaps i stort monn, spesielt de som bare har det? De vil bli usalgbare, for jeg ser virkelig ikke den som kjøper slike med øynene åpne. Den eneste muligheten jeg ser er retur av disse kortene og fiks av produsent hvis det går an. Her er det store penger i spill. Personlig er jeg sjeleglad for at jeg bestilte Asus nå, ellers hadde det blitt kansellering. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 ingen har poscaps, se videoen jeg linket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå