EngineeringStudent Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Hei, Driver med trigonometrisk ligninger, og har et spørsmål angående "tegne vinkel i grunnstilling". Om jeg får en oppgave hvor jeg skal regne om en radianer til grader og tegne vinkelen i grunnstilling, tar jeg bare en gradeskiver og tegner graden da eller må det gjøres på en annen måte? Første del om å gjøre om er lett, men usikker på tegne delen. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 Såvidt jeg har forstått "grunnstilling", så betyr det bare at vinkelen har toppunkt i origo, og et vinkelbein langs abscissen (x-aksen). Om du skal "tegne", så antar jeg det ikke stilles noen større krav enn at det bare er å tegne i vei. Lenke til kommentar
Hjeeeelp Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 Det holder med å tegne med gradskive. Læreren vår sier det ikke trenger å være spesifikt, så lenge du f.eks. tegner en 45 grader midt mellom 90- graderen og markerer vinkelen med 40 grader eller gjør om til radianer. Men er det ikke vanlig å tegne enhetssirkelen, også tegne inn vinkelen på f.eks. 45 grader i enhetssirkelen? Da får vi vinkel 45 grader i grunnstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå