turb0man Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Tenkte jeg skulle oppdatere BIOS, men er litt grønn på det området P4C800-E Deluxe BIOS1014 Er det noen som kan forklare meg fremgangsmåten ? Har ikke særlig lyst til å klusse til noe som jeg ikke har peiling på Det er noe som heter Asus live-update, er det kurant å bruke ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Se litt i User´s Manual og hvis du ikke har den så last den ned. Men hvis maskinen virker så ikke begynn å klå! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 bruk oppdateringsprogrammet laget av produsenten av hovedkortet ditt. Dette gjør du i windows, dermed slipper du å tulle i bios Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Skal prøve den live oppdateringa Ellers er det noen endringer jeg kan gjøre i BIOS for å sprite opp maskinen litt, ikke det at det er nødvendig, men bare litt uskyldig "tweaking" Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ja vet at det fort kan gå til ###### hvis man ikke vet man man holder på med. Trodde vel at oppdatering av drivere/BIOS til hovedkort var like viktig som for skjermkort. Tenker da på økt ytelse osv. Men for all del, maskinen min yter nok som den er, får kjempescore både i 3DMark2001SE,3DMark03 og Aquamark. Jeg er vel som de fleste ute etter topp ytelse uten å overklokke alt mulig. Det eneste jeg har klokket er skjermkortet, funker knallbra @9800XT Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er ikke så risikablet lengre å oppdatere BIOS igjennom Live Update. Selv hadde jeg aldri oppdatert bios før jeg kunne få gjort dette igjennom Win. Funker fett Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Kanskje jeg skal gjøre et forsøk på den llive tingen. Er det en sånn "step-by-step" installering som man bare følger ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Det er på langt nær alltid at det fører med seg ytelseforbedringer med BIOS oppgraderinger. Heller tvert om. Noen ganger har oppgraderingene stabliserende virkning, noe som ofte går ut over ytelsen. (Man safer) Slike fix er ofte skjult mellom andre, og kan vere irreversible (ikke mulig å ta vekk igjen). Har du et godt system; ikke klå... EDIT: Noen syns det er fett å flashe, men å stille inn verdiene, eller hvor User´s Manual befinner seg harkke de peiling på. Endret 28. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Tror den live-update saken sjekker hva slags hovedkort før den flasher noe som helst, så det er nok ganske trygt. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Dette er viktig!!! Følg denne instruksjonen og du er sikkret en god bios oppdatering. Dette er tatt ut av installasjonsveiledningen til ditt HK ASUS P4C800-E Deluxe Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos.exe which is included in zip file to flash BIOS. Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS,you need to upgrade ASUSLiveupdate before flash BIOS. Please do not use Ezflash for updating this BIOS. Fix extended F8 Menu that cant show all devices,if you used more than one removables HDD, and cdrom and BEV(Bootstrap Entry Vector) devices. Revise extended memory size(16K--->64K) Revise Ultra DMA Mode max limit(ultra DMA mode 6--->5) Mute beep sound for USB device plug-in/plug-out Support new CPUs. Please refer to our website at: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx Fix the system hangs after clear CMOS Fix LAN function fail under WinNT4.0 Lykke til Endret 28. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) joda, jeg har ett asus p4c800 deluxe, nesten samme som ditt. live update sjekker vlket hovedkort du har så du trenger ikke vere redd for og laste ned feil bios du får instruksjoner underveis så det er ikke vanskig. jeg er glad jeg opdaterte bios, etter oppdateringen fikk jeg flere overklokings muligheter. Dessuten så oppdaterer live update seg selv! det skjedde ivertfall med meg Endret 28. desember 2003 av citric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå