Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (På 5.9.2020 den 20.07):

Hvike spill har dere i dag som dere gleder dere til å prøve med 3000 serien? For min del RDR2.

Battlefield 4 med alt på low ? Det har vært litt dødt på spillfronten for min del så spiller egentlig bare gamle spill. Jeg tenker det blir Cyberpunk etter hvert, håper bare gnisten for SP spill er tilbake innen da. 

Tenker det blir et 3080 på meg, men veldig usikker på hvilke modeller jeg burde gå for? Synes FE modellen ser lovende ut, men ble litt usikker på om man skal bestille fra Nvidia etter det jeg har lest om Digital River her i tråden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, BadCat said:

Hvem i alle dager vil ha et TUF? Hvis man først skal ut med en del lapper vil man ikke ha møkk.

"Du kan få kjøpe denne sportsbilen, men kanskje du vil ha en Lada for tusen kroner mindre?" 

Finnes ingen god grunn til å kjøpe en dyr kjøler når den havner i ei pappeske ?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bahamut said:

Da fikk jeg solgt 2080ti kortet mitt, fikk 6000kr som var det jeg ønsket så jeg er fornøyd med det. Budene på finn.no var helt nede i 2000kr og jeg har fått så mange meldinger som i "Gi meg en god grunn til å kjøpe ditt kort for 6000kr når 3070 kommer som er 2x bedre til 5000kr bla bla bla.

Da er det bare å velge om jeg skal være smart å gå for 3080 eller dum og gå for 3090....

Om du er smart eller dum, vil tiden vise..

Jeg vente.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (1 time siden):

Spenningen inn til kortet vil bli lavere, og du vil få en litt lavere power limit.

Fulgte det ikke to separate PCIe 8-pin kabler med strømforsyningen?

Har lett som en gal gjennom mappen med kabler som kom med men finner ikke mer enn 1 enkeltkabel..

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bahamut skrev (11 minutter siden):

Da fikk jeg solgt 2080ti kortet mitt, fikk 6000kr som var det jeg ønsket så jeg er fornøyd med det. Budene på finn.no var helt nede i 2000kr og jeg har fått så mange meldinger som i "Gi meg en god grunn til å kjøpe ditt kort for 6000kr når 3070 kommer som er 2x bedre til 5000kr bla bla bla.

Da er det bare å velge om jeg skal være smart å gå for 3080 eller dum og gå for 3090....

Hvis noen skal sutre på en bruktpris så kan dem jo bare holde fred og kjøpe det nye da.

Jeg tenker å selge mitt EVGA GTX 1080 FTW med tiden, men gjør jeg det har jeg kun 8800 Ultra - kanskje GTX 670 - å falle tilbake på. :mellow:

Med mindre jeg kjøper et 1660 Super som jeg ser prisene begynner å bli fornuftige på for å ihvertfall ha noe fra de siste årene i bakhånd...

Men jeg blir mer og mer satt på å bare lukke øynene og punge ut for et RTX 3090.
Hadde Komplett bare fått prisene på Aorus Master og Xtreme! >-<

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (26 minutter siden):

Hvem i alle dager vil ha et TUF? Hvis man først skal ut med en del lapper vil man ikke ha møkk.

"Du kan få kjøpe denne sportsbilen, men kanskje du vil ha en Lada for tusen kroner mindre?" 

Hva er det som er dårlig med det ? Har du testa og studert dette Tuf kortet fra Asus.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, CetOr said:

Jeg også lurer på det. For oss vanlig dødelige som ikke har planer om å sette vann på skjermkortet våres, hva er forskjellen annet enn noe mer støy og muligens et par grader opp? 

Et "par" mhz mere frekvens på de med best kjøling og mindre støy. Noen synes dette er verdt et par tusen kroner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...