Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen med weserver hjemme?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har webserver hjemme?

I såfall;

1. Hvilke PC bruker du til det? (prosessor, osv...)

2. Hvor mange besøkende har du ca pr. dag?

3. Hvilken linje sitter du på?

4. Hva er adressen?

Grunnen til spørsmålene er at jeg har lyst til å sette opp en webshopp etterhvert, og trenger impulser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall;

4. Hva er adressen?

Grunnen til spørsmålene er at jeg har lyst til å sette opp en webshopp etterhvert, og trenger impulser...

Jeg har, en boks med en duron 800 og 256MB RAM, kjører selvsagt linux på den.

Kjører web, e-post og diverse andre tjenester på ei 720/ 128 så det sier seg selv at det ikke er rare trafikken.

Webshop sier du? Da må du nok over på bedriftslinjer i og med alle ISp-er jeg vet om ikke tillater slikt på privatlinjer.

Lenke til kommentar

Jeg har egen web/mail/shell server hjemme. Hardware er for øyeblikket en Celeron 1300 MHz (tualatin), 512 MB RAM og jeg benytter Debian Linux på den. Har en 2 mbit linje fra Catch, men har flere servere som kjøres på samme linja. Har litt trafikk på kassa i og med at jeg hoster websiden for Airsoft Norge hos meg, men det har ikke bydd på noen problemer.

Det er ikke forbudt å ha websider på en egen webserver, så lenge det ikke er kommersielt, dvs at du tjener penger på det som ligger der. Skal man gjøre det så må man som oftest oppgradere til en bedriftslinje for at det skal være "lovlig" i forhold til ISP's reglement.

Edit: Glemte å skrive noe

Endret av jester
Lenke til kommentar
Hva ADSL linje anngår er det en annen sak, og det minste "problemet". Det er resten jeg lurer på mest

Hvor stor trafikk regner du med du får?

Det er jo litt vanskelig og gi noen råd, en normalt spesifisert maskin i dag kan ta en enorm trafikk med et fornuftig OS i bunn.

Skal du virkelig satse bør du kjøpe deg en server av et kjent merke og dermed har du maskinvare som er laget for 24/7 drift.

Lenke til kommentar

I såfall;

4. Hva er adressen?

Jeg har web/shell server med Slackware stående på hybelen på en 702/128 kbit linje fra tiscali.. (urk..). Maskinen en P166MMX (!!), 256 mb ram, 10 gb HD, 2/4 gb DAT streamer. Du finner mer informasjon(inkl. mrtg) her:

http://hybel-pc.rolvs.org/

Lenke til kommentar

Kjører Apache 2.0.48 på et Debian GNU/Linux-system. Hardware er magert, men langt bedre enn jeg trenger (se specs i signatur, serveren er "giraffe").

Sitter på en NGT 1000/384 kbps linje. Nå har jeg ikke noen faktisk side jeg hoster da, men jeg hoster småting jeg skal vise venner, eller sånt som specsene jeg har i signatur, og ikke minst avataren min.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Kjører en p pro 200mhz, 128ram, 36gb + 18gb scsi. Den kjører FreeBSD og Apache webserver. Den står på 100mbit internett (NTNU nett), kjører 20-25 aktive domener. Flere nettbaserte tjenester som mailserver, shoutcastserver, applikasjonsserver for andre X-maskiner. 125 aktive mail\shell brukere.

Trafikken er i snitt 50gb\døgn

Antall surfere innom serveren hvert døgn er ukjent.

Magnus

Lenke til kommentar

kjører xp2000 som driver på alt med web til videostream

har 10mbit linje

bruker sjeldent over 1mbit....bruker vell for det meste mest båndbredde når eg streamer video eller laster opp/ned filer

Det eg sliter med er cpu krefter.....vurderer å få skaffe meg dual modda duron stasjon

Lenke til kommentar

har web/shell servere.

hoster for intern bruk i et par bedrifter. (Dvs de står på kontoret.)

celeron 1.7ghz 256mb/120gb med en cell 300a@450 256mb/120gb som backup maskin. (backup holder alltid kopi av disken til hovedserveren. Routeren router router inn på backupmaskina dersom hovedmaskina skulle gå ned av en eller annen grunn. Det har enda ikke skjedd.)

Lenke til kommentar

Jeg bruker appserv på en Bærbar PC :D

Toshiba Satellite Pro 4600.

Intel Celeron 775 mhz med 128 mb ram. bruker C: disken som er på 5 gb.

resten 15 gb bruker jeg til andre ting.

Jeg bruker Microsoft Windows 2000 Pro.

Internett tilgangen er på maximalt hastighet: CA 65kbs ;)

Det funker perfekt, Sidene loades LYNRASKT ! :thumbs:

Denne adressen innholder en link til Serveren\Bærbar PCen:

http://home.no.net/danfredr

NB. Siden vil ikke funke før nyttårs aften pågrun av Jeg er på feria :D med pcen

ellers bruker den og stå på døgnet rundt :-) (på internett)

Endret av danfredr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...