Gå til innhold

Ukens tilbud samletråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig syns jeg det er litt vel lett å dobbelposte på dette forumet. Enkelte ganger tar det mellom 1 og 5 min å foreta en simpel post. Blir man utålmodig, har glemt at man faktisk har trykt, blir forvirret o.l. og trykker på "svar"-knappen en gang til blir det plutselig både dobbelt- og trippel-poster ut av det.

 

Dette kunne vært løst på en enkel måte om forumet hadde gitt ut en liten "billett" hver gang noen forsøker å legge inn et nytt innlegg. Hadde man da trykt en gang, så hadde billetten vært oppbrukt og påfølgende trykk ville ikke blitt lagret som nye innlegg.

 

Alternativt fått opp ytelsen på forumet ;)

Jeg forstår selvsagt at en dobbel- eller trippelpost kan skje en (sjelden) gang iblandt. Men det skal egentlig ikke være så altfor lett å dobbel- eller trippelposte. Det står jo tross alt en avlang firkant ned i høyre hjørne på skjermen i internett-browseren, som viser hvor mye av nedlastinga som er igjen. Det skal også være et tegn opp i høyre hjørne (ihvertfall med Firefox og IE), som viser at informasjon lastes ned. Kan det virkelig ta opp til fem minutter fra du trykker på 'Svar', til innlegget blir registrert? :hmm: Da skal du ha en veldig treig linje isåfall. Modem? Kan da bare ikke skjønne at det skal ta så lang tid med det heller...

 

Skjønner hva du mener. Kunne kanskje ikke vært så dumt, dette med "biletter" som du kaller det.

 

"Få opp ytelsen på forumet"? Mener du at sida er treig? Den er jo egentlig nokså rask, syns ihvertfall jeg.

Det med "biletter" er der om du velger ADD REPLY og ikkje FAST REPLY, nå når eg skal trykke på svar, så går det kun å trykke engang så "forsvinner" knappen.

Lenke til kommentar
Det med "biletter" er der om du velger ADD REPLY og ikkje FAST REPLY, nå når eg skal trykke på svar, så går det kun å trykke engang så "forsvinner" knappen.

Stemmer det... Er det forresten noe som nylig er endret på av administratorene?

Endret av Leet-Pete
Lenke til kommentar
Leet-Pete og e_hamre:

Kan dere ikke være så snill å ta det i "Tilbakemeldinger"-forumet? Ingen vits i å spamme ned denne tråden...

 

On topic:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Utrolig bra jobb, Orjanp. Stå på! :w00t:

Ingen vits i å ordne en tråd bare pga dette. Vi spammer jo ikke ned tråden. Det at folk skriver bare f.eks "Bra jobba!", "Utrolig bra!" osv er heller å spamme ned tråden. Dessuten; Hvis du har sagt det før - hvorfor sier du det igjen? Det er heller spam.

Lenke til kommentar
Ingen vits i å ordne en tråd bare pga dette. Vi spammer jo ikke ned tråden.

Jo, det gjør dere, når dere fyller tilsammen en hel side med dobbeltpost-diskusjon.

 

Det at folk skriver bare f.eks "Bra jobba!", "Utrolig bra!" osv er heller å spamme ned tråden. Dessuten; Hvis du har sagt det før - hvorfor sier du det igjen? Det er heller spam.

Jeg sier det igjen fordi at hvis det var jeg som vedlikeholdt denne sida, ville jeg satt pris på litt tilbakemeldinger om at folk satte pris på det jeg gjorde. Det kan gå en ukes tid eller to mellom hver gang noen kommer med positive tilbakemeldinger til Orjanp, og det syns jeg er litt dårlig, tatt i betrakting den innsatsen han gjør for oss. Og slik skryt syns jeg ikke er spamming, nei.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
toskJo, det gjør dere, når dere fyller tilsammen en hel side med dobbeltpost-diskusjon.

Men hvis du kaller det å diskutere dobbelpost for spam, er også ditt innlegg spam, fordi du starter en ny diskusjon om diskutering av dobbelposting. :p

 

(Tjohei @ 01/04/2005 : 08:14)

Jeg sier det igjen fordi at hvis det var jeg som vedlikeholdt denne sida, ville jeg satt pris på litt tilbakemeldinger om at folk satte pris på det jeg gjorde. Det kan gå en ukes tid eller to mellom hver gang noen kommer med positive tilbakemeldinger til Orjanp, og det syns jeg er litt dårlig, tatt i betrakting den innsatsen han gjør for oss. Og slik skryt syns jeg ikke er spamming, nei.

Tilbakemeldinger om at folk setter pris på tråden er helt greit, men da bør man skrive noe mer enn bare f.eks "Bra!" Positive tilbakemeldinger er sikkert fint å få, men poenget med å skrive tilbakemeldinger, er ikke å gi ros til trådstarteren, men at trådstarteren skal vite hva folk synes om innlegget. Derfor må man skrive litt mer enn bare "Bra gjort!".

Endret av Leet-Pete
Lenke til kommentar

Siden jeg har mest erfaring med java, har jeg laget et program som henter ned kildekoden til ukens tilbud siden hos butikken og trekker ut tilbudene. Disse blir videre brukt til å generere en tekstfil med korrekt bbkode som jeg manuellt legger rett inn her i forumet, og en xml fil(rss feed) som automatisk lastes opp til en ftp server.

Nedlastingen av kildekoden funker dessverre ikke fra mpx og pcutstyr. Så der må jeg hente den ned manuellt og lagre den i en tekstfil. Så vil programmet konvertere den.

Det var litt problemer med netshop fordi bildene som er på ukens tilbud er veldig store. Det løste jeg ved å hente bildene fra produktinformasjonssiden til det aktuelle produktet. Det bildet er mindre.

 

Når det gjelder søket i prisguiden, genereres det søket også automatisk. Det gjøres ved at de to første ordene i produktnavnet brukes i søket. Det er på ingen måte like bra som da det ble gjort manuellt, men det var en nødvendighet for at tråden skulle fortsette.

 

Programmet kjører jeg manuellt når jeg ser at det kommet en oppdatering i tilbudene. Årsaken til at jeg gjør det er at jeg alikevel må legge inn innholdet i tekstfila manuellt i forumet. Men det er ikke noe problem å kjøre programmet med jevne mellomrom. Men jeg har ikke funnet ut hvordan man kan redigere et innlegg ved hjelp av et annet program.

 

Når det alikevel er oppe, er det noen andre som har problemer med at man ikke kommer direkte inn på tilbudssiden til pcutstyr fra linken i denne tråden? Jeg må trykke reload for å komme inn. Det skjer kun første gang etter at nettleseren er startet, ikke når jeg har vært der før. Bruker Firefox. Det er også årsaken til at jeg ikke får lastet ned kildekoden automatisk. Har ikke det problemet med Opera virker det som.

 

EDIT:

Det kan se ut som om det er et cookie problem siden jeg ikke kommer inn etter å ha slettet cookiene fra pcbutikken. Det samme gjelder forøvrig forsiden til pcbutikken. Og det er ikke nødvendigvis kun linken fra ukenstilbud tråden.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Men hvis du kaller det å diskutere dobbelpost for spam, er også ditt innlegg spam, fordi du starter en ny diskusjon om diskutering av dobbelposting. :p

Med ondt skal ondt fordrives, vet du... :p Nei, men seriøst, er jeg den eneste som reagerer på at folk bruker denne tråden til å diskutere dobbeltposting?

 

men poenget med å skrive tilbakemeldinger, er ikke å gi ros til trådstarteren, men at trådstarteren skal vite hva folk synes om innlegget. Derfor må man skrive litt mer enn bare "Bra gjort!".

Ikke enig. Jeg mener ros er allminnelig høflighet og en nødvendighet for at folk skal gidde å fortsette å gjøre en innsats for oss.

Lenke til kommentar
Ikke enig. Jeg mener ros er allminnelig høflighet og en nødvendighet for at folk skal gidde å fortsette å gjøre en innsats for oss.

Har ikke noe imot at folk "roser" trådstarteren pga sin innsats, men synes bare at de kan si noe litt mer utfyllende om hva de synes om tråden, hvorfor de mener det er et bra tiltak osv. Jeg tror egentlig ikke at trådstarteren krever å få tilbakemeldinger som det står bare: "Bra!", "Hendig!", "Utrolig bra tiltak!" e.l for å fortsette sin innsats. Eller hva sier du, Orjanp? Skjønner at trådstarter kanskje syns det er kjekt å få positive tilbakemeldinger, men jeg tror nok en del (ikke alle) benytter seg av slike muligheter til å få seg et ekstra innlegg i 'Mine Innlegg'. Et innlegg der det står f.eks "Bra!" blir jo ikke regnet som spam, og folk som ikke engang benytter seg av denne tråden kan derfor bare skrive slikt. Det høres kanskje dumt ut, men det er nok en del folk som bare er ute etter å få mange innlegg. De tror kanskje dette gir status. Jeg mener ikke dette, vel og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...