Errae Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 noen som har ett program som kan låse ei mappe ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Kjører du NTFS kan du gå på mappeinnstillingene. Der kan du sette opp hvem som har rett til å åpne mappen. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 joda,- men i har lyst å sette passord på mappa slik at ingen kan komme inn uten å skrive inn ett passord (= Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg bruker noe som heter Magic Folders. Det setter ikke vanlig passord på mapper, men gjør dem helt usynlig i stedet (ingen vil se at de finnes). Så fyrer man opp programmet igjen, og taster man inn passord der kan man gjøre mappene synlige igjen. De usynlige mappene er det ingen programmer hos meg som har funnet enda, ikke engang Norton f.eks. Aner ikke om det står imot pro-nerder som absolutt vil finne hemmeligheter, men skal lure de fleste andre. http://www.pc-magic.com/ Fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 tusen takk,- skal teste litt... men viss jeg uninstalle programmet vil da mappene/filene bli synlige igjen ??? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hva om du aktiviserer den innebygde krypteringen i NTFS (krever vel WinXP Pro...) - da kan mappene åpnes kun av deg og de kan heller ikke leses om noen kobler harddisken til en annen maskinen. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 takk for tipset, men er vell allerede nevnt Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ikke egentlig, adgangsrettigheter og krypteringer er to forskjellige ting. Adgangsrettighet går på brukerkontoen din (dataene kan leses om du kobler hardisken til annen maskin). Med kryptering setter du et passord og dataene kan ikke leses uten å taste passordet. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 så fint! hvordan fikser jeg dette ? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Sorry, der var jeg for rask igjen... Krypteringen i WinXP Pro gjør bare så at dataene ikke kan leses om du kobler harddisken til en annen maskin, altså første del av det jeg skrev. Passord i tillegg var det krypteringsprogrammet jeg har fått fra arbeidsgiver (eget program, laget for oss til bruk på hjemmemaskinene våre...) som gjorde, virker ikke som det er mulig å passordbeskytte mapper i Windows uten bruk av tilleggsprogram. Der gjorde jeg på leggen, gitt... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 tusen takk,- skal teste litt... men viss jeg uninstalle programmet vil da mappene/filene bli synlige igjen ??? Jeg måtte formattere her en dag, og glemte å vise mappene igjen. Men da kom de automatisk synlig igjen. Men tror ikke noen vil uninstalle program på din maskin for å finne hemmeligheter da. Dessuten er det vel ikke alle som vet hva "Magic Folders" gjør egentlig..? Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Bruker Magic Folders, funker helt knall. Eneste er at når man putter disken i en annen maskin eller installerer OS på nytt, så blir katalogene/filene synlige. Men et genialt progg til å gjemme snusk på maskinen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå