Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Egen nødtelefon for psykiske syke

Gjest cfac8...b89

Anbefalte innlegg

Gjest cfac8...b89

Hvorfor har vi ikke et eget nødnummer for folk som sliter? Kan bare snakke for meg selv som har slitt med angst stortsett hele mitt liv. Det har blitt noen anrop til både legevakt og nødtelefon hvor de til og med har sendt ut ambulanse. Jeg føler selv at det er missbruk av ressursene vi har tilgjengelig, og det går ut over folk som faktisk trenger akutt hjelp. Jeg vet det finnes krisetelefoner for selvmord og sånne ting, men det finnes de av oss som ikke tenker selvmord og kun trenger hjelp, 

Anonymous poster hash: cfac8...b89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt problemstillingen? Om du er i psykiatrisk nød, så vil du ikke ringe det vanlige nødnummeret? Det finnes forresten psykiatrisk legevakt en del steder. 

Du mener kanskje ikke nødnummer, men akuttnummer? Det finnes jo, man kan kontakte Akutt Ambulant Team (AAT) per telefon.  Fastlegen må henvise deg, men jeg tviler på at det er noe problem, spesielt ikke i ditt tilfelle. Det kan innebære forskjellige ting, som at de kan komme på hjemmebesøk, du kan ringe dem på telefon ved krise og få støtte, du kan møte opp hos dem på samtaler eller kortvarige frivillige innleggelser til verste krisen har lagt seg 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar
Gjest cfac8...b89

Nødnummer som i likestilt med 110,112,113 osv som er lett å huske. Når man sitter i en psykose så er det ikke like enkelt å holde styr på alle de andre nummerene

Anonymous poster hash: cfac8...b89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...