torest Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Wärtsilä: Drivkraften er å overleve i et tøffere marked [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) "Rederne må investere i fartøy som gir muligheter for fleksible drivstoff løsninger, for eksempel multifuel motorer med batterihybrid." Ja, er det noen som vil satse på en slik motor? Jeg er på leting etter noen å samarbeide med for å skape industriarbeidsplasser av en "rotasjonsmotor". Dette er en motor som ikke komprimerer luften før drivstoffet antennes, og kanskje en blanding av vann og metanol kan brukes. Da det er snakk om å søke patent internasjonalt kan ikke teknologien offentliggjøres nå, men etter fristen på 18 mnd. blir eventuelt patent offentliggjort i november. Det nærmeste eksisterende patent har jeg selv og er patent: NO 343537 B1 av en "Sentermatet skovleturbin" fra 2017. Endret 10. januar 2020 av aanundo 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 aanundo skrev (3 timer siden): "Rederne må investere i fartøy som gir muligheter for fleksible drivstoff løsninger, for eksempel multifuel motorer med batterihybrid." Ja, er det noen som vil satse på en slik motor? Jeg er på leting etter noen å samarbeide med for å skape industriarbeidsplasser av en "rotasjonsmotor". Dette er en motor som ikke komprimerer luften før drivstoffet antennes, og kanskje en blanding av vann og metanol kan brukes. Da det er snakk om å søke patent internasjonalt kan ikke teknologien offentliggjøres nå, men etter fristen på 18 mnd. blir eventuelt patent offentliggjort i november. Det nærmeste eksisterende patent har jeg selv og er patent: NO 343537 B1 av en "Sentermatet skovleturbin" fra 2017. Tviler på at wartsila vurderer rotasjonsmotor. Motorene deres har høy virkningsgrad, over 50%. Det tror jeg ikke en rotasjonsmotor klarer,spesielt om forbrenning foregår fra atmosfærisk trykk. Har du noe diagram som viser prosessen? I teorien kan wartsila brenne metanol som både som Otto og diesel motor. Wartsila har laget diesel metanol motorer for stenaline 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå