AfterGlow Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Sikkerhetsforskere: – Flere hundre millioner kabelmodemer i Europa er rammet av kritisk sårbarhet 2 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Heter det modem eller modemer i flertall? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Hvis man bøyer det som intetkjønn (et modem) så skal det være "modem" i flertall. Men intetkjønn skal vel også etterhvert bort fra det noske språk slik som hunkjønn forsvant. Da bøyes det som hannkjønn og blir "modemer". Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Det generelle mønsteret på norsk er at enstavelses intetkjønnsord ikke får noen endelse i flertall. Modem er et utenlandsk ord med to stavelser - derfor blir flertallsformen modemer, og det er også det som står i ordboken. (Ellers må jeg si det er nytt for meg at intetkjønn skal bort fra det norske språk. Jeg har heller ikke fått med meg at hunkjønnet er forsvunnet.) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Mye enklere her i nord - blir bare "modeman" ? 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Er en del broadcom chips i bruk på Asus routere også: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Asus_routers Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Har spurt Get om status på å mitigere dette på deres modem, jeg så at bla. Sagemcom-modemet de har hos meg er berørt. De visste ingen ting om saken enda. 1 Lenke til kommentar
4RWYGMDG Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 Vi som leste hele artikkelen fikk med oss at: "Når det gjelder tilstanden her til lands, opplyser forskerne at både Telia og Get AS i Norge har bekreftet at de har fikset sine enheter gjennom fastvareoppdateringer." 2 Lenke til kommentar
4RWYGMDG Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 Routere har ikke kabelmodem-komponenter i seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå