ilpostino Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Svaret er nok gitt av seg selv men spør like fult ut. I mars kjøpte jeg komponenter til ny maskin. Bilde av delene under. 16GB RAM har vært litt lite til bilde- og videoredigering så jeg kjøpte meg 32GB til men så nettop det var 3200 MHZ og ikke 3600MHZ som står i hovedkortet fra før av. Det er dobbeltkanalsminnearkitektur på hovedkortet så spørsmålet er om det funker å ha RAM-brikker med forskjellig hastighet på hovedkortet eller om jeg bør bytte de inn og skaffe raskere. Ingenting er ikke overklokken (enda). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Etter litt Googling fant jeg ut på at hastigheten på brikkene jeg har fra før av blir nedjustert hvis jeg setter i disse så jeg kommer til å returnere disse og kjøpe nye. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 (endret) 14 hours ago, ilpostino said: Etter litt Googling fant jeg ut på at hastigheten på brikkene jeg har fra før av blir nedjustert hvis jeg setter i disse så jeg kommer til å returnere disse og kjøpe nye. Forskjellig timings da, hvorfor ikke gå for dette og spare 500kr? https://www.komplett.no/product/1076301/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-rgb-pro-ddr4-3600mhz-16gb En ide hadde også vært å sjekke QVL listen for å se om de er kompatibel med hovedkortet. Endret 12. januar 2020 av Emsal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå