Gå til innhold

XP2800+ på 58 grader idle!

quack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noen kabinettvifter, er det kanskje ikke så rart. Hvis du hiver inn et par vifter, feks en forran og en bak i kabinettet, vil nok temperaturen synke betraktelig.

Jeg har faktisk samme kjøleren som deg stående på en xp2100 i et skyhawk alu kabinett, og her er temperaturen på CPU 10°C lavere med kabinettvifter enn uten.

Lenke til kommentar

Som du selv påpeker er temperaturen litt høy, men hvis du ikke er en temp freak er det vel egentlik ikke noe å bekymre seg for. Spørs litt hva tempen blir under full load. Kjørte selv en 2500+ oppunder 60 grader idle med dårlig kjøler og ingen kabinettvifter, pc´n var stabil og fin likevel (har nå kabinettvifter og annen kjøler, idler på 42). Hvis du ønsker en lavere temp vil nok noen kabinettvifter likevel gjøre godt.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det satt litt kjølepasta på kjøleribba. Har ikke hatt på no mer. Kabinettet har god plass, men jeg har ikke satt inn flere vifter. Den hopper vel fort opp på 65 grader eller mer under hard load..

men uansett virker det utifra det dere skriver at det ikke er ultra-kritisk i alle fall!

Lenke til kommentar

Simen1: jeg veit ikke åssen spenning det er på CPUen men jeg har ikke gjort no med den. Eneste jeg måtte gjøre var å stille opp FSBen fra 133 til 166 mhz (siden den er en barton). Før jeg satte opp FSBen lå den på ca 45-47 grader idle.

Lenke til kommentar
Bygget nettopp en 2500+ @ 3200+ maskin med Spire Whisperrock.

La på litt AS5...

Temperaturen holder seg på under 40, load også...

Prøv bedre kjølepasta?

Hadde faktisk samme epox kort også...

Hva var temperaturen før du hadde på AS5?

Hvilken kjølepasta var det du brukte da?

(har nemlig misstanke til at det ikke hjelper mange gradene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...