Gå til innhold

Ionity går for stiv ladepris


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (1 time siden):

Det å putte ord i kjeften på meg som jeg aldri har sagt er ikke greit. 

Tullprat står du for i mangelen på kunnskap. Det beviser du gang på gang. 

Mener du at *jeg* står bak alt tullpratet ditt? Alle de gangene du skifter tema og kommer med et irrelevant 'hva med'?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Kahuna said:

Mener du at *jeg* står bak alt tullpratet ditt? Alle de gangene du skifter tema og kommer med et irrelevant 'hva med'?

Det er jo umogleg å vera uenig med han. Om du er uenig med han har du berre ikkje mottat hans magiske visdom.

Om det var ein reell misforståelse burde han derimot ikkje berre gjenta seg ordrett. Så om det er noko me har faktiskt gått glipp av er det nok berre å venta til han endeleg skjønne bæret om at ren gjentakelse uten forandring ikkje vil gje anna resultat heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Det var ikke en sammenligning, det var et spørsmål. Les på nytt om du ikke fikk det med deg.

Jeg har allerede svart. Du produserte et premiss basert på BMW i3 REX. 

Jeg sier at premisset er dårlig, og er enig med utgangspunkt i ditt premiss. 

Dog i et realistisk premiss så er jeg uenig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 time siden):

Mener du at *jeg* står bak alt tullpratet ditt? Alle de gangene du skifter tema og kommer med et irrelevant 'hva med'?

Hva er tullprat? Jeg har nok av eksempler på ditt tøys, men først kan du sitere meg på hva du mener er tøys. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (16 minutter siden):

Hva er tullprat? Jeg har nok av eksempler på ditt tøys, men først kan du sitere meg på hva du mener er tøys. 

Du har nå bablet i vei side opp og ned om hvor forferdelig vanskelig det vil være å legge til rette for elbillading i London. Samtidig som du som vanlig later som om hydrogenfyllestasjoner ikke har en elendig sikkerhetsstatistikk og derfor kan plasseres i et bysentrum. 

Tøys*2 der altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (40 minutter siden):

Du har nå bablet i vei side opp og ned om hvor forferdelig vanskelig det vil være å legge til rette for elbillading i London. Samtidig som du som vanlig later som om hydrogenfyllestasjoner ikke har en elendig sikkerhetsstatistikk og derfor kan plasseres i et bysentrum. 

Tøys*2 der altså.

Med kilder. Ta for deg dem du, siden ingen andre har gjort det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 time siden):

Du kommer jo ikke med informasjon!

Joda, jeg kommer til stadighet med informasjon og kilder til det jeg snakker om. Du har deg selv å skylde som ikke gidder bruke tid på dem.

Her kommer en ny:

https://cleantechnica.com/2020/02/01/64-million-makes-it-official-renewable-hydrogen-in-natural-gas-out-eventually/

“A recent analysis using DOE’s H2A model16 shows that H2 production costs of <$2/kg can potentially be achieved at electricity prices of 3¢/kWh (which is becoming increasingly common with wind and solar installations), when the electrolyzer system capital cost is less than $400/kW.”

Altså burde det ligge svært liten tvil igjen, på at man forventer og vil se et prisfall. 

En annen artig kommentar derifra:

"The funding is devoted to a soup-to-nuts effort to reduce the cost of hydrogen all through the supply chain. It also involves shifting the hydrogen field out of its near-total dependence on natural gas."

Står du fremdeles fast på at all involvering i Hydrogen kommer fra "naturgass ligaen" din? Selv når fornybar grønn hydrogen i seg selv er en direkte konkurrent? 

 

Her har du ei lita oppsummering av 2019:

http://hydrogenadvisors.com/wp-content/uploads/2020/01/2020-01-Hydrogen-2019-Review-final.pdf

 

Lots of information! Så spørs det om du gjør som vanlig, og ignorerer det og er der du er idag om ei uke igjen, med samme tåpelige uttalelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/17/2020 at 7:45 AM, bshagen said:

Tipper det var litt overtidsmøter hos Ionity-gjengen i går, for dette var ikke et populært valg av Ionity. Utrolig kjip modell de har valg

De har valgt samme modell som alle jævla tech startups. Abonner på noe du trenger én gang i livet ditt... Fantastisk! Vi er så techy, og kule.

Dette er vårt kontor:

Image result for tech hipster

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (15 minutter siden):

Joda, jeg kommer til stadighet med informasjon og kilder til det jeg snakker om. Du har deg selv å skylde som ikke gidder bruke tid på dem.

Her kommer en ny:

https://cleantechnica.com/2020/02/01/64-million-makes-it-official-renewable-hydrogen-in-natural-gas-out-eventually/

“A recent analysis using DOE’s H2A model16 shows that H2 production costs of <$2/kg can potentially be achieved at electricity prices of 3¢/kWh (which is becoming increasingly common with wind and solar installations), when the electrolyzer system capital cost is less than $400/kW.”

Altså burde det ligge svært liten tvil igjen, på at man forventer og vil se et prisfall. 

En annen artig kommentar derifra:

"The funding is devoted to a soup-to-nuts effort to reduce the cost of hydrogen all through the supply chain. It also involves shifting the hydrogen field out of its near-total dependence on natural gas."

Står du fremdeles fast på at all involvering i Hydrogen kommer fra "naturgass ligaen" din? Selv når fornybar grønn hydrogen i seg selv er en direkte konkurrent? 

 

Her har du ei lita oppsummering av 2019:

http://hydrogenadvisors.com/wp-content/uploads/2020/01/2020-01-Hydrogen-2019-Review-final.pdf

 

Lots of information! Så spørs det om du gjør som vanlig, og ignorerer det og er der du er idag om ei uke igjen, med samme tåpelige uttalelse. 

Nok en gang bytter du tema..

Forklar hvor man skal plassere hydrogenfyllestasjoner i London sett i lys av den elendige sikkerhetsstatistikken de kan vise til. 

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Nok en gang bytter du tema..

Haha, du er ikke sann! Du snakker om mangelen på informasjon. Den eneste av oss her inne som kommer med kilder, og faktiske premiss som støtter opp mine konklusjoner er meg. Det eneste du gjør er å slenge rundt med påstander. 

Kahuna skrev (2 minutter siden):

Forklar hvor man skal plassere hydrogenfyllestasjoner i London sett i lys av den elendige sikkerhetsstatistikken de kan vise til. 

På arealplass som er forbeholdt bensin og diesel påfylling. Altså mellom boareal og arbeidsareal i korte trekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

 

På arealplass som er forbeholdt bensin og diesel påfylling. Altså mellom boareal og arbeidsareal i korte trekk. 

Bensinstasjoner går ikke i lufta like ofte som hydrogenfyllestasjoner. Men det svarer du ikke på..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Bensinstasjoner går ikke i lufta like ofte som hydrogenfyllestasjoner. Men det svarer du ikke på..

Joda, jeg har svart på dette tidligere. Om du mener at du har et poeng, så lag et premiss og et ordentlig argument. Finn frem noen sikkerhetsanalyser som er enig med deg f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 minutter siden):

Haha, du er ikke sann! Du snakker om mangelen på informasjon. Den eneste av oss her inne som kommer med kilder, og faktiske premiss som støtter opp mine konklusjoner er meg. Det eneste du gjør er å slenge rundt med påstander. 

Hvem begynte å snakke om de uoverstigelige vanskelighetene med å etablere gatelading i London? Hva slags kilder har du kommet med for å underbygge de påstandene? Ingen relevante. At du nå slenger med noen irrelevante presentasjoner hvor hydrogenbransjen feirer seg selv er nettopp bytte av tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Joda, jeg har svart på dette tidligere. Om du mener at du har et poeng, så lag et premiss og et ordentlig argument. Finn frem noen sikkerhetsanalyser som er enig med deg f.eks. 

Har du svart på det? Kilde takk, altså sammenliknende statistikk over hvor ofte de forskjellige typene drivstoffstasjoner går i lufta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 minutter siden):

Hvem begynte å snakke om de uoverstigelige vanskelighetene med å etablere gatelading i London? Hva slags kilder har du kommet med for å underbygge de påstandene?

Enda et bevis på at du aldri åpner kilder. Kildene er i tråden her. Bla deg litt tilbake. Der vil du blant annet finne ut at hele 4 av 5 biler i London parkers i gatene på offentlige plasser. Altså kan du ikke installere ladetilgang selv. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (4 minutter siden):

Har du svart på det? Kilde takk, altså sammenliknende statistikk over hvor ofte de forskjellige typene drivstoffstasjoner går i lufta.

Snakk om å være "clueless". Det er ikke min jobb å gjøre din jobb. Det er du som mener man ikke kan ha stasjoner der. Så da vil det være opp til deg å faktisk lage et premiss på det som passer med konklusjonen din. 

Skal du prate mer tøys nå, så send meg en PM. Så kan jeg forklare normal folkeskikk folk forventer under normale diskusjoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

Enda et bevis på at du aldri åpner kilder. Kildene er i tråden her. Bla deg litt tilbake. Der vil du blant annet finne ut at hele 4 av 5 biler i London parkers i gatene på offentlige plasser. Altså kan du ikke installere ladetilgang selv. 

 

Jeg åpnet kildene, de viste ikke noe relevant. At 4 av 5 biler parkeres i gata betyr bare at lokale myndigheter må installere *gatelading* når elbilbestanden øker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...