Emile the rat Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 L1pslide skrev (2 timer siden): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=180202699 ¯\_(ツ)_/¯ Sjeldent jeg har lest noe så bra, den annonsen var legendarisk! Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 0l3M skrev (17 minutter siden): Her er litt mere info angående Aorus Extreme. Dette er 3090 da men UNBOXING: First Hand on AORUS RTX 3090 XTREME https://www.aorus.com/blog-detail.php?i=808 https://www.aorus.com/blog-detail.php?i=805 Så man kan ha køstum bilde på lcd skjermen. Dette skjermkortet blir jo bare bedre og bedre. Vet akkurat hva jeg skal ha bilde av på lcd skjermen Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 12 minutes ago, Emile the rat said: Så man kan ha køstum bilde på lcd skjermen. Dette skjermkortet blir jo bare bedre og bedre. Vet akkurat hva jeg skal ha bilde av på lcd skjermen Er jo bare redd en må vente i lange tider på dette kortet ? Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, asimov said: Du kan få nærmere 60m optisk kabel for 1500. 500ish for 5m https://a.aliexpress.com/_mPnHTmL Ville vært forsiktig med å kjøpe det der før noen får bekreftet at den faktisk virker med HDMI 2.1 fulle båndbredde (RGB 10/12-bit, 4k@120) 1 1 Lenke til kommentar
L1pslide Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Til de som fortsatt stresser om Ventus kortet... 1 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Gleder meg til og sandwiche mitt Ventus kort i en trang H510 case med et stort m.2kort rett under ? 3 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, MrMarbles said: Javel? Skal man stole på dette? ^^ Tja, står 28/9 på min ordre, lagt inn i går. 2 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) Aetius skrev (10 minutter siden): Tja, står 28/9 på min ordre, lagt inn i går. 02/10 på min bestilt kl 1501 Torsdag Endret 20. september 2020 av Pc Lynet Feil dag Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) PaladinNO skrev (2 timer siden): Trodde ikke 8K var en ting ennå 4K 120hz i 10bit HDR krever 40Gbps som i praksis er det høyeste 4K TV-er i dag vil trenge. Det er såpass tett oppunder 48Gbps(som er maks per i dag på HDMI 2.1) at selv 4K kan kreve full "8K-kabel". Allostasis skrev (55 minutter siden): Ville vært forsiktig med å kjøpe det der før noen får bekreftet at den faktisk virker med HDMI 2.1 fulle båndbredde (RGB 10/12-bit, 4k@120) Vel, det står spesifikt at den takler 48Gbps, så da er det egentlig bekreftet. Hvis det skulle vise seg å være løgn, så er det bare å klage til aliexpress og få pengene igjen. Endret 20. september 2020 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Nimrad skrev (1 minutt siden): 4K 120hz i 10bit HDR krever 40Gbps som i praksis er det høyeste 4K TV-er i dag vil trenge. Det er såpass tett oppunder 48Gbps(som er maks per i dag på HDMI 2.1) at selv 4K kan kreve full "8K-kabel". Skjønner. Tenkte ikke på oppgradering av Hertzen. TV-er er noe som "alltid" har vært 60 Hz (og har ingen selv), så jeg henger igjen i det gamle der. Men såklart, det er det samme som med PC-skjermer når jeg tenker over det - raskere oppdateringsfrekvens og større oppløsning, såklart det krever mer båndbredde som skal igjennom kabelen. 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 3 minutes ago, Nimrad said: 4K 120hz i 10bit HDR krever 40Gbps som i praksis er det høyeste 4K TV-er i dag vil trenge. Det er såpass tett oppunder 48Gbps(som er maks per i dag på HDMI 2.1) at selv 4K kan kreve full "8K-kabel". Vel, det står spesifikt at den takler 48Gbps, så da er det egentlig bekreftet. Hvis det skulle vise seg å være løgn, så er det bare å klage til aliexpress og få pengene igjen. Nei, står den har "teoretisk 48Gbps". Rar formulering om den faktisk støtter 4k@120 + 4:4:4 12-bit signal. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) Allostasis skrev (2 minutter siden): Nei, står den har "teoretisk 48Gbps". Rar formulering om den faktisk støtter 4k@120 + 4:4:4 12-bit signal. Det kan ikke jeg se noe av. Det jeg ser i beskrivelsen sier ettertrykkelig at den støtter 48Gbps: The Ultra High Speed HDMI Cable supports the 48G bandwidth for uncompressed HDMI 2.1 feature support. <....> Support 8K@60 Hz, 4K@120Hz, UHD, FHD, 3D, Ethernet, Audio Return Channel, HDR 4:4:4 color format ,48 bit/px color depth. Endret 20. september 2020 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 1 minute ago, Nimrad said: Det kan ikke jeg se noe av. Det jeg ser i beskrivelsen sier ettertrykkelig at den støtter 48Gbps: The Ultra High Speed HDMI Cable supports the 48G bandwidth for uncompressed HDMI 2.1 feature support. <....> Support 8K@60 Hz, 4K@120Hz, UHD, FHD, 3D, Ethernet, Audio Return Channel, HDR 4:4:4 color format ,48 bit/px color depth. På bilde når du scroller og under "rate - 48Gbp theoretical bandwith". Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Allostasis skrev (4 minutter siden): På bilde når du scroller og under "rate - 48Gbp theoretical bandwith". Hadde ikke lagt meg så veldig opp i den ene formuleringen på det ene bildet. Det står ettertrykkelig i teksten at den støtter 48Gbps, og også spesifisert 4k120hz 4:4:4 12bit. Hvis den ikke klarer det ved testing så er det grunn til å få pengene tilbake sånn jeg ser det altså. Men man bør være klar over at disse kablene nok er en del skjørere enn normale HDMI-kabler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 37 minutes ago, Nimrad said: Hadde ikke lagt meg så veldig opp i den ene formuleringen på det ene bildet. Det står ettertrykkelig i teksten at den støtter 48Gbps, og også spesifisert 4k120hz 4:4:4 12bit. Hvis den ikke klarer det ved testing så er det grunn til å få pengene tilbake sånn jeg ser det altså. Men man bør være klar over at disse kablene nok er en del skjørere enn normale HDMI-kabler. Å drive å styre med retur og penger tilbake fra ali tror jeg ikke jeg hadde giddet, i tillegg har du betalt ekstra for å få det inn i Norge. Da er det bedre å kjøpe noe man er sikker på. En annen ting er at man da kaster bort tid på noe som kanskje ikke fungerer. I tillegg liker jeg ikke å ha fiber der jeg ikke må, men det er jo en personlig prioritering Endret 20. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Krisollie. Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) Sies at produsentene sender med fly for å få kortene til kunder så fort som mulig. Tolla i USA tar vist ekstemt lang tid med varer fra Kina. Har vist også vært ekstem nedgang i cargoflyvninger til USA fra Kina. Får håpe at dette fører at Europa blir prioritert.? Kilder: random folk på YouTube og forumer. Må da være lov å være totalt ukritisk for å holde oppe håpet? ? Edit: fullførte setningen Endret 20. september 2020 av Krisollie. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Krisollie. skrev (6 minutter siden): Sies at produsentene sender med fly for å få kortene til kunder så fort som mulig. Tolla i USA tar vist ekstemt lang tid med varer fra Kina. Har vist også vært nedgang i Får håpe at dette fører at Europa blir prioritert.? Kilder: random folk på YouTube og forumer. Må da være lov å være totalt ukritisk for å holde oppe håpet? ? Dyr elektronikk blir sendt med fly ja. Sjøveien tar fort 40 dager fra Kina til Europa. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) Theo343 skrev (25 minutter siden): Å drive å styre med retur og penger tilbake fra ali tror jeg ikke jeg hadde giddet Må bare betale blodpris om du vil altså. Akkurat for 5 meter kan jeg være enig, men i 10+ meters klassen som flere andre her har snakket om ville jeg lett vurdert en billig fiberoptisk løsning fra Kina. Det er lett å få penger tilbake fra aliexpress altså. Det tar noe tid, men min erfaring er at det er så og si helt likt som med paypal/eBay. MVA/Tollgebyr er nok litt verre, men den risikoen ville jeg lett tatt for å spare såpass mye penger. Theo343 skrev (25 minutter siden): I tillegg liker jeg ikke å ha fiber der jeg ikke må, men det er jo en personlig prioritering Det gjør ikke jeg heller egentlig, men her snakker vi enorme hastigheter over ganske lange strekk. Tydeligvis ikke helt fjernt for folk å dra kabler fra kontor(eller lignende) til TV-en og da har man fort ikke noe valg. 48 Gbps er MYE. Endret 20. september 2020 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 2 hours ago, Nimrad said: Må bare betale blodpris om du vil altså. Akkurat for 5 meter kan jeg være enig, men i 10+ meters klassen som flere andre her har snakket om ville jeg lett vurdert en billig fiberoptisk løsning fra Kina. Det er lett å få penger tilbake fra aliexpress altså. Det tar noe tid, men min erfaring er at det er så og si helt likt som med paypal/eBay. MVA/Tollgebyr er nok litt verre, men den risikoen ville jeg lett tatt for å spare såpass mye penger. Det gjør ikke jeg heller egentlig, men her snakker vi enorme hastigheter over ganske store strekk. Tydeligvis ikke helt fjernt for folk å dra kabler fra kontor(eller lignende) til TV-en og da har man fort ikke noe valg. 48 Gbps er MYE. For 10+ meter er det noe helt annet i grunn ja For alt annet enn gaming bruker jeg Chromecast Ultra og den slags. Endret 20. september 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Bør gå fint dette med Ventus ? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå