Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Falt ned i et sort hull på grunn av tennene

Gjest 6d8f8...48c

Anbefalte innlegg

Gjest 6d8f8...48c

Våren 2017 begynte jeg på omfattende tannbehandling som jeg hadde utsatt i mange år. Jeg gikk til tannlegen jevnlig frem til desember, og på denne tiden fikk jeg to avslag av NAV for å dekke behandlingen pluss at jeg mistet en del inntekt og fikk dårligere råd på nyåret. På nyåret tok den tannlegen jeg endelig hadde funnet og som fungerte for meg, permisjon i ett år. Så på grunn av dårlig økonomi og tannlegeskrekk tok det lang tid før jeg klarte å fortsette. Nå i november begynte jeg på igjen, og har akkurat like mye arbeid å gjøre som jeg hadde da jeg begynte våren 2017 (tennene mine har blitt raskt dårligere, noe grunnet depresjon pga jeg ikke tør å smile til folk lenger og ikke ser noen slutt på tannproblemene).
Men jeg har mindre håp om å bli ferdig, og mer tannlegeskrekk pga et par dårlige erfaringer når tannlegen min var i permisjon. I tillegg klarte tannlegen min å rote med bedøvelse slik at jeg ble tredobbelt bedøvd og måtte trekke en tann halvbedøvd for ikke å få enda mer bedøvelse. Den bedøvelsen jeg hadde fått slo meg ut i tre uker etterpå.

Jeg måtte avbestille timen jeg hadde hos henne idag, jeg har mistet tilliten til henne nå og går ikke tilbake. Så nå må jeg begynne på jobben med å finne en ny tannlege igjen

Noen som kjenner til en god tannlege i Hedmark, som også er god på tannlegeskrekk? Jeg er så deprimert nå at jeg ikke har klart å spise idag og bare har sovet. Ser ikke noen fremtid lenger, sitter på badet og vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut på kjøkkenet for å lage meg mat.

Anonymous poster hash: 6d8f8...48c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3bf59...0d2

Det er mulig å få det bra til kjære deg ❤️ Tennene dine kan bli HELT fine selv med offentlig behandling. De kan bli så fine som de med normale tenner. Det er vanskelig nå, men det kommer til å bli bedre. Jeg ville skrevet en mail til samme tannlegefirma- og jeg skal gi deg en grunn- det tar kortere tid- og du blir raskere glad.
Fortell hvordan du har det, fortell hvordan medisinen du fikk gjorde deg og fortell hvordan tannlegen som var vikar skremte deg. Fortell at du ønsker at de tar bedre vare på deg, og at dere kommer frem til løsninger sammen- og prøver en ny bedøvelse. Du kan også få rohypnol, som gjør deg midlertidig, kall det kanskje mini narkose. Det vil hjelpe for psyken din OG smerter, men går over fortere. Du vil ikke ha vondt etterpå, men vil ikke være så slått ut. Du trenger i midlertid å bli henta av noen i familien eller ordne med taxi så du kommer deg trygt hjem da du ikke kan kjøre.

En hver tannlege vil gjøre sitt aller beste, og yte sitt aller beste når de hører om folk som deg. Men du må være åpen og alvorlig, du er viktig og du skal ha det bra!! En annen tannlege kan finne på å gjøre akkurat det samme om dere ikke snakker sammen ikkesant, så det er viktig å få vite hva slags bedøvelse du fikk(det finnes mange forskjellige!) og få en ny.
Tannlegen er skummelt, og dårlige tenner er vondt. Du kan bli helt frisk, og smile fra øre til øre- og hvis du vil gjøre det fort så kontakter du samme sted igjen. De vet hva du fikk, kan undersøke hvorfor akkurat du reagerte som du gjorde, og de vil hjelpe deg! Prøv det først vær så snill. Hvis du syntes det er stress å ringe dit å fortelle kan du ringe og spørre etter en mailadresse og fortelle.

