Postkassestativ Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Har problemer med at min Previa D4D mister motorkraft i rykk å napp ved pådrag, fusker er vel det rette ordet. Ingen lamper lyser, så jeg byttet alt av filter uten hell. Etter litt eliminering av elektronikk, fant jeg ut at hvis jeg koblet av temperaturføleren på dieselpumpa så virket alt ok. Kjøpte ny føler da jeg var overbevist om at den var synderen, men lykken var kortvarig. Etter noen kilometer fusket den igjen. Så nå er jeg helt tom for ideer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Høres ut som noe krøll med reguleringen en eller annen plass. Er sikkert enklere å få svar om du sier noe mer om hva du legger i rykk og napp. Hvor mange tidels sekunder varer f.eks dette og hvor ofte skjer det ? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 10. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2020 Noen ganger rykker det bare litt før den drar og andre ganger stopper den bare å dra på 2500 rpm, men klarer å bikke 3000 hvis det er nedoverbakke. Kan funke å slippe gassen helt å gi flat pedal igjen. Jeg tar av stikket på tempføleren å bilen går som en kule med motorlampe. Tar jeg av en annen føler som gir motorlampe så fusker den som før, så det er noe den føleren styrer som ikke fungerer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Slettes ikke sikkert den føleren har noe som helst med feilen å gjøre. Når du kobler den vekk går ECU antageligvis i en fail-safe/limp-modus med et sett faste parametre i stedet for å bruke diverse sensorer og følere. Altså kan den da ignorere flere sensorer enn bare den du koblet bort. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Samme hvilken annen sensor jeg kobler bort så fusker den. Er kun den ene som påvirker fuskingen. Skulle likt å hvite hva den påvirker. Klarer heller ikke å finne på hva jeg skal søke etter på nettet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Du kan jo begynne med å sjekke dieseltrykket og lese ut STFT og LTFT for å se om det er problemer med drivstoffinsprøytinga. Tviler på det kommer av luftlekkasje. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 9. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2020 Har byttet scv-ventilene på dieselpumpa å fuskingen har forsvunnet. Synes fortsatt at bilen er "lat" mtp andre biler med samme motor jeg har kjørt. Har sjekket dieseltrykk og turbotrykk og dette er innenfor verdiene oppgitt av toyota. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå