Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ionity går for stiv ladepris


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Kahuna skrev (1 minutt siden):

Vekst som gir mening? For noen år siden kunne elbilmotstanderne si at antallet elbiler var så lavt at imponerende vekstrater ikke betydde noe fordi utgangspunktet var så lavt. Hydrogenbilen befinner seg fortsatt der..

Jeg husker hvilken side du var angående elbiler. Nå har du altså byttet side i det argumentet fordi vi ikke snakker om elbiler lengre? 

Mottatt. ?

Kahuna skrev (2 minutter siden):

Det er en kjempefordel for den gjengen som utvikler den. Da har de et ferdig utbygd ladenettverk de kan bruke mens den fortsatt er på prototypstadiet. Antallet prototyper er dessuten så lavt at det spiller null rolle om den blokkerer noen plasser under lading.

Jeg er mer interessert i å se betydningen av en erstattet lastebilflåte til BE om de må stå og ta flere plasser samtidig på hurtigladerne for å kunne fungere greit nok. 

Skal vi anta at dette er løsningen, eller kommer det dedikerte ladere? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kahuna skrev (3 minutter siden):

Det fortalte jeg deg akkurat. 30 milliarder km uten en fyllestasjon som eksploderer så skal vi si det er greit. ;)

Det er nå det. Ingen av Ballard produktene som har kjørt 30,000,000 km har opplevd noen form for uhell. 

Det har heller ikke noen av de 30,000 gaffeltruckene som kjører inne i digre lagre gjennom flere skift daglig. 

 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

Det er nå det. Ingen av Ballard produktene som har kjørt 30,000,000 km har opplevd noen form for uhell. 

Det har heller ikke noen av de 30,000 gaffeltruckene som kjører inne i digre lagre gjennom flere skift daglig. 

 

Nå har jeg aldri bedt om statistikk fra *kjøretøyene* heller, jeg har etterspurt statistikk for fyllestasjonene. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

Jeg husker hvilken side du var angående elbiler. Nå har du altså byttet side i det argumentet fordi vi ikke snakker om elbiler lengre? 

Det er akkurat som du ikke forstår norsk..

oophus3do skrev (2 timer siden):

Jeg er mer interessert i å se betydningen av en erstattet lastebilflåte til BE om de må stå og ta flere plasser samtidig på hurtigladerne for å kunne fungere greit nok. 

Skal vi anta at dette er løsningen, eller kommer det dedikerte ladere?

Jeg vil *anta* at det blir dedikerte ladere men jeg blir ikke overrasket om Tesla Semi også kan bruke andre ladere enn de dedikerte i et nødsfall.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Nok en gang, det virker ikke som du forstår norsk.

Joda, jeg blir bare helt lamslått av den helt fantastiske logikken din, som ikke forstår betydningen av 30,000,000 kjørte kilometre med FCEV kjøretøy. De må jo selvfølgelig fylles og bruke hydrogen fra stasjoner...... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (3 minutter siden):
oophus3do skrev (2 timer siden):

Jeg husker hvilken side du var angående elbiler. Nå har du altså byttet side i det argumentet fordi vi ikke snakker om elbiler lengre? 

Det er akkurat som du ikke forstår norsk..

Fin måte å unngå poenget på det ja. 

  • Du sier at vekst var noe folk diskuterte mot elbilene når antallet av biler var lite.
  • Jeg poengterer og prøver minne deg på hvilken side du var i den debatten. Altså du forsvarte BEV selv om antallet var lite. 
  • Nå er du plutselig på den andre siden, og påpeker det motsatte, at vekst ikke kan brukes fordi antallet er lite, og du har byttet plass kun pga det er snakk om FCEV og ikke BEV. 

Ironien og dobbeltmoralen er altså på plass - og det er litt tragikomisk å være vitne til. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 timer siden):

Var det jeg som startet? 

Er det viktig? Du gjør jo ikke annet enn å dra på dette hydrogenet ditt i *samtlige* tråder du deltar i, og det er stortsett bestandig off topic i forhold til hva tråden egentlig skal handle om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Er det viktig? Du gjør jo ikke annet enn å dra på dette hydrogenet ditt i *samtlige* tråder du deltar i, og det er stortsett bestandig off topic i forhold til hva tråden egentlig skal handle om

Er det noe bedre det du gjør? Dette kunne du ha sendt i en PM da det har absolutt ingenting i tråden å gjøre, som ikke berører noe av det som noen sinne har vært diskutert her inne. 

Det å hoppe inn i en diskusjon som allerede foregår får jeg altså ikke lov til? 

Prisen på hurtiglading er selvfølgelig en faktor til hvorfor vi må diversifisere inn i et skifte med flere teknologier. Dette med økte priser på lading har jeg nevnt i lang tid nå. Det at vi nå starter å se ladetilbydere som skrur til og justerer opp prisen er altså ikke en overraskelse fra min side. Men utifra reaksjonene ellers, så var det få som ikke forventet dette. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

https://hy-gro.net/en/waterstof-uit-wind

Eksempel på et av flere firma som skal bruke elektrolyse foran "strømmåleren" og ikke "bak". 

Vil dette være noe annet enn 100% grønn fornybar hydrogen som du mener ikke finnes? Samt er $2/kg urimelig å oppnå på enkelte dager? ;)

 

Helt seriøst, hvem bryr seg om det når <2 dollar noen dager? strøm er <0 kroner om dagnen, kunne ikk brydd meg mindre. Det er så billig uansett. 100 kroner eller 1000 kroner pr måned, mindre enn folk kaster bort på ett par pils eller ett tårn med snus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Helt seriøst, hvem bryr seg om det når <2 dollar noen dager? strøm er <0 kroner om dagnen, kunne ikk brydd meg mindre. Det er så billig uansett. 100 kroner eller 1000 kroner pr måned, mindre enn folk kaster bort på ett par pils eller ett tårn med snus. 

Hæ? Hva er det du egentlig prøver å si? 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (16 minutter siden):

Hæ? Hva er det du egentlig prøver å si? 

at <2$ noen dager er helt i-relevant? Og det var det du sa. <2$ fastpris derimot, det kunne ha vært interessant. Men det er nok mer enn dagdrømming. Forøvrig hadde det ikke gjort noen forskjell for meg, jeg hadde kjør batteri elektrisk da jeg kan lade hjemme.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (5 timer siden):

Jeg har sagt det flere ganger. Det må da være mye bedre at folk her inne er ærlige

Ærlighet er alltid å foretrekke, men det kan nok defineres i mange personlige retninger ser jeg.

 

oophus3do skrev (5 timer siden):

Du er klar over hva FCEV står for? Jeg er redd du faller i samme fella som resten her inne, og forbinder FCEV til kun personbiler. Et marked som utnytter fordelene til hydrogen-mobilitet minst. 

Innenfor FCEV så er det vekst i massevis, selv i et tidspunkt hvor man er på barnestadiet. Vi er på et stadiet her idag som solkraft var på tidlig 2000 tall. 

Takk for tilliten, men jeg vet godt hva FCEV står for, og nå var det vel personbiler som var tema?

Skrev jeg ikke *Var ikke deg jeg vill diskutere med. Har alt for mye å gjøre på jobb til å kunne ta meg tid til det. Ser at DET er fulldagsjobb...* ??? Har alt for mye annet å gjøre av både jobb og fritidsaktiviteter til at jeg kan gå inn i noen diskusjon med deg. Døgnet har ikke nok timer til det for meg. Så du får finne deg et annet "offer"... ?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

at <2$ noen dager er helt relevant? Og det var det du sa. <2$ fastpris derimot, det kunne ha vært interessant. Men det er nok mer enn dagdrømming. Forøvrig hadde det ikke gjort noen forskjell for meg, jeg hadde kjør batteri elektrisk da jeg kan lade hjemme.

Hvorfor skulle det være dagdrømming? Ved 40øre/kWh så får du produsert hydrogen til rundt $3/kg. Dette er priser man starter å se allerede på havvind. Hvordan trur du den linken jeg gav deg vil være på land? 

Dagdrømming du... 

https://reneweconomy.com.au/saudi-arabia-wind-farm-claims-world-record-low-energy-cost-99966/

80% av priskosten til grønn hydrogen kommer fra strømprisen fra fornybare ressurser. Nå når du vet hva man kan få til ved 40øre/kWh. Hva ville man fått til ved 20øre/kWh? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (10 minutter siden):

Skrev jeg ikke *Var ikke deg jeg vill diskutere med. Har alt for mye å gjøre på jobb til å kunne ta meg tid til det. Ser at DET er fulldagsjobb...* ??? Har alt for mye annet å gjøre av både jobb og fritidsaktiviteter til at jeg kan gå inn i noen diskusjon med deg. Døgnet har ikke nok timer til det for meg. Så du får finne deg et annet "offer"... ?

Det kan være en fordel å ikke involvere deg med referanse til meg. Hva i allverden forventer du? At jeg skal la deg fyre skudd uten muligheten for å dukke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

Det kan være en fordel å ikke involvere deg med referanse til meg. Hva i allverden forventer du? At jeg skal la deg fyre skudd uten muligheten for å dukke? 

Nå var det vel aldri noe "skudd" eller "personangrep" etter min tolkning, men kanskje jeg traff en øm tå...

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (37 minutter siden):

Nå var det vel aldri noe "skudd" eller "personangrep" etter min tolkning, men kanskje jeg traff en øm tå...

Fra mitt ståsted så virker det som om du personlig trur det var et skudd. Men som jeg har forklart, dette er noe jeg har vært åpen om i lang tid allerede. Så det var på ingenmåte det. 

Uansett faller du på tryne og ræva ut her, når du sier du ikke vil diskutere, men så fyrer du "skuddet". Så jeg må spørre igjen: Hva i allverden trudde du kom til å skje? Om du ikke vil prate med meg, så vær nå i det minste intelligent nok til å ikke adressere meg igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

https://hy-gro.net/en/waterstof-uit-wind

Eksempel på et av flere firma som skal bruke elektrolyse foran "strømmåleren" og ikke "bak". 

Vil dette være noe annet enn 100% grønn fornybar hydrogen som du mener ikke finnes? Samt er $2/kg urimelig å oppnå på enkelte dager? ;)

Har de tenkt å jukse ved å unngå å betale avgift på strømmen de produserer?

Og forresten, er det ikke mye bedre om den strømmen kunne blitt brukt til å fortrenge kullkraft?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...