<< Alex >> Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Hei. Noen som vet hvor jeg kan laste ned/kjøpe windows 10 pro? Jeg har 7 home nå. Og hva betyr retail? Er det en slags oppgradering for windows 10? Her er eksempel: https://softwarenow.no/produkt/microsoft-windows-10-7-pro-retail-download/ Så det vil si at dette er oppgradering, men ikke selve windows? Lenke til kommentar
<< Alex >> Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 Theo343 skrev (52 minutter siden): ebay verste svar jeg har en gang lest Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 (endret) 2 minutes ago, << alex="">> said: verste svar jeg har en gang lest Ja helt forferdelig. Det er ikke slik at alt man kjøper på ebay stammer fra kredittkort svindel Men bra det bare var en gang da? Endret 18. januar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Har du lisens til Windows 7 kan den brukes til oppgradering til Windows 10 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 (endret) 12 hours ago, ilpostino said: Har du lisens til Windows 7 kan den brukes til oppgradering til Windows 10 Jepp, brukte selv en gammel win 7 pro lisens ved ny PC rundt juletider Endret 18. januar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Last ned program her: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10 Med dette programmet kan du lage installasjonsmedium med en USB-pinne. Så kjøper du kode, enten gjennom MS(dyrt) eller Ebay(billig). Forskjellen mellom retail og oem er at retail kan brukes igjen på ny PC. Lenke til kommentar
<< Alex >> Skrevet 29. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2020 Takk for alle svar, folkens! Løste det ved å laste ned gratis win10 i offisiell nettside til microsoft. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 Ja, men da fikk du vel ikke pro når du hadde home fra tidligere? Lenke til kommentar
terjeklun Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Ser at oakskeys.no selger win pro for 830.-. søkte på prisguiden.no. Noen som vet noe om den nettsiden? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Virker til å være noe London-basert (evt. bare registrert i London) som også har fått ordnet en norsk adresse. Og (også) de ser ut til å bare videreselge nøkler (men fra autoriserte forhandlere hevder de). Hvor seriøse de er aner jeg ikke noe om ... Endret 10. mars 2020 av HawP Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg kjøpte OEM lisens for ei lita stund siden. Den knytta jeg til MS-kontoen min og den har jeg kunnet bruke selv etter maskinoppgradering / hardwarebytte og reinstallering av OS. Har ikke forsøkt å ha den aktiv på fler maskiner samtidig, men det regner jeg med ikke går. Kjøpte via fordelaktig.no Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Kjøpte fra livekort.no for noen måneder siden, kostet 159,-, og brukte innstallasjonsfilen fra MS det linket til tidligere. Ikke vært noe problemer med den. Retail betyr at du kan bruke den på din neste PC også, og slipper ny Windows til den. OEM som er billigere låser lisensen til maskin varen den blir aktivert på, med noen få oppgraderings muligheter. Hvis du greier å leve med at det står aktiver Windows på skrivebordet, og noen småting man ikke får justert (fargetilpassning, skrivebordbakgrunn osv, alt annet enn pynt funker som det skal), så hopper du kun over der du legger inn lisensen, så funker den gratis. Har testet det på en maskin som har gått i godt over 1 år nå, med alle oppdatering osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå