alex100 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) God morgen. Jeg begynner å bli lei av at å bare kunne se på tv i en etasje, og ikke i nærheten av en data slik at jeg kan kombinere disse. Kabelen kommer inn i huset oppe, og jeg har tatt ett par bilder av den: http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/tvkabel1.JPG http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/tvkabel2.JPG Jeg har tenkt å kjøpe meg ett slikt tv-kort, hvis ingen fåreslår noe bedre: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=6&s=pl Så til spørsmålet: Hva slags kabel er det jeg trenger for å forlenge kabelen som kommer fra kabelnettet (se bildene over)? Kabelen må vær ca 20 meter. Tusen Takk på forhånd. Endret 28. desember 2003 av alex100 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det der er da en helt vanlig antenennekabel. Skal bare være å kjøpe en antennekabel på 20meter det.... Kanskje oxo en signalforsterker av noe slag siden kabelen blir så lang. antennekabler er jo ikke kjent for å være gode på lange strekninger. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Det der er da en helt vanlig antenennekabel. Skal bare være å kjøpe en antennekabel på 20meter det.... Kanskje oxo en signalforsterker av noe slag siden kabelen blir så lang. antennekabler er jo ikke kjent for å være gode på lange strekninger. Har ikke peiling på hvordan det er satt opp her, men vi bruker ikke antennen lenger, men det er i vert fall den kabelen der som gir tv signalene til tv'en. Men får jeg slike antenne kabler og signalforsterker på hvilken som helst elektro butikk? Sånn ca hvor mye koster de? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) På Claes Olson koster nok en 20meter slik kabel ikke mere enn 150kr. Men det kan som sagt bli dårlig bilde med en så lang kabel. Da må du nesten finne ut om du skal kjøpe en dyrere kabel eller en signalforsterker i tillegg Edit: Alle elektro-butikker har det ja. Endret 28. desember 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ok. Er signalforsterkeren bare en lite ting du kobler på inni mellom? Og hvor mye sånn ca koster signalforsterkeren? Må liksom vite det for å vite om jeg skal kjøpe dyrere kabel eller forsterker. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Uff nei det vet jeg ikke sorry. Noen andre som vet hva en antennesignalforsterker koster? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Fant her på clasern: http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...20&ic=N&sw=8511 Skal den kobles på enden (rett før den går inn i pc'en) eller i starten (før kabelen går til den forlengede kabelen) ? Og trenger jeg noen kabel-overganger for å kunne koble antennekabelen rett inn på tv-kortet, eller er det en slik inngang på kortet? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Funker denne kabelen her forresten? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=13&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Fant her på clasern: http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...20&ic=N&sw=8511 Skal den kobles på enden (rett før den går inn i pc'en) eller i starten (før kabelen går til den forlengede kabelen) ? Funker sikkert greit. Skal kobles i starten på kabelen. Funker denne kabelen her forresten? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=13&GrpID=&s=sr Ja. I tillegg trenger du en hun og en han antenneplugg: Hvis det sto en TV tilkoblet den kabelen du skal ta signal fra og den fortsatt skal brukes, trenger du også en kort antennekabel og en forgrener: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ok. Da kjøper jeg ikke kabelen fra komplett. Da kjøper jeg kabelen med plugger ferdig på, og den T'en på nærmeste elektro butikk i stedet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 De ferdige kablene med plugger er alltid max. 10 meter (hvertfall fra de leverandørene jeg kjenner) og av dårligste kvalitet. Ville anbefalt å kjøpe i metervis og hvis du får valget, gå opp en kvalitet. Alt dette bør du få kjøpt i hvilken som helst TV-butikk og der bør du få hjelp til å få akkurat det du trenger. Bor du i nærheten av Biltema, så har de nesten samme kvalitet til merkbart lavere pris men der er det dårlig med fagkunnskap. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 De ferdige kablene med plugger er alltid max. 10 meter (hvertfall fra de leverandørene jeg kjenner) og av dårligste kvalitet. Ville anbefalt å kjøpe i metervis og hvis du får valget, gå opp en kvalitet. Alt dette bør du få kjøpt i hvilken som helst TV-butikk og der bør du få hjelp til å få akkurat det du trenger. Bor du i nærheten av Biltema, så har de nesten samme kvalitet til merkbart lavere pris men der er det dårlig med fagkunnskap. Bor desverre ikke i nærheten av Biltema nei. Men hva er det egentlig nøyaktig jeg trenger? Er litt forvirret akkurat nå. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Hei, jeg bruker 10 meter vanlig (hvit) antenne-kabel fra UPC's digtiale dekoder og til TV-kortet. Ikke noe behov for signal-forsterker. Vet ikke om dette er nødvendig ved 20 meter. P.s Hvis du ikke allerde har handlet Tv-KORT: Hauppage PVR 250 eller 350. Meget fornøyd med kvalitetet je får på bildene. mvh roger Edit: kvalitetet = kvaliteten, je = jeg... Endret 28. desember 2003 av roger_h99 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Går du i en seriøs TV-butikk får du hjelp. Hvis ikke - her er handlelista: Du må ha: ca 20 m antennekabel (også kalt koax) 1 stk han antenneplugg 1 stk hun antenneplugg Du bør ha: Antenneforsterker (liknenede den du fant hos clasern) Hvis du skal bruke TV samtidig der du i dag har antennekabelen trenger du også: Antenneforgrener (T-ledd) En kort antennekabel, f.eks 1,5 m ferdiglaget I tillegg trenger du kanskje clips til å feste kabelen med for at det skal se pent ut etterpå. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ok. Trenger jeg noen "klemmer" eller noe sånt for å få de pluggene på kabelen? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 P.s Hvis du ikke allerde har handlet Tv-KORT: Hauppage PVR 250 eller 350.Meget fornøyd med kvalitetet je får på bildene. Jeg har tenkt å kjøpe TerraTec Cinergy 400. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ok. Trenger jeg noen "klemmer" eller noe sånt for å få de pluggene på kabelen? Nei. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ok. Trenger jeg noen "klemmer" eller noe sånt for å få de pluggene på kabelen? Nei. Ok. Tusen takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå