Akke Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Som er veldig enkelt og koster ca.20 spenn! Hører ikke harddiskene jobbe lenger :smile: Ta en titt på: http://home.no.net/akke/diverse/hddemp/HDdemping.jpg Ingen nyhet at det kan gjøres på denne måten men tenkte at et bilde ikke skader. Gadd ikke resize bildet så det er 1024x768 og på 351KB. [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-06 23:57 ] Lenke til kommentar
shahin Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Kult at du gadd å poste link til bilde :smile: Eneste problem blir jo ved transport :sad: Ellers er det en fet mod. Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har Montert Disken min Med Patentbånd jeg, dette forhindrer vibrasjon, og samtidig blir det mer luft mellom diskene Bilde Her: http://fluxxx.sytes.net/golan/data/images....il%20Ebola2.jpg Lenke til kommentar
daho Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 22:37, Ebola2782 skrev:Har Montert Disken min Med Patentbånd jeg, dette forhindrer vibrasjon, og samtidig blir det mer luft mellom diskeneBilde Her: http://fluxxx.sytes.net/golan/data/images....il%20Ebola2.jpg ser at du har en vifte ved diskene, hvordan har du festet denne? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Haha.. Ler viss gummistrikkene ryker! (ikke stykkt ment) Ellers en ganske god ide.. (gi deg litt ros oxo) Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hmm.. krativt.. har en sånn hdd skuff med vifte jeg.. støyer det mer eller mindre ved bruk av den? 7200rpm sak.. WD120GB.. skal bruke den anyway da..:razz: Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Vifta er festa i en slags vifteholder med skrue som er festa til Cd-romen.... Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Tanken har slått meg det å lage noe lignende. Det med patentbånd var genialt. Spesielt hvis man hadde lagt et dempende materiale mellom båndet og diskene og mellom bådndet og hdd-holdern. Kork eller no gummi-pakninger eller noe slikt. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 For meg ser det ut som om hd'ne henger og hamrer mot veggen... er dette tilfelle? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 01:07, Zamoht skrev:For meg ser det ut som om hd'ne henger og hamrer mot veggen... er dette tilfelle? Nope, ser sånn ut men det er minst 1 cm klaring og diskene rikker seg ikke under bruk. Pønsker allerede på en v.1.1 som har strikker ned til bunnen også. Da vil ikke transport være så kritisk siden diskene blir holdt i senter uten å støte borti noe. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Prøvde med gummi mellom holder'n og disken først men syntes ikke dempe effekten var god nok. [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-06 02:33 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Takk for bildet, Jeg har også funnet ut at veien til lydløse harddisker er strikkoppheng. Jeg har prøvd noen andre løsninger også, men skal man unngå forplantning av vibrasjoner må det strikk til. Hvor fikk du tak i strikkene? Hilsen Are-Harald. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei! Lurer på kor mykje strikkene tåler.. Dumt vist dei sliter. Elles så synest eg patent bånd var ein veldig kreativ løysning.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 En ting du skal være obs på er at disker ikke må monteres på skrå.. det er ikke ideelt for dem å operere da. ut fra bildet ser det ut som at dine henger litt på skrå...sjø btw, er det noe beræring med kabinettet ved bakenden av diskene der? Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Kan ikke høre diskene mine uansett selv om de er montert rett på bunnen i kassa iet harddisk feste som er snudd opp ned+ en enermax80x80 som blåser gjennom over og under diskene. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 18:22, PanzerFaust skrev:En ting du skal være obs på er at disker ikke må monteres på skrå.. det er ikke ideelt for dem å operere da. ut fra bildet ser det ut som at dine henger litt på skrå...sjøbtw, er det noe beræring med kabinettet ved bakenden av diskene der? Ja. dem henger litt på skrå. Skal fikse det nå. Takker for påminnelsen :smile: Diskene har god klaring til kabinettet. Quote: On 2002-03-06 15:41, arehb skrev:Hvor fikk du tak i strikkene?Hilsen Are-Harald. Kjøpte dem på ICA. Alle matbutikker har dem skulle man tro. (syltestrikker) Quote: On 2002-03-06 15:46, Mr.Hassan skrev:Hei!Lurer på kor mykje strikkene tåler..Dumt vist dei sliter. Dem tåler juling ass! :smile: Ingen problem å spenne dem like bredt som en 19" skjerm. Tror problemet er om dem råtner over tid... Mitt beste tips, kjøp fersk gummi! :smile: Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hmm, det er visst bare jeg som har så stille maskin at jeg hører vanlig susing fra superstille disker? Jeg har funnet at det eneste som lar meg slippe lyden av ulende disker er: - stille Maxtor disker (d540x) - SilentDrive fra QuietPC Den demper all stly fra disken. Også den vanlige susingen. Men, diskene kan ikke ha for høyt effektforbruk. Da går de varme. Max 6w. (eller 5.) Det man skal være klar over er at hvis man pakker inn HD'en må man kjøle den på ett vis. Ellers ryker den! Bilde: http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images/cartman.jpg Advarsel: 1,3 MB! 2400x1800 pixels) Det ser ut som maskinen er av, men den var faktisk på da bildet ble tatt. Blitsen gjorde at viftene står stille på bildet :smile: Som dere ser har jeg 2 vifter bak + 1 foran. Disse er super-stille. (under 20 dBA) 3 HD'er er montert i hver sin SilentDive. En viktig detalje er at jeg bruker en superstille vifte till på grafikkortet. Denne MOD'en er faktisk jeg selv opphavsmann til :smile: (I made this!) Poweret i maskine er også fra QuietPC og er laget spesiellt for å være stille. [ Denne Melding var redigert av: KreAture på 2002-03-07 01:50 ] Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Har en av diskene mine montert underst i patentbånd, og det ble en del stillere enn når den stod i skuffa. Imidlertid hadde jeg ei ganske så midlertidig løsning en periode, tynn streng ble brukt til det samme. Da var disken nærmest lydløs. Gummistrikk demper sikkert bedre enn metall, så dette ville jeg prøvd hvis jeg ikke hadde hatt behov for flytting av og til!! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 For all del...ikke bruk gummioppheng på diskene Frekvensresonans oppstår når disken spinner opp og under lesing/skriving. Dette medfører stor slitasje på platene. Disken bør stå bom fast, stødig og godt med forsert kjøling ( vifte som blåser luft over ), da får du optimal levetid. Er ikke uten grunn det er 12 skruehull tilgjengelig på harddisker.. En disk som står stødig med god kjøling uten støvete omgivelser er det optimale.. Skal du støydempe en harddisk så sett den inn i en isolert kasse, godt forankret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå