Ecnot Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) 13 minutes ago, MariusJS said: Elkjøp, consistent as usual... Snakket med Elkjøp med noen dagers mellomrom og begge gangene mente de at min skal sendes 1. oktober. To forskjellige kundebehandlere som påstod samme greia. Ser på et dansk forum og der sier flere det samme, og en nevner også at det faktisk ikke kommer på lager før i januar 2021 slik som nettsiden hevder. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal tro på ? Jeg spurte den ene kundebehandleren om de faktisk får inn en levering da, og hun påstod "Ja, og din blir sendt da". Endret 25. september 2020 av Ecnot Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) Lenge siden jeg har brukt MSI afterburner tydeligvis. Hvordan sier man i "voltage/frequency curve editor" at kortet aldri skal overstige 900mV? Kjører en OC Scanner nå for morroskuld og den øker ganske så mye på frekvens. Var det ikke noe slik som dette? den gule streken her? Endret 25. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 1 hour ago, L1pslide said: Mitt Ventus klarer fint 2050. Sjekk mitt palit 3080 http://www.3dmark.com/spy/14029645 Står 2145mhz, men gjennomsnitt frekvens er ikkje i nærheten. Godt under 2000mhz... 1 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Just now, Nizzen said: Sjekk mitt palit 3080 http://www.3dmark.com/spy/14029645 Står 2145mhz, men gjennomsnitt frekvens er ikkje i nærheten. Godt under 2000mhz... Da trekker jeg tilbake den første kommentaren min? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 God helg folkens. Jeg greier ikke denne ventingen mer, så da har jeg tenkt å gjøre noe så drastisk som å låne en Nintendo Switch av min kvinne og glemme hele greia i noen dager. 4 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Nizzen skrev (9 minutter siden): Sjekk mitt palit 3080 http://www.3dmark.com/spy/14029645 Står 2145mhz, men gjennomsnitt frekvens er ikkje i nærheten. Godt under 2000mhz... Har du funnet en spenning som virker mest stabil å klokke på? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Nwader skrev (31 minutter siden): https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/215406/msi-geforce-rtx-3080-10gb-ventus-3x-oc På nettlager, i januar. Sikkert mange som går i den fella. Ja det der syns jeg er direkte misvisende. 90% av de som leter etter kortet her kommer ikke til å få med seg den lille skriften som sier at den ikke kommer før i januar. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Ecnot skrev (29 minutter siden): Snakket med Elkjøp med noen dagers mellomrom og begge gangene mente de at min skal sendes 1. oktober. To forskjellige kundebehandlere som påstod samme greia. Ser på et dansk forum og der sier flere det samme, og en nevner også at det faktisk ikke kommer på lager før i januar 2021 slik som nettsiden hevder. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal tro på ? Jeg spurte den ene kundebehandleren om de faktisk får inn en levering da, og hun påstod "Ja, og din blir sendt da". Har snakka med 4 kundebehandlere, bare for å være sikker, og samtlige sier at min også blir sendt ut 1. oktober. Skråsikker er de. Jeg har ikke noe særlig tro på de, men vi får se. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Theo343 skrev (25 minutter siden): Lenge siden jeg har brukt MSI afterburner tydeligvis. Hvordan sier man i "voltage/frequency curve editor" at korte aldri skal overstige 900mV? Kjører en OC Scanner nå for morroskuld og den øker ganske så mye på frekvens. Var det ikke noe slik som dette? den gule streken her? Lag kurven helt flat fra og med 900mv. Test så med høyere frekvens til du finner høyeste stabile 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) Dere som venter på MSI 3080 Gaming X Trio fra komplett bør sjekke statusen nå: Endret 25. september 2020 av Thor. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) 2 minutes ago, Cowboystrekk said: Lag kurven helt flat fra og med 900mv. Test så med høyere frekvens til du finner høyeste stabile Ah så det at Mhz kurven er flat fra 900mV skal muligens sørge for at spenningen ikke øker siden MHz ikke øker. Skjønner. Takker OC Scanner forårsaket reboot så den lar jeg ligge ? Endret 25. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
freakoftheweek Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 The Norwegian skrev (4 minutter siden): Har snakka med 4 kundebehandlere, bare for å være sikker, og samtlige sier at min også blir sendt ut 1. oktober. Skråsikker er de. Jeg har ikke noe særlig tro på de, men vi får se. Alle jeg har snakket med sier at et kort er reservert på lager for meg, men når de ikke har noen kort på lager stoler jeg ikke på lovnader om reservasjon. Får bare vente og se om de får shipment neste uke. Lurer på om de i det hele tatt hadde kort ved launch eller bare tok i mot preorders Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 freakoftheweek skrev (4 minutter siden): Alle jeg har snakket med sier at et kort er reservert på lager for meg, men når de ikke har noen kort på lager stoler jeg ikke på lovnader om reservasjon. Får bare vente og se om de får shipment neste uke. Lurer på om de i det hele tatt hadde kort ved launch eller bare tok i mot preorders Hadde ikke overrasket meg om de bare har fått beskjed om å si til alle som spør at de får kortene 1. oktober, og håpe at de som ikke får kortet da ikke gidder å ta kontakt igjen. Lenke til kommentar
Ecnot Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) Dette har jeg hentet fra et svensk forum: "Kan bekrefte dette! ~960stk Asus Rog Strix OC confirmed 22.09.20 kl. 02.04 fra Elkjøp/Elgiganten. Kilde sjekket også et annet kort for meg og det var bekreftet over 980 kort. Regner med at det gjelder for alle kort som er på «nettlager»." Spørsmålet er vel når disse kortene kommer... Det gikk vel også en del rykter om en stor ASUS levering til Europa i slutten av september? Endret 25. september 2020 av Ecnot Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Kan forklare hvorfor Elkjøp ville at jeg ikke skulle avbestille Rog Strix OC. Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 8 minutes ago, Thor. said: Dere som venter på MSI 3080 Gaming X Trio fra komplett bør sjekke statusen nå: Takker for tips! Da var den grønn Satser på at den er her over helgen da. Uheldigvis drar jeg på høstferie hele neste uke, fra og med søndag -_- 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Alak87 skrev (Akkurat nå): Takker for tips! Da var den grønn Satser på at den er her over helgen da. Uheldigvis drar jeg på høstferie hele neste uke, fra og med søndag -_- F 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 2 minutes ago, The Norwegian said: Hadde ikke overrasket meg om de bare har fått beskjed om å si til alle som spør at de får kortene 1. oktober, og håpe at de som ikke får kortet da ikke gidder å ta kontakt igjen. Det er nok en del artige og fortvilte episoder på kundeservice i disse tider. 3 Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Nizzen skrev (30 minutter siden): Sjekk mitt palit 3080 http://www.3dmark.com/spy/14029645 Står 2145mhz, men gjennomsnitt frekvens er ikkje i nærheten. Godt under 2000mhz... Her er min 3080 TUF med +100MHZ core og makset power limit. https://www.3dmark.com/compare/spy/14029645/spy/14124655# Average clock er 7mhz under din, men score er ganske annerledes da. (PC-en min er ikke satt opp for benchmarking btw..) Så på afterburner at jeg hadde ganske stabile 1950-1930mhz under hele testen. Der den pleier å ligge i spill også. Lenke til kommentar
Black-March Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Komplett har ikke begynt å pakke enda, men går med dette ut i fra at jeg får kortet på tirsdag. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå