Anneber04 Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 (endret) Kort fortalt; • Hodebunnen min klør som bare det, så er vanskelig å unngå å klø • Den er veldig rød & sår • Når jeg skraper i hodebunnen med fingrene, får jeg et slags hvitt belegg på meg... Flasset faller altså ikke av, men sitter fast i hodebunnen med mindre jeg skraper det av... Det er snakk om masse flass! • Håret mitt er alltid så utrolig fettete • Flasser også litt i ørene & øyenbrynene, men det er helt klart verst i hodebunnen Har slitt med disse plagene i en lang stund nå, så lurte på om noen hadde noen ideer om hva dette kan være for noe? Hva kan hjelpe? Det å bytte sjampo hjelper forresten ikke, for det har jeg prøvd! Vasker normalt sett håret mitt flere ganger i uka, men er liksom ikke så veldig fristende å vaske et hår som aldri blir ordentlig reint... Endret 12. januar 2020 av Anneber04 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Det kan være forskjellige årsaker som psoriasis og sopp. Du kan prøve å kjøpe fungoral på apoteket, men jeg ville dratt til legen for å undersøke det nærmere. Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Tarzan93 skrev (2 minutter siden): Det kan være forskjellige årsaker som psoriasis og sopp. Du kan prøve å kjøpe fungoral på apoteket, men jeg ville dratt til legen for å undersøke det nærmere. Den sjampoen vil nok virke. Du kan også lese om seboreisk eksem. Ville dratt til legen etter du har prøvd sjampoen i noen uker og det ikke virker, eller at du ikke holder ut/klør så mye at det blir infisert. Lenke til kommentar
PelleBerg Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Jeg har noe lignende, for meg hjelper det med regelmessig med sol og hudkremmer nr 1,2 og 3 fra Herbalife Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. januar 2020 Del Skrevet 13. januar 2020 For meg hjelper det å ha kortere hår, og bruke hårføner (uten varme) til å blåse luft i håret i noen minutter av og til gjennom dagen. Få luft til hodebunnen. Selvfølgelig jevnlig vask, og grundig tørking etterpå, hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå