BadCat Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) 29 minutes ago, Allostasis said: Hvor mye Amp trenger jeg på 12V railen for RTX3080??? Har 750W PSU med 62A på 12V railen. >=48 Det kommer litt an på kvaliteten på PSU. Selve kortet drar 26.666 A @ 320W. Endret 5. september 2020 av BadCat 2 Lenke til kommentar
mossefix Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Noen som vet lengden på Nvidia sin 3080? Skal lage en mini ITX build i Louqe S1, hvor maks gpu lengde er 305 mm. Tenker deres løsning kan være lur i en slik build. Endret 5. september 2020 av mossefix Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-announces-rtx-iogpu-to-directly-access-ssd,7.html "Nvidia notes that games have evolved a lot in recent times in this regard thanks to the use of NVMe SSDs, but the high processor usage load still creates headaches. Processing data directly on the video card pledges up to 100 times more performance than solutions currently in use. The procedure will also relieve the CPU and guarantee approximately 20% less work for the processor. The graph displayed by the manufacturer shows reads up to 14 GB/s with low CPU usage." Gjør dette at man vil få raskere I/O overhead på PC, enn det de har klart å få til med Playstation 5? Så man vil kunne kjøre Unreal Engine 5 demoen neste år med bedre ytelse og grafikk, enn PS5? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 OddZen skrev (20 minutter siden): Det er bare å ta seg en ventepølse, jeg tipper det blir lang ventetid på kortene. De kortene Komplett f.eks. refererer til, er de på lager? Noen som har vært i kontakt med dem for å høre status? Jeg har en support mail jeg venter svar på. Har spurt om mulighet for bestilling av FE-kort, mulighet for forhåndsbestilling av 30xx-kort og om Komplett kommer til å ta inn 3090 Aorus Xtreme. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 FE kort får du bare hos nvidia, slik har det vel vært siden de begynte med de FE greiene sine. Og ingen privat personer får forhåndsbestille uansett. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) meg0709 skrev (5 minutter siden): FE kort får du bare hos nvidia, slik har det vel vært siden de begynte med de FE greiene sine. Og ingen privat personer får forhåndsbestille uansett. Nei. FE var å få kjøpt hos andre inntil RTX serien kom. Endret 5. september 2020 av Simkin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Hvike spill har dere i dag som dere gleder dere til å prøve med 3000 serien? For min del RDR2. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 20 hours ago, Malvado said: Imponerende ytelse på de nye kortene, AMD har nub sjangs til å konkurrere denne gangen på ytelse pr krone med mindre de virkelig revolusjonerer i gpu avdelinga ( trolig ikke ). Får begynne å spare litt ekstra til både psu og gpu. Toms hardware spekulerer i om nvidia vet at de henger etter og hva amd kan levere, siden de nye kortene er så aggressivt priset. https://www.tomshardware.com/news/amd-big_navi-rdna2-all-we-know Skal hvertfall bli spennende å se hva amd pisker opp. Ryktene er jo at det er kraftige saker. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 5 minutes ago, Fnix said: Toms hardware spekulerer i om nvidia vet at de henger etter og hva amd kan levere, siden de nye kortene er så aggressivt priset. https://www.tomshardware.com/news/amd-big_navi-rdna2-all-we-know Skal hvertfall bli spennende å se hva amd pisker opp. Ryktene er jo at det er kraftige saker. Det hadde vært gledelig, men jeg holder ikke pusten på at de har noe som slår 3090. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Litt chit-chat rundt kjøleløsningen på 3080 FE: Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 1 minute ago, Theo343 said: Det hadde vært gledelig, men jeg holder ikke pusten på at de har noe som slår 3090. De spekulerer også andre veien, amd har jo begge de kommende konsollene. Så nvidia vil tape omsetning om de ikke gjør PC gaming mer populært igjen. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Mala skrev (2 minutter siden): Litt chit-chat rundt kjøleløsningen på 3080 FE: Lyst til å ta en rask oppsummering? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Det er kun spekulasjoner det går i her, siden de ikke har kortet inne enda Er 10 min inn i videoen. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 1 minute ago, OddZen said: Lyst til å ta en rask oppsummering? Dumt med FE kjøler om man skal overklokke b-die. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Nizzen skrev (7 minutter siden): Dumt med FE kjøler om man skal overklokke b-die. Ekstrem overklokke vel og merke. Endret 5. september 2020 av Mala 2 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Skulle gitt litt av forhuden min for å kunne fått reviews før release... Tror jeg vil gå for FE eller Zotac trinity (tidligere amp?) for så å vannkjøle det som jeg gjør idag. Det er vell ca. samme performance på de billigste variantene av 3080 kontra de dyrere f.eks. Gaming x trio som jeg har idag? Hva utgjør forskjellen fra billigere kort kontra dyrere? Bedre kjøleløsning, lavere temp, mindre støy. Men er det andre ting som gjør at de leverer noen få fps mere? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Hvordan skal man få holdt 3080-bestillingen til 3090 er ute? Legge til noe fjas som ikke er på lager? Hva nyttig kan man kjøpe for å få de siste 200 poengene for 10% hos Komplett. Jeg har allerede dobbelt og firedobbelt opp av alt jeg bruker til vanlig? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) BadCat skrev (8 minutter siden): Hvordan skal man få holdt 3080-bestillingen til 3090 er ute? Legge til noe fjas som ikke er på lager? Hva nyttig kan man kjøpe for å få de siste 200 poengene for 10% hos Komplett. Jeg har allerede dobbelt og firedobbelt opp av alt jeg bruker til vanlig? Kjøp noe og returner det, for min del har de aldri sletta poeng for returer ? Endret 5. september 2020 av Nwader Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 36 minutes ago, Mala said: Ekstrem overklokke vel og merke. Er jo ikkje noe ekstremt å bruker 1.5v på minnet. Siden b-die er ganske temperatursensitivt på høy frekvens, så vil man ha brikkene så kalde som mulig. Da vil man ikkje har direkte varmluft som blåser på dem for å si det slik. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Theo343 skrev (1 time siden): Hvike spill har dere i dag som dere gleder dere til å prøve med 3000 serien? For min del RDR2. New World (Amazon's MMO). Dvs Det stoppet i dag, men kommer ny "preview" i november. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå