Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kaputt nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Jeg har et 3Com nettverkskort i maskina. Modellbetegnelsen er: fast ethetlink xl pci 10/100base-tx. Dette korte klarer ikke å oppdage nettverkskabelen som er satt i. Kortet blir gjennkjent av windows men det er alt. I windows står det bare "ingen nettverkskabel er tilkoblet" selv om kabelen er koblet til kortet. Jeg har prøvd andre drivere, legge inn windows på nytt, forskjellige versjoner av windows, andre kabler osv. Er kortet gåent? finito?

Hvilket kort vil dere anbefale hvis jeg må ha nytt? Helst et billig og bra ett :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd kortet med andre kabler, koblet til en annen maskin, koblet til en switch, og koblet rett i adsl-modemet. Har også prøvd kortet i en anna maskin. Helt dødt hele tida.

Er det kortet som det er noe feil med, eller er det jeg som ikke kan å bruke det? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 22:13, kingkong skrev:

Tviler på at kortet (eller Windows for den saks skyld) klarer å detektere at selve kabelen er i - tror du må koble til en annen maskin før du kan konkludere med at kortet er defekt...

Jo Windows XP sier i fra når kabelen ikke er i. (den må være i en hub)

Lenke til kommentar

bruker du windows xp og dette er første gang du skal sette opp adsl? du har da også brukt telenors cd med drivere...

Hvis det er tilfellet(det samme skjedde meg) må du avinstallere all programvare og bare bruke winxps innnebygde pppoe .... da funker det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...