Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vurderer å kjøpe ny bruktbil

Dimm

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å kjøpe med ny bruktbil til ca 80k, men sitter helt fast når jeg skal prøve å besteme meg for en bil...

Noen som har gode ide'er til en ok bil i denne prisklassen

Jeg vil ha bak eller firhjulstrekker

har veldig lyst å ha endel gamp under panseret

Burde helst ikke bruke flere liter på bykjøring, om den bruker 1.1-1.3 er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha 4wd må du nok opp i pris, det samme med ekstra hester under panseret, så om du hadde tenkt deg en 95 til 80.000 (da med bra motor), må du nok gå ned til 93 hvis du skal ha 4wd, ellers stiger prisen på 95'en hvis du skal ha 4wd der også. Vet noen Opel Calibra 95 har 4wd, men dem er sinnsykt dyre i forhold til uten 4wd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
gammel amerikaner, er den veteran betaler du og lite i forsikring... men de bruker en del når du råner rundt i byn :D

neitakk :)

hørt at V8'ere er et ###### å skru på og bruker en del mere suppe enn gjennomsnittet i norge

Lenke til kommentar

Da tror jeg du må ta ut ørepluggene, for du hører ikke helt skikkelig... :) Eldre V8'ere er noe av det enkleste å skru på og de bruker definitivt ikke mye "suppe" hvis du har en god stand. Igjen - Mustagen min med 5.0 V8 bruker ca. 0,75L mila på langkjøring og ca. 1,2-1,4 på bykjøring. Dobbelte ved hardere kjøring. Kan dessuten hekte på en STOR henger og bruke nøyaktig det samme som å ikke ha den hekta på, samt bilen sliter ikke i det hele tatt å dra det etter seg.

Lenke til kommentar

De fleste amerikanere er ikke så godt kjent i norge, derfor vil jeg tippe at de ikke er svartelistet hos forsikringsselskapene og dermed slipper forholdsvis billig unna. Men det er jeg ikke noen ekspert på! Veteraner slipper også massevis av årlige avgifter

Lenke til kommentar

Dimm skrev:

jeg vurderer å kjøpe med ny bruktbil til ca 80k, men sitter helt fast når jeg skal prøve å besteme meg for en bil...

-----------------

Jeg skal selge min bil til sommeren til ca den prisen pga behov for stv.

Her er bilde av den:

http://www.amotor.no/gallery/Publikum/Mazda

Du bør sjekke opp en slik bil og jeg garanterer at du får deg et kick. Her har du en V6 motor som kommer med 160kh, men min er justert til 204hk og det merkes :-)

Ellers er det montert stereo fra hifi klubben til verdi 9.000. EL vindu, t.luke i glass, vinduer, speil, førersete. Automatgir med cruice gjør den til en drøm på langtur. Mitt ekemplar er en 93. mod men folk tror den er 96-97, den ser bare så mye nyere ut.

Så ta et søk på diverse nettsider på Mazda 626 2.5L V6, de er anonyme men rå!!

Lykke til med bilkjøpet ditt!

Lenke til kommentar
TomasK: hvordan er det å forsikre en sånn bil? Litt lyst på en selv...

Siden det er få biler i Norge, så har de lite å basere forsikringene på, dermed er de som regel veldig lave. Ikke dumt med tanke på at bilen er cab og har en grei stor motor.

Og skal du ha en selv, så kjøp min. :) Den eneste i Norge... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...