XenZor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har ikke fjernet shimen så tror det blir det neste, siden alle klarer mer en meg så må det nesten være problemet.. hf Jeg har heller ikke fjerna shimen, men dreid ned litt på kjøleren. Har hørt at det er kronglete å fjerne shimen på 9800-korta Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dreid litt ned på kjøleren? hva mener du? ... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dreid litt ned på kjøleren? hva mener du? ... Fjerna litt av godset slik at den delen av kjøleren som sitter mot GPU stikker litt lenger ned enn resten. På den måten kommer ikke kjøleren i kontakt med shimen. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Var rimelig sikker på at den dingsen der var ikke mye støre en standardkjøleren på mitt 9600pro kort. Må vist ha meg en sån ja.... Har ikke råd men skal ha. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Var rimelig sikker på at den dingsen der var ikke mye støre en standardkjøleren på mitt 9600pro kort. Må vist ha meg en sån ja.... Har ikke råd men skal ha. Thats the spirit... Har den selv på mitt sapphire radeon 9700 np, funker fett. Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 AJ : Så på de kjølerne ja men følger det med noe festetape eller lim eller må jeg kjøpe artic silver termisk lim? kan jeg bruke artic silver pasta som man bruker på prosessor?? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 AJ : Så på de kjølerne ja men følger det med noe festetape eller lim eller må jeg kjøpe artic silver termisk lim? kan jeg bruke artic silver pasta som man bruker på prosessor?? Jepp! Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 AJ : Så på de kjølerne ja men følger det med noe festetape eller lim eller må jeg kjøpe artic silver termisk lim? kan jeg bruke artic silver pasta som man bruker på prosessor?? Jepp! hvordan skall det gjøres?? en liten skvett på gpu og smashe kjøleren oppå? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hvordan skall det gjøres??en liten skvett på gpu og smashe kjøleren oppå? Jeg gjorde det på samme måten som på CPU. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hmm, jeg finner disse klokkehastighetene deres ganske merkerlig, jeg f.eks klarer over 400 på minnet uten noen form for ekstra kjøling.............er jeg heldig? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) hmm, jeg finner disse klokkehastighetene deres ganske merkerlig, jeg f.eks klarer over 400 på minnet uten noen form for ekstra kjøling.............er jeg heldig? Det er vel vanlig, men skal du høyere må du nok sette på mer kjøling. Edit: blanda mem og GPU. Hvis du kommer over 400 på MEM uten kjøling er det bra Endret 31. januar 2004 av XenZor Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 øh...hva er "shim"? Ser du den blanke kanten rund GPU på bildet? Det er shim'en Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 ah I c, takk for opplysningen ...eh, men hvorfor er det lurt å fjerne den ved installering av ny kjøleløsning? Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 varm luft sameler seg inn i tomrommet mellom shim og gpu. i stede for å forsvinne... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 ah, blir bare klokere og klokere, jeg nå...thx everybode Lenke til kommentar
dp Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 varm luft sameler seg inn i tomrommet mellom shim og gpu. i stede for å forsvinne... har ikke noe med det å gjøre egentlig.. shimmen er bittelitte granne høyere enn selve kjernen.. derfor får ikke kjøleren god nok kontakt til kjernen... fjernes shimmen så får kjøleren full kontakt og dermed bli vpu kaldere = kan klokkes lenger. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 har original kjøleren (den som følger med kortet) full kontakt ( med vpu elller gpu?)?. Hvis ikke hvorfor fins den der da? For å ikke knuse kjernen? Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Har tenkt å kjøpe meg VGA Silencer jeg også, men den var GEDIGEN! Jaja, får vel kjøre meg en tur til microplex imorgen... Skal ha det på mitt kommende powercolor r9800Pro som forøvrig koster bare 2095kr@Komplett Hvor ligger Microplex butikken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå