japsejan Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg prøver å bli lærling hos smeden, men for å bli det må jeg ha alle de andre læremesterenes godkjenning. Den jeg sliter med å få godkjenning av er snekkeren for han vil at jeg skal ha gudenes velsignelse. Virket greit nok det så jeg fikk velsignelse av han røde magikeren i markedet. Men da jeg skulle få den blå magikerens velsignelse ville han vite sannheten for mitt oppdrag og bakgrunn. Så jeg lot han ikke få vite at det var Xardas som hadde sendt meg, pga at Xardas sa at jeg ikke skulle si til noen, spesielt ikke magikere, at han var i live. Så da han blå magikeren enset at jeg ikke fortalte hele sannheten ville han ikke gi sin velsignelse. Og nå står jeg her uten hans velsignelse og jeg får ikke muligheten for å få spurt han om velsignelse igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre eller vet en annen måte å få snekkerens godkjenning? All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det var rart. Jeg fortalte heller ikke hele sanheten til ham først, men fikk en ny skjanse da han merket at jeg løy. Og det er bare å snakke sant til ham, han sladrer ikke Uansett så skal det vist være en del bugs i den engelske versjonen av spillet, og det kan jo være det som har rammet deg. Om du ikke har en save kan du jo prøve å gå langt vekk eller sove en natt for å se om du vår muligheten da (tviler, men så er det prøvd i hvert fall). Men for å bli lærling hos en av mesterene trenger du bare godkjenelse av 3 andre mestere samt han du skal lære hos. Da det er 5 mestere totalt, kan du klare deg uten denne godkjenelsen til snekkeren. Lykke til! Lenke til kommentar
Mith Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du trenger ikke godkjenelse av snekkeren. Det er kun hvis du vil bli milita mann. Du kan bli lærling i klostertet eller mercenery på en gård (den alle snakker om). Hvis du blir Milita man konsentrerer du deg om nærkamp med litt magi. Paladin.(allround) Hvis du blir Mercenery er det Pil å bue / armbrøst og du ender opp som dragedreper. Velger du klosteret er det Magi og du ender opp som archmage. Jeg mener du ikke trenger Snekkerens godkjennelse. Håper dette hjalp litt med å velge character. Lenke til kommentar
japsejan Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Det var rart. Jeg fortalte heller ikke hele sanheten til ham først, men fikk en ny skjanse da han merket at jeg løy. Takk for svar. Ja, jeg fikk en sjanse til i samme slengen, men jeg fortalte ikke hele sannheten da heller, pga det med Xardas. Men jeg skulle jo gjort det når det viste seg at ikke betydde noe. Men uansett så det ser ut til at jeg ikke trenger snekkerens godkjennelse allikavel. Du trenger ikke godkjenelse av snekkeren. Det er kun hvis du vil bli milita mann. Du kan bli lærling i klostertet eller mercenery på en gård (den alle snakker om). Hvis du blir Milita man konsentrerer du deg om nærkamp med litt magi. Paladin.(allround) Hvis du blir Mercenery er det Pil å bue / armbrøst og du ender opp som dragedreper. Velger du klosteret er det Magi og du ender opp som archmage. Jeg mener du ikke trenger Snekkerens godkjennelse. Håper dette hjalp litt med å velge character. Ok, takk for svar. dette hjalp en del, nå vet jeg litt mer om char typer o.l. som jeg ikke visste før, men hvis jeg vil bli paladin må jeg ikke bli militia først eller er jeg ute på tynn is her. I så fall hvordan blir jeg paladin? Lenke til kommentar
Mith Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du må bli milita først ja. Og forde må du få deg en jobb, enten som smed, jeger, snekker, eller alkemyst. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Du må bli milita først ja. Og forde må du få deg en jobb, enten som smed, jeger, snekker, eller alkemyst. PIRK: snekker går det ikke ann å bli Endret 29. desember 2003 av SirGalrim Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det med godskjennelse av gudenne så holder det ikke med bare han ene. Jeg må finne en prest av Inos, og hvor finner jeg det? Har ikke klart å finne det. Jeg har lyst til å jobbe som jeger en liten periode, lære meg lit bue stuff og den slaks. Etter det vil jeg joine Mersenaris folka oppe ved den farmen, grunnet de bruker bue, og jeg liker ikke den overlegene holdninga til paladinene. Hva må jeg gjøre for å bli mersenary da, bare gå opp til den farmen? Der var det foresten en som pressa 50gull fra meg, og jeg er såpass dårlig ena at jeg tørte ikke protestere, tok bare å loada. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvis ikke jeg husker helt feil så finner du en "priest of Inos" i nærheten av utgangen ved markedet. Han står rett ved utgangen, går ikke ann å bomme. Syns jeg husker han var en sleip liten "korrupt" prest. Lenge siden jeg spilte det så det kan hende jeg blander. Lykke til! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Fert til mye jeg spørr nå, men... Det er 5 mastere, sant? Jeg har funnet møbelsnekkern, jegern, smen og alkemysten. Hvor er den siste? Hve må jeg gjøre for å bevise at jeg er god til noe for han smen? Jeg trenger dextelerity, hvordan får jeg det. Jeg er lvl 3, trur jeg. Jeg har bare 10 i str, dex og megi. Hvordan får jeg dex opp, kan vist ikke sette points på det på lvl upp som på andre RPG. Gidder ikke lese den manualen heller, med mindre ingen svarer meg her da. EDIT: Hvordan i heite er det jeg skal klare å komme med et orce våpen til han dusten av en smed, jeg som ikke klarer å ta vanlige mennesker en gang!!! Søren å sugen han fyren min er i kamp... hva er det jeg gjør feil??? Endret 29. desember 2003 av Lord-KGA Lenke til kommentar
MurphY- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Den først butikken til venstre når du kommer til Khorinis første gang vil du finne den siste masteren. Han heter Matteo tror jeg. For å få mer dexterity må du finne trenere på disse felta. Endret 29. desember 2003 av MurphY- Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Den først butikken til venstre når du kommer til Khorinis første gang vil du finne den siste masteren. Han heter Matteo tror jeg. For å få mer dexterity må du finne trenere på disse felta. Når jeg snakker med han matteo fyren så kommer det ikke opp noen alternativer som spør om det er greit for han om jeg joiner andre mastere, kommer ikke opp om jeg vil joine han en gang. Fant en dex trener, en gammel beskjen viste det seg at det var vist... en nede ved havna. Lenke til kommentar
japsejan Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hve må jeg gjøre for å bevise at jeg er god til noe for han smen? Han sier at du må drepe en ork og levere ork våpenet til han etterpå. Dette behøver du ikke å gjøre for hvis du beveger deg litt utenfor byen ved å gå til venstre inn i villmarken fra porten ved markedet (altså ikke den porten du først gikk gjennom når du kom til byen for første gang). Ikke følg veien opp den bratte fjellstien, men gå ut i villmarken der du vil støte på en rasert båt. Gå litt videre inn og langs fjellveggen vil du skimte en huleåpning. Drep noen rotter elelr no som "holder vakt" utenfor og gå inn i hulen. Ved første øyekast vil du skimte en øks midt i hulen. Dette er en orkeøks, som du bare trenger å vise smeden for å få hans godkjenning. Så slipper du bryet med å finne/drepe en ekte ork. Jeg trenger dextelerity, hvordan får jeg det. Jeg er lvl 3, trur jeg. Jeg har bare 10 i str, dex og megi. Hvordan får jeg dex opp, kan vist ikke sette points på det på lvl upp som på andre RPG. Gidder ikke lese den manualen heller, med mindre ingen svarer meg her da. Hvis jeg husker rett så finnes det en militia bueskytter/trener som befinner seg et sted i barracksene. Han kan trene deg i dex. men jeg tror du må være militia eller borger i byen før han gir bort trening. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hve må jeg gjøre for å bevise at jeg er god til noe for han smen? Han sier at du må drepe en ork og levere ork våpenet til han etterpå. Dette behøver du ikke å gjøre for hvis du beveger deg litt utenfor byen ved å gå til venstre inn i villmarken fra porten ved markedet (altså ikke den porten du først gikk gjennom når du kom til byen for første gang). Ikke følg veien opp den bratte fjellstien, men gå ut i villmarken der du vil støte på en rasert båt. Gå litt videre inn og langs fjellveggen vil du skimte en huleåpning. Drep noen rotter elelr no som "holder vakt" utenfor og gå inn i hulen. Ved første øyekast vil du skimte en øks midt i hulen. Dette er en orkeøks, som du bare trenger å vise smeden for å få hans godkjenning. Så slipper du bryet med å finne/drepe en ekte ork. Nice. Jeg har aldri sett noen orcer, og jeg har vandra en del. Har vandra lit bare for å nye naturen. Sliter mot vanlige folk i kamp, så jeg tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg traff en orc. Hadde vel blit delt i to på første slag kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
japsejan Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Men vær forsiktig når du går inn i hulen for lengre inne finnes det noen stramme bandits som jeg fikk bank av ihvertfall. Spillet er ganske vanskelig i begynnelsen og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte loade om igjen. Men selv om det et par ganger ikke virket som det var noe håp for spillet var det noe med det som fikk meg til å prøve om og om igjen og jeg innså tilslutt hvor genialt Gothic 2 egentlig er. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Er i vallys of mines nå De orcanne er jo bare helt umulige, de andre tinga også er uovervinnelige. Er kunn en lvl 7 fyr som satser hovedsakelig på bue og armbrøst. Har ikke sett noen folk jeg kan bruke exp pointsa mine på på en god stund heller. Kan vel kalle meg en jeger, er vertfall de skillsa jeg satser på, virka lit morro å prøve det. Men søren å vannskelig det blei når en må snike seg rundt i vally of mines. Endret 29. desember 2003 av Lord-KGA Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 herregud......... ?? forklar! Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Du må bli milita først ja. Og forde må du få deg en jobb, enten som smed, jeger, snekker, eller alkemyst. Man MÅ ikke bli militia nei... Lenke til kommentar
japsejan Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har blitt lærling hos smeden nå. Hvordan skaffer jeg steel så jeg kan forge våpen? Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Hmm, hvorfor har ikkje eg skaffet meg Gothic 2 ennå. Endret 5. januar 2004 av accce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå