Alest96 Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Byttet nettopp ut hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Etter alt var satt sammen så startet pcen som normalt, installerte W10 via minnepenn fra Microsoft sin egen programvare. Alt fungerte som det skulle, installerte windows updates, drivere til skjermkort, hovedkort, osv... Diverse vanlige programmer (Steam,discord, osv). Helt uten videre så skrudde pcen seg av, når jeg skrudde den på kom den kun opp med BS og denne feilmeldingen "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION". Kom ikke forbi den feilmeldingen, og pcen begynte bare med at den "fikset problemet" i startupen. Prøvde diverse ting som internettet anbefalte, som å skru av diverse ting i bios, testet forskjellige PCI linjer, testet ram brikkene, sjekket at alt var koblet ordentlig til.. Det funket heller ikke, så tenkte at jeg like greit bare kunne reinstallere windows på nytt.. Når jeg valgte å boote i fra minnepennen så ble den enten stående på bios oppstarten eller så kunne den begynne å starte windows installeren, men mens logoen sto å loadet så startet bare pcen på nytt igjen.. Prøvd å fjernet batteriet til hovedkortet. I biosen var det også mulig å oppdatere biosen via internett, så lastet ned nyeste oppdatering via biosen, og etter det har det ikke engang kommet opp bilde når pcen har startet. Har også prøvd å slette alt på ssden (der windows er installert) uten hell. Har tenkt å prøve en ny minnepenn, eller brenne en dvd plate og se om jeg får bootet installeren derifra, har det bare ikke tilgjengelig i dag. Noen som har gode forslag om dette er noe som kan fikses, eller er hovedkortet ødelagt? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Har du forsøkt å fjerne skjermkortet? Lenke til kommentar
Alest96 Skrevet 13. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2020 Ja, har både flyttet det og fjernet det og brukt DP til hovedkortet. Brukte skjermkortet helt fint på de forrige pc delene. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 kan være pins som er bøyd på hovedkortet ja Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 (endret) Dersom du kun har hovedkort, CPU, kabinett (med pwr-knapper), ett minnekort og seriell skjerm - Får du noe som helst reaksjon (blinkende lamperpå hovedkortet, CPU-vifte som starter eller noe på skjermen) når du powrer opp Bios? Endret 13. januar 2020 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Alest96 Skrevet 13. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2020 Etter jeg oppdaterte bios via egen meny i biosen, så har det ikke engang kommet bilde på skjermen. Men pcen har skrudd seg på fordeom, både vifter og lys på hovedkortet lyser. Kommer ingen feillampe opp på hovedkortet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 Sjekk at alt sitter godt i: RAM, alle kontakter på skjermkort, hovedkort og også PSU. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 RRhoads skrev (42 minutter siden): Sjekk at alt sitter godt i: RAM, alle kontakter på skjermkort, hovedkort og også PSU. Det er vel best å fjerne skjermkortet når feilen er så fatal som nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå