AfterGlow Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Xbox One-eiere har ingen hast med å oppgradere, avslører Microsoft. Xbox Series X får ikke eksklusive spill ved lansering Lenke til kommentar
Mcmaster845YT Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Hvorfor velger Xbox å ikke gi ut eksklusive spill? Har alltid kommet enten et Forza Horizon spill eller Forza Motorsport spill til Xbox ved lansering. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Det kommer nok både Forza 8 og Halo 6 på lanseringsdagen, men da vil man kunne velge om man vil spille det på den nye Xbox-konsollen eller på Xbox One (X). 1 Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Kom over en fin tweet angående dette. I can't believe that Xbox Series X not having games that are arbitrarily locked to the console is somehow controversial. Amount of ppl who don't understand the most obvious basics of the video game industry in 2020, yet produce content on it, blows my mind. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Dårlig. Vi ser jo hvor mye bedre spill blir når de optimaliseres for en konsoll. Når man skal begrense utviklingen i over et år så blir det ikke noe spesielt. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Interessant tilnærming, skal bli spennende å se hvordan det slår ut på salget i første omgang når hype og slikt har lagt seg til ro 1 Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Xbox for exclusives lenger. Nesten alle spillene er jo tilgjengelig på PC også. Men det er vel ikke exclusives som er grunnen til at folk kjøper Xbox lenger(?) 1 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Da Forza Motorsport sist kom i 2017 så kommer det garantert ett nytt spill i serien til lansering av denne konsollen, samme med Halo. Men disse spillene blir ikke eksklusiv til Series X og kan da også spilles på Xbox One/ Xbox One X. Lenke til kommentar
Fleskelars0 Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 NoirNow93 skrev (42 minutter siden): Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Xbox for exclusives lenger. Nesten alle spillene er jo tilgjengelig på PC også. Men det er vel ikke exclusives som er grunnen til at folk kjøper Xbox lenger(?) Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Xbox i det hele tatt 4 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Det er vel ikke eksklusivt fordi alt kommer til pc også.(og potensielt one x) Dette er jo noe MS har drevet med lenge og det ville vært veldig rart om de skulle stoppet nå. Det er jo bare positivt for oss at de ikke låser titler til kun konsoll slik som playstation gjør. 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 barezell skrev (5 minutter siden): Det er jo bare positivt for oss at de ikke låser titler til kun konsoll slik som playstation gjør. Det er helt greit at de kommer til PC i tillegg, det burde spillene på Playstation også. Men å utvikle spillene til forrige generasjon med konsoller er ikke bra. Et av hovedpunktene med den nye generasjonen er bruken av SSD lagring, noe du ikke kan utnytte om du fortsatt lager spillene for å fungere på en HDD. https://www.google.com/amp/s/www.playstationlifestyle.net/2019/10/08/ps5-ssd-file-size-games-load-and-install-much-faster/amp/ 1 Lenke til kommentar
Pony IK Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Så Xbox velger og støtte de eldre xboxene også.Det er veldig bra av Microsoft.Samme som ps4 får støtte noen år framover,og det kommer nok garantert samme spill til ps5 og ps4 i framtiden! Blir akkurat det samme som det står i artikkelen her.Så da kommer det ingen eksklusive spill til ps5 heller.Sony er nødt til og støtte ps4 i flere år fordi mange kommer ikke til å kjøpe ps5 med det første 1 Lenke til kommentar
Pony IK Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Ser ingen grunn til og eie en playstation heller.Mye mer verdi for pengene på en Xbox One X.Gratis 4K oppdatering.Gamepass.Bakover kompatibel.Osv Lenke til kommentar
Pony IK Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Hva er vitsen med og kjøpe en ny Pc der skjermkortet alene koster mer en selve konsollen? Kjøper meg heller en Xbox SX som kommer til og yte bra ifra dag 1. Lenke til kommentar
Pony IK Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Det kommer flere eksklusive spill til Xbox SX ved lansering,poenget er at Xbox skal gi støtte for de eldre konsollene også.Noe ps4 er nødt til også.Utenom Godfall som kun kommer til ps5 og PC. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Pony IK skrev (57 minutter siden): Så Xbox velger og støtte de eldre xboxene også.Det er veldig bra av Microsoft.Samme som ps4 får støtte noen år framover,og det kommer nok garantert samme spill til ps5 og ps4 i framtiden! Blir akkurat det samme som det står i artikkelen her.Så da kommer det ingen eksklusive spill til ps5 heller.Sony er nødt til og støtte ps4 i flere år fordi mange kommer ikke til å kjøpe ps5 med det første De du må forstå er at det ikke kommer et eneste spill til Xbox series x som ikke kommer på Xbox one samtidig. På Playstation siden så vil det komme spill som støttes av begge konsollene, men det vil også komme spill som kun støttes av ps5, og ikke ps4. Altså spill som er optimalisert for neste generasjon. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Det er bra på mange måter men også synd for entusiaster som løper ut for å kjøpe disse nye konsollene på lansering. Ikke misforstå meg det kommer til å bli en ganske så betydelig hopp selv for dem med en XboxOneX. Men vi kommer ikke til å se spill som tar ibruk det fulle potensialet til Series X på en stund når disse eldre maskinene også skal kjøre disse spillene. Og det er jo synd. Så jeg håper virkelig at ryktene om at PS5 vil ha eksklusive spill til den stemmer. Ja synd for dem som ikke kjøper en PS5 eller Series X på lansering men når jeg bruker 4-5000kr så velger jeg å være litt egoistisk på hva jeg vil ha av spill tilgjengelig... ? 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Har ikke nye eksklusive spill vært hovedinsentivet til å oppgradere til ny konsoll for folk flest? Hvis jeg fortsatt skulle kunne nye spill på PS4en min de neste 3-4 årene, så er det spørs om jeg hadde oppgradert. Jeg skjønner jo at de fleste entusiaster - de som diskuterer spill på spillforum - ofte vil oppgradere ganske raskt, men hovedmarkedet består vel ikke av entusiaster? Jeg synes altså det er en forbrukervennlig løsning av MS, men skjønner ikke helt hvordan denne løsningen skal selge nye konsoller i noen særlig grad. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Da lurer jeg på hvor mye dårlige multiplattformspill vil se ut på Xbox sx kontra ps5. Eller vil utviklerne holde seg på last gen nivå pga dette? Det vil i så fall være svært negativt. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Eksklusive spill driver spill-utviklinga og burde såleis bli utvikla for di nye konsollane. At di så bruker ressurser på å mekke ein nedgradert versjon til dagens konsoller hadde jo vore fint for di som seie seg fornøgd med det. Men viser det seg at spilla blir noko seigt 30fps-piss for at alt av konsoller skal opplevast likt kan di ha skiten for seg sjølv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå