AngryKoala Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Kjører nettverk hjemme med 2 pcr koblet sammen. Greit. Men når jeg skal koble meg til andre eksterne pc'r eller andre skal koble seg til meg, f.eks via et ftp program så går det ikke! får bare feilmeldinger som tyder på at pcn min "ikke finnes" Dette er ******* frustrerende. Har disabla brannmuren i routeren, men det hjelper ikke. har en SMC 2804WBR router. Avidi oppkobling. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Animerte avatarer er ikke tillatt Sjekk om folk kan pinge deg. Hvis de ikke klarer det må det være en brannmur eller noe lignende som stenger de ute. Lenke til kommentar
AngryKoala Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Har skrudd alle brannmurer av. Tror du det kan være routeren som er roten her? På LAN'et hjemme går det fint å finne hverandre og dele filer med hverandre over nettverket. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har skrudd alle brannmurer av. Tror du det kan være routeren som er roten her? På LAN'et hjemme går det fint å finne hverandre og dele filer med hverandre over nettverket. Du må selvsagt vidresende portene til rett PC bak routeren, du kan tryggt skru på igjen brannmuren i routeren i og med denne ikke har noe med problemet og gjøre. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Men har en kompis som hadde avidi. Eneste vi gjorde der var å bruke en HUB så hadde vi ekstern-ip uten problemer. Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis du sitter bak en ruter kjører du sikkert NAT. For at andre skal koble seg til deg må du forwarde portene som tilhører ftp i ruteren (20 og 21). Hvis du har problem med å koble deg til andres ftp-server kan det være at du må skru på passiv ftp i ftp klienten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå