Gå til innhold

Ukens tilbud samletråd!

Anbefalte innlegg

Glimrende site!

Men jeg har en forespørsel.

1. Kunne du gjort lagersalg og demovarer søkbare?

2. Og i andre ledd laget en notify/watchdog funksjon?

1) Jeg tror det beste i denne forbindelse er rett og slett å søke på websiden med CTRL-F (ihvertfall i firefox og IE). Eller misforsto jeg deg?

2) Notify/watchdog? Tja det må bli over litt tid tror jeg. Alternativt kan du jo kjøre Google Alerts med nøkkelord mot tilbudsjegeren og be om umiddelbar varsling. Husk da å bruke "site:" opsjonen som forklart på DinSide. Forhåpentligvis kan du bruke hele URL'en til siden slik at den ikke søker i hele domenet.

Mulig ikke helt svarene du ønsket antar jeg? Men en del kan bygges inn her men kanskje ikke noe jeg kan love de nærmeste dagene for å si det slik.

PS: Skulle noen ha tips om løsning på dette eller andre forbedringer tar jeg gjerne imot det.

Børge

Check4news.com

Endret av oladunken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Alle demovarer vises ikke på førstesiden. Naturlig nok :). Det jeg tenkte var et søkefelt på siden som søkte i alle demo/lagersalg varer fra samtlige butikker.

Tenkt scenario:

"Har noen 8800GTS som demovare/lagersalg? jeg søker på denne flotte siden istedet for å bla i alle nettbutikkene."

2) Om det fungerer ved at jeg legger inn en notify på at jeg skal få beskjed når 8800GTX dukker opp som demovare hos en av butikkene så var det slik jeg mente ja.

Lenke til kommentar
1) Alle demovarer vises ikke på førstesiden. Naturlig nok :). Det jeg tenkte var et søkefelt på siden som søkte i alle demo/lagersalg varer fra samtlige butikker.

Tenkt scenario:

"Har noen 8800GTS som demovare/lagersalg? jeg søker på denne flotte siden istedet for å bla i alle nettbutikkene."

2) Om det fungerer ved at jeg legger inn en notify på at jeg skal få beskjed når 8800GTX dukker opp som demovare hos en av butikkene så var det slik jeg mente ja.

1) History ...altså antall elementer som vises for hver site kan jeg enkelt justere. Denne er satt til 15 idag. En del siter har dog færre enn 15 tilbud. De med lagersalg/demovarer har ofte mange fler.

2) Google Alerts tror jeg vil fungere med følgende alert:

site:www.check4news.com/tilbudsjeger 8800GTS

Det skal ihvertfall fungere om man tar bort "/tilbudsjeger" men da vil den jo søke i hele siten. Men jeg tester nå om det med sidelinken fungerer men venter på første "alert".

Børge

Check4news.com Tilbudsjeger

Lenke til kommentar

oladunken:

1) Går det ann å sette opp en "ren tekstbasert" side som bare lister opp alt som finnes hos hver butikk på demo/lagersalg? Så kan vi heller klikke oss inn på den og søke med ctrl+f?

2) Flott, må teste jeg også.

Kjempetiltak og takk for at du ser på henvendelsene :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

har man ett enkelt produkt man er på jakt etter kan man jo bruke prisguiden. Men så klart - her får man opp produktet uavhengig av om det er på tilbud eller ei.

Så å utvikle Tilbudsjegeren til å inkludere demovarer/lagersalg i tilleg til "ukens tilbud" høres ut som en god idé.

Lenke til kommentar
oladunken:

1) Går det ann å sette opp en "ren tekstbasert" side som bare lister opp alt som finnes hos hver butikk på demo/lagersalg? Så kan vi heller klikke oss inn på den og søke med ctrl+f?

2) Flott, må teste jeg også.

Kjempetiltak og takk for at du ser på henvendelsene :D

1) Dette blir vel egentlig et spørsmål om copyright. Nå er det jo klart at butikkene bør være interessert i mest mulig omtale og reklame om sine priser, men man kan jo ikke automatisk konkludere med at dette er noe de ønsker for det.

Men å linke med tittel på link er jo anerkjent som "lovlig". Det er jo ikke rare forskjellen, for søk på tekst i linkene vil jo også virke. Men det jeg kan gjøre er jo å tilllate flere linker pr site (nå kuttes de ved maks 15 linker pr site). Men det er et spørsmål om lesbarhet av siden. Men det besøkerne ønsker er jo det viktigste.

2) Jeg har satt opp Google Alerts for tilbudsjegeren for å teste. Jeg har foreløpig ikke fått varsel for et prosukt jeg mener bestemt skal finnes på siden. Så jeg er nå litt skeptisk til om man kan søke på en side på et domene eller om Google søker på hele domenet. I tilfelle vil den måtte søke gjennom masse fotball og formel1 nyheter også :dontgetit:

Børge

Lenke til kommentar
har man ett enkelt produkt man er på jakt etter kan man jo bruke prisguiden. Men så klart - her får man opp produktet uavhengig av om det er på tilbud eller ei.

Så å utvikle Tilbudsjegeren til å inkludere demovarer/lagersalg i tilleg til "ukens tilbud" høres ut som en god idé.

Tilbudsjegeren inkluderer allerede demovarer/lagersalg dersom det var ønsket. Har jeg glemt noen kilder tar jeg gjerne imot tips på det.

Børge

Lenke til kommentar

1) Da er du inne på det jeg tenkte på og yttrykte meg nok litt uklart. :) Hva med å lage en egen søkeside i tillegg til den du har hvor du setter opp antall linker til et høyt tall. Om det blir uleselig vil være uvesentlig siden man kun vil søke på denne siden :)

Altså tittel linker og ikke tekst.

2) RSS feed mot den evt. søkesiden din vil vel slik sett kunne gi noen notify muligheter via en RSS klient som kan filtrere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1) Da er du inne på det jeg tenkte på og yttrykte meg nok litt uklart. :) Hva med å lage en egen søkeside i tillegg til den du har hvor du setter opp antall linker til et høyt tall. Om det blir uleselig vil være uvesentlig siden man kun vil søke på denne siden :)

Altså tittel linker og ikke tekst.

2) RSS feed mot den evt. søkesiden din vil vel slik sett kunne gi noen notify muligheter via en RSS klient som kan filtrere.

1) Ok. Skjønner. Dette lar seg enkelt gjøre. "Coming to a website near you soon"

2) RSS feed ligger i løypa..... Men litt mer på sikt.

Lenke til kommentar

Har lagt inn en del nye butikkers tilbud. Men umulig å fiske opp prisen for alle disse så for noen står det kun "pris". Klikk på linken for å se produktet med pris. Leter du etter noe spesielt bruk fullversjonen (se link nederst) og søk med CTRL-F.

Nye butikker/sider:

Deal.no

Stretto

ComputerCity

Papyrus

NetOnNet

Yaha

Yatack (lagersalg)

Xd

Onlinebutikken

Pixmania

Techlife

Meeter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...