Gå til innhold

Samsung Galaxy S20/S20 Plus/S20 Ultra

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Windoge said:

Brukere av Exynos har rapportert om farlig varme telefoner etter bare noen minutter med 8K-filming. Dette har også skjedd i kjølige omgivelser. Helt urolig.

Jeg forstår jo at mange ønsker en samsung med snapdragon når man hører om problemer med varme og andre elementer som reduserer batterikapasiteten betydelig (oppimot 20-30%?).

Det jeg ikke forstår er at man på død og lik skal feie disse tingene under teppet. Det er bedre å faktisk opplyse kjøper om at dette er fordeler og ulemper med denne type telefon slik at de kan gjøre et godt valg ut i fra det. 

Spesielt varme er det mange som sliter med på sommerdager fra før av som er kjedelig når man er på ferie og skal ta bilder, gps navigering under hiking eller sports tracking. Men akkurat 8K filming hadde jeg nok ikke kjøpt en mobiltelefon for å drive med i særlig grad (men det er individuelt).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når det er sagt hvilke samsung telefoner får man kjøpt i Norge i det hele tatt med snapdragon, selv bakover i generasjoner?

Jeg skal snart erstatte en 2 snart 3 år gammel telefon og har likt Samsung generelt sett godt til nå. Har riktignok tittet på Oneplus 8 Pro, Motorola Edge Plus og litt andre alternativer denne gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

Når det er sagt hvilke samsung telefoner får man kjøpt i Norge i det hele tatt med snapdragon, selv bakover i generasjoner?

Stadig flere kan det virke som, bare siden ifjor har de kommet med Snapdragon i flere segmenter: Fold og Fold2, Z Flip, Z Flip 5G, S10 lite, S20 FE, A51, A71, den nye A42, nettbrettet tab S7.

• Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, mandela said:

Stadig flere kan det virke som, bare siden ifjor har de kommet med Snapdragon i flere segmenter: Fold og Fold2, Z Flip, Z Flip 5G, S10 lite, S20 FE, A51, A71, den nye A42, nettbrettet tab S7.

Nydelig :) Vurderer sterkt S20 FE men når kommer S30 FE?

Lenke til kommentar

Det skal også sies at Note20 er nok den siste custom core Exynos toppmodellen som Samsung har lansert. Fra og med neste år er det trolig standard cores some gjelder:

Sitat

Now, all major Android mobile chip vendors will use ARM’s stock CPU IP from 2021, and this list includes Qualcomm, Samsung, MediaTek, and HiSilicon. The fight will be taken to Apple with cores such as the Cortex-X1, not custom ARM cores designed from scratch.

https://www.xda-developers.com/samsung-austin-details-unreleased-exynos-m6-cpu-microarchitecture/

https://www.anandtech.com/show/15061/samsung-to-cease-custom-cpu-development

Lenke til kommentar
14 hours ago, Theo343 said:

Jeg skal snart erstatte en 2 snart 3 år gammel telefon og har likt Samsung generelt sett godt til nå. Har riktignok tittet på Oneplus 8 Pro, Motorola Edge Plus og litt andre alternativer denne gang.

Galaxy S20 FE med 5G og Snapdragon er et bra valg. OnePlus 8 serien, og Sony Xperia 1 og 5 II er gode valg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Merko said:

Tenker vanlig S30 må komme før en fan edition kommer. S20 FE kom vel 8-10mnd etter s20. S30 kommer vel muligens på nyåret ei gang 

Ryktes at den kan komme så tidlig som i januar. Men jeg er fremdeles ikke interessert i en S30 variant med Exynos. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
On 10/28/2020 at 8:46 PM, Merko said:

Aldri hatt issues med varme på mine Samsung. 

Meg bekjent har alle Samsung er bakover alltid hatt Exynos prosessor her i landet. Samsung FE er vel unntaket 

Da har du ikke hatt S10. På jakt etter nye telefon nå. Hadde ikke S20 FE 5G kommet til Norge med Snapdragon prosessor hadde det ikke blitt Samsung denne gangen. Makan til dårlig batteritid som på S10en har jeg aldri før hatt. Skal bli en glede å få den nye telefonen så kanskje den holder ut en dag.

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Merko said:

Har hatt s6, s8, S9, s10 og nå S20. Ikke snapdragon på noen av dem. 

Har hatt S7 og S9 samt kamerater og bekjente som har hatt S5, S6 og S8. Alle har klaget på batteritid etter noen få måneders bruk kontra de som har eid andre android varianter.

Når begynte samsung å bruke Exynos i sine Galaxy?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Merko said:

Okei

Påstår ikke at det er pga. Exynos, det kan også være generelt. Samt eks. at de som får mobil på jobb (hvor ofte samsung er et av få android alternativer) raskere klager på batteritid.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (57 minutter siden):

Påstår ikke at det er pga. Exynos, det kan også være generelt. Samt eks. at de som får mobil på jobb (hvor ofte samsung er et av få android alternativer) raskere klager på batteritid.

Det kan være pga den dårlige batteri optimaliseringen også. Det er dog ikke unikt for samsung. Exynos er vel kjent for å stikke av med opp til 20% brukstid og det var den eneste grunnen til at jeg kjøpte xiaomi med snapdragon865 i år fremfor note 20 ultra. Det er nesten utrolig at de selger Exynos varianten så bra når de fleste er klar over hvor mye bedre SD alternativet er. Ignorance is bliss? 

Endret av minim
Lenke til kommentar
1 hour ago, minim said:

Det kan være pga den dårlige batteri optimaliseringen også. Det er dog ikke unikt for samsung. Exynos er vel kjent for å stikke av med opp til 20% brukstid og det var den eneste grunnen til at jeg kjøpte xiaomi med snapdragon865 i år fremfor note 20 ultra. Det er nesten utrolig at de selger Exynos varianten så bra når de fleste er klar over hvor mye bedre SD alternativet er. Ignorance is bliss? 

De fleste kjøpere undersøker ikke slikt om en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (19 timer siden):

De fleste kjøpere undersøker ikke slikt om en mobiltelefon.

Du har nok helt rett i det. Samsung markedsfører jo ikke akkurat at man får en dårligere variant heller. Som en kjent YouTuber sa så burde aldri disse to telefonene vært markedsført som samme enhet med nøyaktig samme navn når en så vesentlig komponent ikke er lik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...