LarsenNis Skrevet 20. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2020 (endret) Ok, takk for godt svar! Det er jo litt uklart eksakt hvor mange ganger de har hjulpet meg. Jeg har kontaktet både forhandler og Nissan kundeservice per epost utallige ganger.. jeg har vert opp til forhandler to ganger der de har prøvd å legge til bil i appen, uten å lykkes. Selv har jeg blitt kontaktet av Nissan kundeservice to ganger per telefon, uten at de har klart å hjelpe meg videre. Forhandler har også purret på Nissan kundeservice for svar.. men ingenting har skjedd. Noen ganger har forhandler purret på svar, og Nissan kundeservice har ringt meg rett etterpå, uten å ha klart å løst feilen. Så hører jeg ikke noe mer.. Da jeg sendte mail om å heve kjøpet tok forhandler kjapt kontakt og ville ha bilen til ny sjekk. Senest for en uke siden var jeg altså opp med bilen for ny undersøkelse, der de leste av data fra bilen, og venter nå på "ny enhet" som skal skiftes ut. Så får vi se hva som skjer.. I mellomtiden skulle de også prøve på nytt å låse opp min konto, slik at jeg kunne logge meg på. Det er altså hovedsaklig to ting som ikke har virket siste 5 mnd; min you+nissan-konto er ikkje tilgjengelig óg det kommer opp feilmelding når bilen legges til i app. Appen er helt utilgjengelig. Det samme gjelder You+Nissan. Vel.. jeg er usikker på hvordan jeg går videre med dette.. jeg må vel gi de enda en ny sjanse nå? Bør jeg kontakt mitt forsikringsselskap for rådgivning? Evt NAF? advokat..? Endret 21. februar 2020 av LarsenNis Lenke til kommentar
LarsenNis Skrevet 21. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2020 Edit: Bilforhandler skal nå bytte enhet en av de neste ukene. Deretter har de sagt at bilen ikke leveres ut før pålogging(brukerkonto) og app er fikset.. Jeg har ikke fått noen konkret dato for når. Bare at de satser på at problemet blir løst når jeg skal få bilen tilbake. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Jeg hadde ikke akseptert dette. Slik jeg tolker uttalelsen fra verkstedet så sier de nå "nå som du truer med heving av kjøp så skal vi beholde bilen hos oss til vi har løst problemet! så du ikke hever kjøpet...". Og ut fra hva jeg ser at du skriver så har de prøvd avhjelp før. Flere ganger? Da sender du kontaktpersonen din på verkstedet en hyggelig og bestemt e-post hvor du sier at du krever å få hevet kjøpet. Henvis til tidligere avhjelpsforsøk og skriv at du ikke har fått det du har betalt for, og de har hatt flere forsøk på seg til å yte avhjelp. Noe du ikke har fått siden mangelen fortsatt er til stede. Og du er nå avskåret igjen fra å bruke produktet du har kjøpt da de skal prøve på ytterligere avhjelp. Om du ønsker å være ekstra hyggelig kan du takke for engasjementet de har vist men at nå er tolmodigheten din brukt opp. Gi de noen dagers frist på å bekrefte heving av kjøpet. Dersom du har NAF medlemesskap ville jeg benyttet meg av advokaten der for litt rådgiving før du sender hevingskrav. Det er tross alt gratis. Dersom du ikke hører noe innen fristen du har gitt de, eller får avslag, så klager du de inn til forbrukertilsynet umiddelbart. Det vil bli en krevende prosess så få den påbegynt så snart som mulig. Har du leiebil forresten mens den er på verksted? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 En av de neste ukene, og beholde bilen på ubestemt tid.... HEV KJØPET !!! Lenke til kommentar
LarsenNis Skrevet 21. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2020 nomore skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke akseptert dette. Slik jeg tolker uttalelsen fra verkstedet så sier de nå "nå som du truer med heving av kjøp så skal vi beholde bilen hos oss til vi har løst problemet! så du ikke hever kjøpet...". Og ut fra hva jeg ser at du skriver så har de prøvd avhjelp før. Flere ganger? Da sender du kontaktpersonen din på verkstedet en hyggelig og bestemt e-post hvor du sier at du krever å få hevet kjøpet. Henvis til tidligere avhjelpsforsøk og skriv at du ikke har fått det du har betalt for, og de har hatt flere forsøk på seg til å yte avhjelp. Noe du ikke har fått siden mangelen fortsatt er til stede. Og du er nå avskåret igjen fra å bruke produktet du har kjøpt da de skal prøve på ytterligere avhjelp. Om du ønsker å være ekstra hyggelig kan du takke for engasjementet de har vist men at nå er tolmodigheten din brukt opp. Gi de noen dagers frist på å bekrefte heving av kjøpet. Dersom du har NAF medlemesskap ville jeg benyttet meg av advokaten der for litt rådgiving før du sender hevingskrav. Det er tross alt gratis. Dersom du ikke hører noe innen fristen du har gitt de, eller får avslag, så klager du de inn til forbrukertilsynet umiddelbart. Det vil bli en krevende prosess så få den påbegynt så snart som mulig. Har du leiebil forresten mens den er på verksted? Har ikke NAF-medlemsskap. Men kanskje jeg kan kontakte forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) Jeg hadde bilen inne på en kort sjekk i forrige uke (fikk leiebil), og skal inn med den igjen i neste uke eller uka etter, når de får tisendt ny enhet (da vil jeg på nytt få leiebil). Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 LarsenNis skrev (31 minutter siden): Har ikke NAF-medlemsskap. Men kanskje jeg kan kontakte forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) Tror ikke du får mye hjelp av forsikringsselskapet, hvorfor skulle de involvere seg i denne saken? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Ring forbrukerrådet i morgen. De er flinke og kan litt juss. Fått god hjelp der. https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ Lenke til kommentar
Arild Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg har gjort en oppdagelse som løste problemet med innlogging på Nissan Connect Services appen min. Nissan krever et passord som inneholder både små og store bokstaver, tall og spesialtegn. Jeg laget dette, og spesialtegnet var et utropstegn på slutten. Prøvde flere ganger å logge inn uten hell, men til slutt glemte jeg å skrive utropstegnet. DA kom jeg inn! Her har noen en programmeringsjobb å gjøre... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. august 2020 Del Skrevet 2. august 2020 Forbehold om at jeg ikke har lest alle postene; Dersom du er NAF-medlem kan du sende dem en email og advokater der vil gi deg en pekepin på beste fremgangsmåte og forventninger. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. august 2020 Del Skrevet 6. august 2020 LarsenNis skrev (På 21.2.2020 den 13.31): Har ikke NAF-medlemsskap. Men kanskje jeg kan kontakte forsikringsselskapet mitt (Gjensidige) Jeg hadde bilen inne på en kort sjekk i forrige uke (fikk leiebil), og skal inn med den igjen i neste uke eller uka etter, når de får tisendt ny enhet (da vil jeg på nytt få leiebil). Hvordan har det gått med denne saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå