ilpostino Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 Theo343 skrev (8 minutter siden): Nydelig! Da får jeg ta kontakt med deg når jeg skal flytte for å finne en leilighet hvor fornuftig lyd er greit Nå hører det også med til historien at jeg har 5 cm tykke betongheller under alt av høyttalerstativ og subwoofere forå hindre vibrasjonstøy til naboer. på den største subwooferen hjalp det ikke bare på vibrasjonsstøy men også det generelle lydbildet da jeg samtidig fikk fjernet en del ulyd fra det generelle lydbildet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 (endret) Hmm godt tips, det må jeg teste. Disse gammeldagse "hellene" fra noen tiår tilbake du har brukt? Endret 18. januar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 Theo343 skrev (5 minutter siden): Hmm godt tips, det må jeg teste. Disse gammeldagse "hellene" fra noen tiår tilbake du har brukt? Ja, heller i tørrbetong ala denne. De er malt sorte for å ikke være så iøynefallende og gå mer i ett med stativ og subwoofer. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 (endret) Spanks, da sjekkes det asap. Kan det også ha noe for seg å legge under store gulvhøyttalere som står på spikes? Endret 18. januar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 (endret) Absolutt, iallefall i mine øyne. Den ene subwooferen min står med spiksene på hellen, den andre subwooferen står på puter på hellen og stativet (til høyttalerne) har ikke noe mellom stativet og hellen. edit: det viktigste er at du setter et dødt materiale mellom høyttaleren og gulvet. Jeg har brukt gummimatte (sorte utgaver av disse) som brukes på lekeplasser også og det fungerte også greit. Endret 18. januar 2020 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå