Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Fikk følgende mail fra Komplett-kundeservice angående forsinkede ordrebekreftelser og 'førstemann til mølla':

"Vi jobber nå med å bekrefte alle ordrene slik at ordrene blir sendt ut i kronologisk rekkefølge. "Førstemann til mølla”.
Ikke minst, din plass i køen registreres fra det tidspunktet en reservasjon av beløpet ble registrert av banken."

Hos meg ble beløpet trukket 14:58, men fikk ikke bekreftelse før 15:22 ca. Så får vi se da om man rykker frem.

Så langt ligger jeg fortsatt uti oktober på alt:
TUF OC - 7 oktober
TUF (non OC) - 22 oktober

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
unicorndeath skrev (Akkurat nå):

Hmmm proshop bestillingen min på asus tuf 3080 oc er ikke lengre fratrekt i nettbanken min, men bestillingen min ligger fortsatt inne.

Ja det er vanlig prosedyre både hos Komplett og Proshop. Beløpet reserveres en liten stund, og hvis det er lenge til levering fjernes reservasjonen frem til kortet sendes.

Så man slipper å ha en reservasjon på 8-10 kroner for en vare du ikke har fått levert enda :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (5 minutter siden):

Lar nok DDR5 modne seg en generasjon CPU først selv.

Regner nok med 20GB versjonen av 3080 er det de kaller Super eller Ti, kanskje med noen få ekstra Cuda kjerner mm.

Titan kan nok komme, men blir jo enda verre i pris. Dagens ligger vel fortsatt på 32K hos Komplett.

Jepp, og i og med at 1500 usd på 3090 FE fikk 17000 norsk pris, RTX Titan hadde msrp på 3000 usd, så blir vel et eventuelt Titan kort 34K om ikke mer ?

Tror de kun kjører dobbelt minne på et eventuelt 3080 super / ti, ingen flere CUDA RT tensor eller noe som helst, for da er man plutselig oppe i 3090 pris.

Uff, hardware er blitt dyrt, føler alt har eskalert etter at Apple kunne kreve 10K for en mobil for 3 år sia.

• Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, FuzzyLogic said:

Fikk følgende mail fra Komplett-kundeservice angående forsinkede ordrebekreftelser og 'førstemann til mølla':

"Vi jobber nå med å bekrefte alle ordrene slik at ordrene blir sendt ut i kronologisk rekkefølge. "Førstemann til mølla”.
Ikke minst, din plass i køen registreres fra det tidspunktet en reservasjon av beløpet ble registrert av banken."

Hos meg ble beløpet trukket 14:58, men fikk ikke bekreftelse før 15:22 ca. Så får vi se da om man rykker frem.

Så langt ligger jeg fortsatt uti oktober på alt:
TUF OC - 7 oktober
TUF (non OC) - 22 oktober

Gjelder det samtlige kunder eller kun de som klager?

Lenke til kommentar

Så hemligheten, som skaper en mixer situasjon i backend, er at man må finne den raskest mulige betalingsmetoden for slik type lansering. Altså se om man enten finner noe som bekrefter raskere tilbake til ordresystemet eller bare blir betalt asap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Så hemligheten, som skaper en mixer situasjon i backend, er at man må finne den raskest mulige betalingsmetoden for slik type lansering. Altså se om man enten finner noe som bekrefter raskere tilbake til ordresystemet eller bare blir betalt asap.

Ja, angrer på at jeg ikke hadde konfigurert inn Komplett sitt mastercard (akkurat fått nytt) ennå. Da hadde jeg sluppet bankID.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, FuzzyLogic said:

Tror kort er den kjappeste betalingsmetoden. Brukte det på Torsdag, og da jeg sjekket banken var beløpet umiddelbart reservert etter at ordren ble fullført

Kort mot eskterne kortleverandører kan tydeligvis føre til varierende forsinkelser. Som man ser fra en bruker over her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke om denne har vært oppgitt her i tråden før, men ser ut som Asus sin Strix OC versjon er klokket godt over konkurrentene: https://videocardz.com/newz/asus-rog-strix-geforce-rtx-3080-oc-gets-1935-mhz-boost-clock

Får håpe det gjenspeiler seg i ytelsen også. Ikke OC versjonen var satt lavere enn FE utgaven. Får håpe på en bedre utvalgt GPU enn de andre versjonene da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...