Jeg har selv måtte forlate tannlegekontoret fordi de ikke har hørt, og etter jeg åpnet meg ble de helt fantastiske og forsto meg 100%.
Få noen du kjenner til å hjelpe deg med en mail, eller så kan jeg hjelpe deg med hva du skal skrive også :D 
Det fine med at du har dårlig opplevelse og forteller det er at de husker deg til senere pasienter, du kan gjøre noe bra for andre også- OG tannlegene der VET at du sliter og kan  støtte deg. U go og jeg gleder meg på dine vegne til du kan smile fritt det er så befriende :D

Anonymous poster hash: 3bf59...0d2

Lenke til kommentar

Mange, inkludert staten, som ikke skjønner at tennene er en stor del av vårt liv og dårlige tenner gjør at folk blir deprimert, og sykmeldt

Heldigvis er min tannlege kjempegrei, og lot meg betale over lengre perioder, uten gebyr eller mas
Har hatt denne tannlegen i 10+ år

Lenke til kommentar
Gjest 6d8f8...48c
2 hours ago, Guest 3bf59...0d2 said:

Det er mulig å få det bra til kjære deg ❤️ Tennene dine kan bli HELT fine selv med offentlig behandling. De kan bli så fine som de med normale tenner. Det er vanskelig nå, men det kommer til å bli bedre. Jeg ville skrevet en mail til samme tannlegefirma- og jeg skal gi deg en grunn- det tar kortere tid- og du blir raskere glad.
Fortell hvordan du har det, fortell hvordan medisinen du fikk gjorde deg og fortell hvordan tannlegen som var vikar skremte deg. Fortell at du ønsker at de tar bedre vare på deg, og at dere kommer frem til løsninger sammen- og prøver en ny bedøvelse. Du kan også få rohypnol, som gjør deg midlertidig, kall det kanskje mini narkose. Det vil hjelpe for psyken din OG smerter, men går over fortere. Du vil ikke ha vondt etterpå, men vil ikke være så slått ut. Du trenger i midlertid å bli henta av noen i familien eller ordne med taxi så du kommer deg trygt hjem da du ikke kan kjøre.

En hver tannlege vil gjøre sitt aller beste, og yte sitt aller beste når de hører om folk som deg. Men du må være åpen og alvorlig, du er viktig og du skal ha det bra!! En annen tannlege kan finne på å gjøre akkurat det samme om dere ikke snakker sammen ikkesant, så det er viktig å få vite hva slags bedøvelse du fikk(det finnes mange forskjellige!) og få en ny.
Tannlegen er skummelt, og dårlige tenner er vondt. Du kan bli helt frisk, og smile fra øre til øre- og hvis du vil gjøre det fort så kontakter du samme sted igjen. De vet hva du fikk, kan undersøke hvorfor akkurat du reagerte som du gjorde, og de vil hjelpe deg! Prøv det først vær så snill. Hvis du syntes det er stress å ringe dit å fortelle kan du ringe og spørre etter en mailadresse og fortelle.

Jeg har selv måtte forlate tannlegekontoret fordi de ikke har hørt, og etter jeg åpnet meg ble de helt fantastiske og forsto meg 100%.
Få noen du kjenner til å hjelpe deg med en mail, eller så kan jeg hjelpe deg med hva du skal skrive også :D 
Det fine med at du har dårlig opplevelse og forteller det er at de husker deg til senere pasienter, du kan gjøre noe bra for andre også- OG tannlegene der VET at du sliter og kan  støtte deg. U go og jeg gleder meg på dine vegne til du kan smile fritt det er så befriende :D

Anonymous poster hash: 3bf59...0d2

Tusen tusen takk for det medfølende svaret ditt ❤️ 
Jeg så virkelig ikke noen vei ut av dette, og hadde ikke tenkt på å sende en mail. Det kommer jeg til å gjøre nå. Tannlegen min vet allerede en del om hva jeg sliter med, men hun vet ikke at jeg hadde dårlige erfaringer med vikaren hennes. Jeg skal ta kontakt med henne og si at jeg vil betale for timen som jeg avbestilte i siste øyeblikk også.
Hun har faktisk referert meg til et TOO-team, og der får jeg jo faktisk tannlegebehandlingen gratis ser det ut som. Jeg sov begge gangene de ringte, og fikk ikke kontakt med dem når jeg ringte tilbake, men skal prøve igjen. Jeg kan jo også sende en mail til dem.
Takk igjen, jeg er litt ute av hullet nå :) 

Anonymous poster hash: 6d8f8...48c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...