hurst Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har et 3Com nettverkskort i maskina. Modellbetegnelsen er: fast ethetlink xl pci 10/100base-tx. Dette korte klarer ikke å oppdage nettverkskabelen som er satt i. Kortet blir gjennkjent av windows men det er alt. I windows står det bare "ingen nettverkskabel er tilkoblet" selv om kabelen er koblet til kortet. Jeg har prøvd andre drivere, legge inn windows på nytt, forskjellige versjoner av windows, andre kabler osv. Er kortet gåent? finito? Hvilket kort vil dere anbefale hvis jeg må ha nytt? Helst et billig og bra ett :smile: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Er kabelen koplet til en hub/switch? Lyser det på huben når den er koplet til? Har du prøvd en annen kabel? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Tviler på at kortet (eller Windows for den saks skyld) klarer å detektere at selve kabelen er i - tror du må koble til en annen maskin før du kan konkludere med at kortet er defekt... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 har prøvd kortet med andre kabler, koblet til en annen maskin, koblet til en switch, og koblet rett i adsl-modemet. Har også prøvd kortet i en anna maskin. Helt dødt hele tida. Er det kortet som det er noe feil med, eller er det jeg som ikke kan å bruke det? :razz: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 22:13, kingkong skrev:Tviler på at kortet (eller Windows for den saks skyld) klarer å detektere at selve kabelen er i - tror du må koble til en annen maskin før du kan konkludere med at kortet er defekt... Jo Windows XP sier i fra når kabelen ikke er i. (den må være i en hub) Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 bruker du windows xp og dette er første gang du skal sette opp adsl? du har da også brukt telenors cd med drivere... Hvis det er tilfellet(det samme skjedde meg) må du avinstallere all programvare og bare bruke winxps innnebygde pppoe .... da funker det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå