Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

TheKims skrev (8 timer siden):

Er det noen andre en TUF modellene man bør styre unna?

Uten å ha personlig kjennskap - og dette er jo en helt ny generasjon, så kanskje urettferdig å dømme basert på tidligere utgivelser - så har vel Zotac flere ganger vært ganske varme / hatt underdimensjonert kjøleløsning.

Gigabyte har på flere av Windforce-kortene hatt vifter som har feilet etter kort tid, i tillegg til gitt ut flere kort uten bakplate så PCB-en har omtrent hengt i 45° i kabinettet.

Palit har hatt kort som har vært av...diskuterbar byggekvalitet. I tillegg til å ha sett rett groteske ut rent visuelt!

MSI Ventus-kortene har visst også hatt et rykte på seg til å være varme.

TL;DR:
Det er visst ikke meningen vi skal slippe billig unna her - for et bra kort, enten det er 3080 eller 3090, så er det bare å punge ut for en premium modell (ROG / Duke / Gaming X / Aorus / KingPin / XC Gaming / ArcticStorm etc.).

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko skrev (1 time siden):

frista med OC STRIX, men ser den vil ha 850w. lite fristende med ny psu også ? 

Ha. Greit nok dagens er mer enn god nok, men jeg venter på en 1000W en. Og ny 750W for foldepcen. 

TheKims skrev (33 minutter siden):

Er det noen andre en TUF modellene man bør styre unna? Jeg vil helst vente på reviews, men da risikerer man å bli sittende uten skjermkort ut året visst ryktene om begrenset tilgang stemmer. Det vil jeg helst slippe.

Hvorfor bør man styre unna TUF til Asus? 

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan se hos komplett så er Zotac, Gainward og Palit ref pcb.. 

Gigabyte har noe rart med power connector så det er nok en modifisert ref pcb (typisk gigabyte mao) 

TUF er custom pcb, samme med Ventus 

Vannblokk med bakplate er bestilt så håper den kommer fort siden jeg ikke har plass i kassen til større kort enn 28cm 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 minutt siden):

Etter det jeg kan se hos komplett så er Zotac, Gainward og Palit ref pcb.. 

Gigabyte har noe rart med power connector så det er nok en modifisert ref pcb (typisk gigabyte mao) 

TUF er custom pcb, samme med Ventus 

Vannblokk med bakplate er bestilt så håper den kommer fort siden jeg ikke har plass i kassen til større kort enn 28cm 

Vent, du har bestill vannblokk og bakplate for 30* allerede?

Lenke til kommentar
Just now, TheKims said:

Ser det er andre her som er negative til TUF. De har kanskje fått et dårlig rykte etter fiaskoen med 5700XT TUF som slet med varme, også er det en TUF laptop som omtrent ikke har luftflyt. 

Når tuf attpåtil ikke er ref pcb så er det jaggu ikke mange grunner til å velge det

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mumriken said:

Liten time siden ?

Acetal med rgb +nickel bakplate 

- EK vannblokk for skjermkort, EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Acetal
- EK bakplate for EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 Backplate - Nickel ( Rutinert, fordi da synes ikkje støv så lett )

Bestillt 20:49:38

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
TheKims skrev (15 minutter siden):

Ser det er andre her som er negative til TUF. De har kanskje fått et dårlig rykte etter fiaskoen med 5700XT TUF som slet med varme, også er det en TUF laptop som omtrent ikke har luftflyt. 

De hadde "glemt" å kjøle vrammen, null direktekjøling, men de kom med en revidert utgave som er et bra kort.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (2 minutter siden):

De hadde "glemt" å kjøle vrammen, null direktekjøling, men de kom med en revidert utgave som er et bra kort.

Det er jo helt latterlig at de ikke oppdager sånt før de sender ut produktene sine, eller er det at de gir litt F og bare sender det ut i håp om at ingen oppdager det? 

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Nizzen said:

- EK vannblokk for skjermkort, EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Acetal
- EK bakplate for EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 Backplate - Nickel ( Rutinert, fordi da synes ikkje støv så lett )

Bestillt 20:49:38

Tror du det holder med passiv kjøling på VRM på baksiden?

Lenke til kommentar
4 hours ago, siDDis said:

For de som synes 10GB vram er lite, så kan eg love dykk at det vil halde fint i fleire år. Det er verre med bare 8GB vram, det kan bli noe knapt på grunn av AI modeller.

Hm ikke si det: https://www.guru3d.com/articles_pages/microsoft_flight_simulator_(2020)_pc_graphics_performance_benchmark_review,4.html

We also ran a cross-check with the GeForce RTX 2080 Ti, and flying over a dense London resulted in full graphics memory usage close to 11GB

Endret av magnusavr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Emsal said:

Tror du det holder med passiv kjøling på VRM på baksiden?

Det var nok på max overklokka Titan X, så ikkje umulig det er nok her også. Det vil vise seg om vi må ha litt ekstra vifteblås rett mot bakplata.. I Luxe 2 kabinettet mitt, så har jeg 140mm rett inn over bakplata og mot rammen, så dette er nok bra nok i haugevis :D

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...