Sprakky Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 Hei! Skal kjøpe en gammel PC av en kamerat. Det eneste som ikke følger med er strømforsyning. Har tenkt på følgende oppgraderinger: Corsair RM850X v2. Ser den er billigere enn RM750X på Elkjøp. Er det noen ulemper med å velge 850 kontra 750? Evt. annen strømforsyning som er å foretrekke? Forøvrig vurderer jeg å bytte ut SSD med Samsung EVO 860 1TB. Ønsker å overklokke prosessoren, men har ingen erfaring med dette. Ser online at enkelte kjører den på 4,5 GHz. Det følger med en ukjent Noctua kjøler. Prøve å overklokke for å se hvor langt jeg kan dra det på medfølgende kjøler? Vil det være mye å hente på å kjøpe nytt skjermkort eller vil CPU fungere som flaskehals? Foreløpig oppsett: Hovedkort: Asus Sabertooth Z77, Socket 1155 CPU: Intel 3770K Ram: Corsair DDR3 1600mhz GPU: Nvidia GTX 770 SSD: Ukjent 120GB Kabinett: Corsair Carbide 330R Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg kjører praktisk talt med samme oppsett og kjørte lenge med et 550W power før mitt nye 850W power ble satt inn. Merket praktisk talt ingen forskjell (men jeg overklokker ikke). Ser at Corsair VS650 650W PSU er dritbillig nå. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 Det er en crappy pc da, ville ikke brukt så mye på en strømforsyning med mindre du har tenkt å bruke den samme på neste bygg. Hadde kanskje kjøpt et brukt 1070 å putte i den. Hvor mye har du tenkt å gi for den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå