X109 Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Prøvde quinoa her, men syns det var ekle greier. For det første så smakte det sagflis og for det andre så var det skikkelig bløt, svampete konsistens... har jeg gjort noe feil? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Har ikke lagd det hjemme, bare kjøpt det i salatbar i butikker. Den jeg har kjøpt har ingefær og ett eller annet, tror det er urter. Den synes jeg er megadigg. Den har litt sånn myk og svampete konsistens .. men ikke bløt og daff. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Smaken er vel hverken mer eller mindre sagflis enn andre karbohydrater, men konsistensen høres definitivt ut som et resultat av overkoking. Lenke til kommentar
X109 Skrevet 20. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2020 Mindre vann neste gang da? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 vegetarbloggen.no/2015/06/04/hvordan-koke-perfekt-quinoa/ Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 (endret) Jeg ville kokt det som jeg koker ris: Med altfor mye vann. Når det er ferdig, dump det over i en sil. Fyll kjelen halvfull med kaldt vann, dump det over quinoaen. Skyller ut stivelse og kjøler det ned, så det ikke overkokes. Kast det forsiktig rundt noen ganger så du "slår" ut vannet. Endret 20. januar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
X109 Skrevet 20. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2020 9 hours ago, Zash said: vegetarbloggen.no/2015/06/04/hvordan-koke-perfekt-quinoa/ Det var sånn jeg gjorde det, fordi det var sånn det stod på pakken. Må ha gjort en feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå