Dawgster Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Har en ekstern harddisk på 4TB som jeg skulle lage to partisjoner på. Trodde det holdt siden jeg skulle bruke den ene til en oppstarts-greie til Win 10. Det prosessen gjorde var å slette alt på hele disken. Har nå laget en ny partisjon, men får ikke denne større enn ca 2TB. Har fortsatt i underkant av 2TB igjen av unallocated disk space, men jeg får ikke gjort noe med dette. Får ikke slått sammen og heller ikke formatert. Ingenting. Hva kan jeg gjøre her? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Flytt all data over på en annen disk. Slett den partisjonen du har på disken. Partisjoner den på nytt (nå kommer hele disken opp som upartisjonert rå-disk). Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 15. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2020 Det som står som unallocated i skjermdumpen vil fremdeles ikke la seg redigere, selv etter formatering. Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Slett partisjonen, ikke formater? Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 15. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2020 4 minutes ago, Szeth said: Slett partisjonen, ikke formater? Har prøvd begge deler. Ingen av delene hjalp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Er disken initialisert som MBR? Det må være GPT. https://www.easyuefi.com/resource/check-mbr-or-gpt.html Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Prøvd å konverter disken til GPT disk ? Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 15. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2020 Skal prøve dette. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå