Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl trådløs router deling av e-post

Anbefalte innlegg

Har adsl Telenor og trådløs router. Har også 2 datamaskiner, den ene er koblet til lan den andre til wan. Problemet er å kunne sette opp maskinene med separate e-post adresser. Ikke noe problem å sende og motta e-post på maskin i lan(der er også routeren konfigurert og bruker navn og passord fra online.no plassert). På den bærbare wan maskinen får jeg bare sende e-post, ikke motta. På denne maskinen har jeg en start.no konto, den andre lan maskina har online.no konto. Går ut fra att dette har med smtp og pop oppsett å gjøre, men alle kombinasjoner er prøvd og ut inn e-post fungerer bare på maskina koblet til lan. Routeren er av merket 3Com. Denne problematikken som her er skissert går ut på å få begge maskiner til å fungere med outlook express som e-post program. Alle fornuftige og informative forslag mottas med takk.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Skulle ønske att folk gadd å lese tråden før svar. Alle mulige varianter av pop oppsett med start er prøvd. Hvis den som svarer på tråden her ikke 100% kan si hva som kan gjøres, eller er feil, eller att dette ikke er mulig, så lenge man er koblet opp med Telenor adsl. Så ikke svar i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hm. Skulle ønske att folk gadd å lese tråden før svar. Alle mulige varianter av pop oppsett med start er prøvd. Hvis den som svarer på tråden her ikke 100% kan si hva som kan gjøres, eller er feil, eller att dette ikke er mulig, så lenge man er koblet opp med Telenor adsl. Så ikke svar i det hele tatt.

Du som spør bør behandle de som gidder og svare deg med litt mer respekt!

Er du sikker på at det ikke er en brannmur som er feilkonfigurert på problemmaskinen?

Får du pinget pop.start.no fra maskinen?

Det er neppe noe problem med nettet eller routeren eller ISP for den saks skyld.

Lenke til kommentar

"Du som spør bør behandle de som gidder og svare deg med litt mer respekt!"

Har bare prøvd å poengtere att jeg bare er ute etter svar som tar utgangspunkt i att tråden er lest nøye. Og hvem har gjort deg til talsmann? Det å bli hårsår på vegne av andre, det er for drøyt. Nok om det. Svaret som MorePower gav er det korrekte. En stor takk til ham.

Lenke til kommentar
"Du som spør bør behandle de som gidder og svare deg med litt mer respekt!"

Har bare prøvd å poengtere att jeg bare er ute etter svar som tar utgangspunkt i att tråden er lest nøye. Og hvem har gjort deg til talsmann? Det å bli hårsår på vegne av andre, det er for drøyt.

Husk på at det er du som trengte hjelp og at ingen her er betalt for og svare deg, derfor bør man være svært forsiktig med og stille krav om ditt og datt til den som bruker sin fritid på og svare deg.

EOD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...